Slovenska gospodarska delegacija v Osaki: Turizem, šport in trajnostna prehrana kot priložnosti za povezovanje z Japonsko
Gospodarska delegacija pod okriljem SPIRIT Slovenija, Gospodarske zbornice Slovenije ter Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport je danes obisk nadaljevala v Osaki, kjer je v sodelovanju z Japonsko zunanje trgovinsko organizacijo JETRO Osaka in Japonskim inštitutom za čezmorske investicije (JOI) potekala poslovna konferenca z mreženjem na temo »Green Slovenia. Tourism, Sport and Sustainable Food*«. Dogodek je bil namenjen promociji slovenskega turizma, športa, trajnostne prehrane ter inovativnih podjetij, ki na teh področjih razvijajo rešitve.

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han se je v govoru zahvalil organizatorjem in partnerjem ter poudaril občudovanje do japonske predanosti inovacijam in spoštovanja tradicije. Ob tem je izpostavil, da »Slovenija postaja vedno bolj prepoznavna kot zelena in butična turistična destinacija, ki turizem razvija na trajnostnih načelih, digitalizaciji ter vključevanju lokalnih skupnosti.« Dodal je, da je slovenski turizem v letu 2024 zabeležil rekordnih 6,6 milijona turistov in skoraj 17 milijonov nočitev. »Turizem pri nas ne prinaša le gospodarskih koristi, temveč povezuje ljudi, krepi medkulturni dialog in odpira številne priložnosti za poslovno sodelovanje. Veseli nas, da se krepi tudi zanimanje Japoncev za Slovenijo,« je izpostavil minister in dodal, da so japonski obiskovalci v zadnjih dveh letih ena najhitreje rastočih skupin gostov v Sloveniji.

Direktorica SPIRIT Slovenija, Tamara Zajec Balažič, je predstavila koncept Green. Creative. Smart., ki je v ospredju nacionalne komunikacijske kampanje za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini, ki jo že od 2019 vodi agencija. Poudarila je, da Slovenija kot majhen in povezan trg omogoča hitro testiranje in uvajanje rešitev ter ponuja konkurenčno okolje za razvoj novih poslovnih modelov. »Naš cilj je z združevanjem slovenskega in japonskega znanja ustvarjati konkretne, trajnostne rešitve za prihodnost,« je dejala.

V nadaljevanju je Ana Savšek iz Slovenske turistične organizacije predstavila Slovenijo kot privlačno destinacijo za japonske popotnike, sledila pa so strokovna predavanja Japonske zunanje trgovinske organizacije JETRO o podpori inovacijam in dvostranskemu sodelovanju.
Pomemben del programa so bile tudi ločene predstavitve nekaterih slovenskih podjetij in institucij: Turizem Ljubljana je predstavila inovativne turistične produkte prestolnice, Pelicon Brewery svoj trajnostni pristop v pivovarstvu, Univerzitetni rehabilitacijski inštitut RS – Soča rešitve na področju športne rehabilitacije, Monomo Arhitekti inovativne projekte na področju športne in turistične infrastrukture in Hiproject ključne inovacije v avtomatizaciji prehranske industrije.
Dogodek se je zaključil s kratko predstavitvijo članov gospodarske delegacije in z B2B srečanji, ki so ponudila priložnosti za vzpostavljanje neposrednih povezav med slovenskimi in japonskimi partnerji na področju turizma, športa, agritech in foodtech rešitev.
Jutri, 26. septembra 2025, bo vrhunec obiska v Osaki, ko bo na svetovni razstavi Expo Osaka potekal Nacionalni dan Slovenije.
*Zelena Slovenija. Turizem.- Šport in trajnostna prehrana.
Foto: UKOM