Slovensko gospodarstvo se tudi letos predstavlja na World Business Forum 2025

torek, 11. november 2025


V Milanu danes in jutri poteka World Business Forum pod sloganom The Power of Unpredictable (Moč nepredvidljivega). Dogodek s svetovno priznanimi govorci že 22. leto zapored privablja voditelje uspešnih italijanskih in drugih mednarodnih podjetij, ki imajo priložnost spoznati najnovejše trende z različnih področij poslovanja. Na dogodku se že tradicionalno predstavlja tudi Slovenija, letošnji poudarek predstavitve je namenjen vesoljskim tehnologijam.



Italija predstavlja eno izmed najpomembnejših gospodarskih partneric Slovenije, zato SPIRIT Slovenija na dogodku tudi letos aktivno predstavlja Slovenijo, njeno gospodarstvo ter investicijske in poslovne priložnosti. Na svojem razstavnem prostoru je letos prisotna pod sloganom I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. – From Earth to Orbit with Slovenian Innovation (I feel Slovenia. Zelena. Ustvarjalna. Pametna. – Od Zemlje do orbite s slovensko inovativnostjo).



Poseben poudarek slovenske predstavitve je letos namenjen vesoljskim tehnologijam, saj je Slovenija v letu 2025 postala polnopravna članica Evropske vesoljske agencije (ESA). V sodelovanju s Centrom Noordung iz Vitanja udeležencem foruma ponujata interaktivno izkušnjo – virtualni polet nad Slovenijo in virtualni obisk vesoljske postaje. Gre za inovativno predstavitev, ki izpostavlja dosežke slovenskega visokotehnološkega in raziskovalnega ekosistema.



Geopolitične in tehnološke spremembe spreminjajo svet in od podjetij zahtevajo razvoj novih poslovnih modelov ter prilagajanje poslovnih strategij. World Business Forum letos poteka pod sloganom The Power of Unpredictable in z najbolj vplivnimi poslovnimi misleci predstavlja najnovejše trende različnih vidikov vodenja podjetij. Dogodka se udeležuje 3.000 voditeljev iz več kot 800 podjetij, ki jih združuje strast do posla in novih znanj. Svetovno vplivne osebnosti – podjetniki, inovatorji, umetniki, športniki, politiki in avtoritete v poslovnem svetu - udeležencem predstavljajo globalne trende, izkušnje in znanja s področij strategij, inovativnosti, ekonomije, organizacijskih sprememb, vodenja, privabljanja in razvoja talentov ter spodbujanja ustvarjalnosti.



Svoje izkušnje bodo z udeleženci dogodka delili Adam Grant, eden najbolje ocenjenih profesorjev na Whartonu, ki bo govoril o potencialu za izjemno vodenje; Nouriel Roubini, priznani ekonomist in zaslužni profesor na Stern School NYU bo predstavil tveganja na globalnih trgih, ki vplivajo na podjetja in grajenju odpornosti; o eksponencialnem razvoju tehnologij in umetne inteligence in njunem vplivu na preoblikovanje delovanja podjetij in celotnih industrij bo govoril Peter Diamandis, katerega Fortune uvršča med 50 najboljših voditeljev na svetu; o tem kako opolnomočiti spremembe skozi socialno pravičnost bo predavala Amal Clooney, odvetnica in pravnica na področju človekovih pravic; Dr. Brené Brown, profesorica na Univerzi Houston bo predstavila atribute potrebne za odlično vodenje.



Federica Pellegrini, ena najboljših plavalk v zgodovini bo predstavila, kaj je potrebno za zmagovalno miselnost; Alondra de la Parra, priznana dirigentka in ustanoviteljica Philharmonic Orchestra of the Americas bo predavala o tem, kako z vodenjem spodbuditi kolektivno kreativnost in dosegati odlične rezultate; Richard Gerver, bivši svetovalec vlade Velike Britanije in strokovnjak na področju organizacijske transformacije bo govoril o sprejemanju sprememb in gradnji odpornih organizacijskih kultur v času negotovosti; o tem, kako ustvariti poslovno okolje, ki bo spodbujalo zaupanje, inovacije, učenje in učinkovitost pa bo spregovorila Mary C Murphy, priznana psihologinja in profesorica na Univerzi v Indiani in Univerzi Stanford.



Nekaj zanimivih pogledov: »Spodbujamo zaposlene, da postanejo podjetniki, ker ljudje niso sredstvo za dosego cilja, temveč cilj sami po sebi. Naš cilj je omogočiti vsakemu, da postane direktor,« je povedal Zhang Ruimin, ustanovitelj skupine Haier, svetovnega proizvajalca bele tehnike. »Po mojih izkušnjah lahko inovacija pride samo od spodaj navzgor. Tisti, ki so najbližje problemu, so v najboljšem položaju, da ga rešijo. Vsi morajo imeti možnost eksperimentirati, se učiti in iterirati. Položaj, poslušnost in tradicija ne smejo imeti moči,« je dejal Greg Linden, »Ko lastništvo združiš s kompetencami in pooblastili, da lahko izboljšaš poslovanje, je potencial skoraj neomejen,« pa je povedal Vincente Reyal.



Italija je ena najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije – v letu 2024 je po blagovni menjavi zasedala tretje mesto, ki je dosegla 10,255 milijarde EUR. Slovenija je v letu 2024 v Italijo izvozila za 4,472 milijarde EUR, uvozila pa za 5,783 milijarde EUR blaga. V izvozu Slovenije v Italijo so prevladovala mineralna goriva in olja ( 16 %), električni stroji in oprema (9 %), železo in jeklo (8 %), vozila ter njihovi deli (7 %), plastične mase in proizvodi iz plastičnih mas (6 %) ter les in lesni izdelki (6 %). Iz Italije smo uvozili največ mineralnih goriv in olj (17, 5 %), vozil in njihovih delov (10 %), strojev in mehanskih naprav (9 %), železa in jekla (9 %), plastičnih mas in proizvodov iz plastični mas (5 %) ter električnih strojev in opreme (5 %).



V Italijo po podatkih baze slovenskih izvoznikov Sloexport izvaža več kot 2.049 slovenskih podjetij, 23 pa jih ima v Italiji tudi svoje predstavništvo. Po neposrednih naložbah v Slovenijo se je Italija v letu 2024 po izvorni državi kapitala uvrstila na 5. mesto med tujimi investitoricami v Sloveniji. Največ italijanskih naložb je v finančnih in zavarovalniških dejavnostih, sledijo predelovalne dejavnosti ter trgovina. Italija tako ostaja ključni strateški gospodarski partner Slovenije, z izrazitim potencialom za nadaljnjo krepitev sodelovanja.

Foto: SPIRIT Slovenija/SN in HS

 

Poglejte še:

Evropska komisija je predstavila nov zakon EU o vesolju