Slovenski logistični in transportni sektor uspešno predstavljen nemški poslovni javnosti
6. junija 2019 se je v Münchnu zaključil vodilni svetovni sejem s področja logistike in spremljajočih dejavnosti Transport Logistic. Na njem se je pod sloganom Green. Creative. Smart. (Zelena. Ustvarjalna. Pametna.) na skupnem razstavnem prostoru uspešno predstavljalo 19 slovenskih podjetij in institucij iz logističnega in transportnega sektorja. SPIRIT Slovenija je letošnjo skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva na tem sejmu še nadgradil in obogatil, kar se je odražalo z novim, privlačno zasnovanim razstavnim prostorom, ki je požel veliko odobravanja med udeleženci in razstavljavci, pa tudi s pestrim obsejemskim dogajanjem.
Sejem Transport Logistic, ki predstavlja svetovno platformo za prenos novosti med ponudniki in uporabniki logističnih storitev, se odvija vsako drugo leto in je namenjen predstavitvi storitev s področja tovornih transportnih sistemov, logističnih storitev, prevozništva, informacijskih tehnologij, intralogistike in sistemov za upravljanje skladiščenja ter identifikacije vozil. Po besedah organizatorjev je letošnji sejem rekorden, saj so na sejmu zabeležili kar 2360 razstavljavcev iz več kot 60 držav, ki so razstavljali na več kot 115.000 m2 razstavnega prostora v devetih dvoranah in na prostem. Rdeča nit letošnjega sejma je bila nenehna rast e-trgovine, digitalizacija logističnih procesov, revolucionarni vpliv Industrije 4.0 na transport in logistiko ter s tem povezani izzivi prihodnosti z namenom, da bi ljudje lahko še hitreje, učinkoviteje in bolj trajnostno povezovali ljudi, trge in blago.
Kot pravi Mateja Jarc, vodja sektorja za internacionalizacijo na SPIRIT Slovenija, gre za celovit pristop in predstavitev slovenske logistike na enem največjih tovrstnih sejmov na svetu. V letošnjem letu je agencija skupinske sejemske nastope na sejmih v tujini nadgradila, z namenom, da bi v čim večji meri izkoristila potencial predstavitve slovenske izvozne ponudbe tuji poslovni javnosti in s tem povečala opaznost in prepoznavnost slovenskih podjetij, posameznih panog ter celotnega slovenskega gospodarstva v tujini.
Na slovenskem razstavnem prostoru velikosti 280 kvadratnih metrov so bile predstavljene prednosti logističnih poti preko Slovenije. SPIRIT Slovenija je novembra lani objavil javno povabilo podjetjem za udeležbo na tem sejmu, na katerega se je odzvalo 19 slovenskih podjetij in institucij, in sicer Adria kombi, d. o. o., Centralog, d. o. o., Comark, d. o. o., Dars, d. d., Europacific, d. o. o., Express, pomorske storitve in špedicija d. o. o., Fining d. o. o., Globelink eg sol, podjetje za mednarodni transport, d. o. o., Globus, d. o. o., Intereuropa, d. d., Interservice, d. o. o., Luka Koper, d. d., Prigo d. o. o., Pišek & HSF logistics, d. o. o., Semenič transport d. o. o., Špedicija Goja, d. o. o., T. P. G. logistika, d. o. o., Unitransport, logistika in špedicija, d. o. o. in Združenje za promet pri GZS.
Prvi dan je slovenski razstavni prostor obiskal tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek in v svojem nagovoru slovenskim in tujim logistom spomnil, »da ima Slovenija strateško geografsko pozicijo, saj leži na križišču več evropskih koridorjev. Poleg tega ima bogato tradicijo in znanje iz logistike, saj kar 80 odstotkov svoje proizvodnje izvaža.« Minister je izpostavil tudi obsežne investicije države na področju transporta, ki so v teku, kot na primer modernizacija celotnega železniškega omrežja, gradnja dodatnega tira med Koprom in Divačo ter gradnja dodatnega predora pod Karavankami. Poudaril je še, da gredo svetovni trendi v smer skupnega slogana Slovenije, ki se glasi Green. Creative. Smart. (Zelena. Ustvarjalna. Pametna.): »Iščejo se zelene rešitve, imamo kreativne ideje, ob tem pa s pametnimi odločitvami povečujemo poslovne možnosti našega gospodarstva. »Pester spremljevalni program je naslednji dan obogatil Luški dan, ki je privabil veliko obiskovalcev, in na katerem so predstavili priložnosti za poslovanje preko koprskega pristanišča, kjer so trenutno glavne blagovne skupine kontejnerji, avtomobili in kovinski izdelki. Zadnji dan pa je bila predstavljene značilnosti in priložnosti obeh sektorjev na slovenskem logistično-transportnem dnevu.
Udeležena slovenska podjetja in institucije so bila nad prenovljenim konceptom predstavitve izjemno zadovoljna in pohvalila njegovo zasnovo, videz in prepoznavnost Slovenije kot zaupanja vrednega logističnega ponudnika, občutno povečan pa je bil tudi obisk zainteresirane javnosti.
Miroslav Beg, Prigo, d. o. o.: »Naše podjetje na sejmu sodeluje prvič. Ideja skupinskega nastopa je gotovo prava, saj lahko le na takšen način pokažemo ves logistični potencial, ki ga premore Slovenija, po drugi strani smo na sejmu lahko prisotni ob bistveno manjših stroških. Vse pohvale gredo organizatorjema, SPIRIT Slovenija in Združenju za promet pri GZS za odlično pripravo in izvedbo razstavnega prostora, ki izstopa po svoji domiselnosti, mladostnem videzu in prepoznavnosti ter učinkovito prepleta možnosti obiska večjih skupin in individualnega pristopa k delu s posameznimi strankami. Podporo dejavnosti je s svojo prisotnostjo in nagovorom izkazal tudi Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravko Počivalšek, kar je dalo nastopu še dodatno težo in pomen. Skupnega nastopa v takšni obliki se bomo gotovo še udeležili.«
Sicer pa se bo slovenski logistični sektor v teh dneh predstavil tudi v kitajskem mestu Ningbo, kjer bo med 8. in 12. junijem 2019 potekal China – CEEC Expo 2019 in na katerem se bo Slovenija predstavljala pod sloganom »Slovenija – vaša logistična partnerica«. Na nacionalnem paviljonu pod okriljem agencije bo svoje storitve in izdelke predstavljalo šest podjetij s področja logistike in digitalizacije v tej panogi.
Več informacij o sejmih v tujini
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta