Splošne poslovne navade v Kanadi

četrtek, 14. oktober 2021

Poslovno kulturo v Kanadi označuje prepletanje ameriških, britanskih in francoskih vplivov. Razlikuje se glede na to, v katerem delu države oz. kateri provinci ste. Prav tako se razlikujejo poslovne strukture od province do province. Večina Kanadčanov se zelo močno identificira s provinco, v kateri prebiva, zato se je pred sestanki v vsaki provinci priporočljivo prepričati o regionalnih poslovnih praksah. Po drugi strani pa so spoštovanje mnenj, enakost, raznolikost in pravičnost vrednote, ki zaznamujejo poslovno okolje celotne države.

Poslovni odnosi so prijazni, hkrati pa se je potrebno zavedati pravil o zasebnosti ter o zadolžitvah na delovnem mestu, ki vplivajo na to, kako se morate obnašati v katerem koli poslovnem okolju. Ko boste spoznavali podjetje, boste hkrati s tem dobivali občutek za poslovno kulturo znotraj le-tega, hkrati pa morate vedno hraniti svojo profesionalno držo.

Razvijanje osebnega odnosa za krepitev poslovnega odnosa običajno ni potrebno. Zasebnost je praviloma ločena od poklicnega življenja.
Natančna priprava pred sestanki je pričakovana in cenjena! Brezhibna pripravljenost v smislu nastopa, tehnične prezentacije, vsebine ter jasne predstavitve dobrobiti, ki jo bo sodelovanje z vami prineslo kanadskemu partnerju je ključnega pomena, trenutek nepripravljenosti ali površne priprave pa lahko pri poslovnih sogovornikih vzbudi dvome in privede do tega, da do sklenitve posla ne bo prišlo.

Poslovna komunikacija v Kanadi je zelo direktna, tako, da vam ne bo treba “razbirati in brati med vrsticami”.  Elektronska pošta in telefonski pogovori so tudi zelo direktni in jedrnati.

Velik pomen je dan spoštovanju mnenja vsakogar. Ne glede na pozicijo in status ljudje pričakujejo pravico do tega da se njihovo mnenje sliši in mu prisluhne.

Kanadska podjetja so bila tradicionalno hierarhična, vendar se vpliv hierarhičnega sistema v zadnjih letih vedno bolj zmanjšuje. Zato je treba pred pogajanji raziskati strukturo podjetja. Za dokončno odločitev bodo odgovorni menedžerji v podjetju, se le le-ti redko odločijo brez posvetovanja z mnenji zaposlenih in ključnih deležnikov. Odločitve se po navadi ne sprejemajo dokler niso znana vsa ključna dejstva.

Delovne ure so po navadi med 9h in 17h, od ponedeljka do petka. Jutra oz. dopoldanske ure so po navadi najprimernejši čas za sestanke. Vsi sestanki morajo biti dogovorjeni vnaprej. Čeprav predhodno poznanstvo ali skupni kontakt z osebo, s katero se boste sestali, ni obveza, pa je definitivno v pomoč pri lažji vzpostavitvi stika. Najboljši čas za sestanke za večino podjetij je ob torkih in četrtkih od 10. do 15. ure, kjer so dopoldanske ure načeloma bolj zaželene. Za sestanek se lahko dogovorite preko telefona ali elektronske pošte, vendar morate vedno poslati še opomnik v Outlooku ali drugi adekvatni aplikaciji. Upoštevati morate čas, za katerega so se dogovorili udeleženci ter jih obvestiti v katerem formatu bo sestanek potekal – ali bo to osebni, telefonski ali spletni sestanek. Vedno na jasen in informativen način obrazložite razlog za povabilo na sestanek in po možnosti priložite agendo sestanka, da se lahko vsi udeleženci pripravijo nanj.

V Kanadi je točnost zelo cenjena. Priporočljivo je, da na sestanke in srečanja pridete točno ali 5 do 10 minut pred uro začetka. Pričakujte, da se bodo ostali udeleženci sestanka natančno držali urnika, tako glede začetka sestanka kot glede trajanja.

Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:

Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica. e-mail: sonya@canslo.com  telefon: 001 905 847 8566. 
Simon Pribac, predstavnik CSCC v Sloveniji. e-mail: simon.pribac@gmail.com telefon: 064 187 110.