Športna prehrana je eden najhitreje rastočih maloprodajnih segmentov

torek, 04. oktober 2022
 

Športna prehrana je eden od maloprodajnih segmentov, ki dosegajo najhitrejšo rast 

Rast tega segmenta je bila visoka že v pandemiji, sedaj pa dosega še višje vrednosti.

Potrošniki se vse pogosteje odločajo za izdelke, ki izboljšujejo zdravje in dobro počutje, pojavlja pa se tudi nova generacija športnih navdušencev, ki skrbi za oblikovanje telesa. 
  • Glede na analizo Just Food, avstralski trg športne prehrane letno raste po 13 % povprečni stopnji in je vreden približno 1 mlrd AUD, kar je približno 640 mio USD.
  • Trg športne prehrane v Združenem kraljestvu raste po podobni, 14 % povprečni letni stopnji in je trenutno vreden okoli 840 mio USD.
  • Evropski trg dosega povprečno 10 % do 15 % letno rast.
  • ZDA so najbolj razvit trg športne prehrane. Letna rast je zato nekoliko manjša in dosega 8 %, vrednost trga športne prehrane v ZDA pa je ocenjena na približno 13 mlrd USD.
 

Neizkoriščen potencial v specializiranih izdelkih za ženske 

Segment športne prehrane je sprva gradil podobo predvsem na moških, ki želijo oblikovati svoje telo, sedaj pa se proizvajalci vse bolj osredotočajo še na razmeroma neizkoriščen potencial v posebnih izdelkih za ženske.
 
Prej so bili ciljna skupina za športno prehrano predvsem moški, stari med 18 in 25 let, zdaj pa so ciljna skupina ženske in moški, stari med 18 in 40 let. Ciljna skupina se je postarala, saj vse več ljudi razume prednosti vnosa beljakovin, ljudje pa nadaljujejo z intenzivno športno vadbo tudi v kasnejših obdobjih svojega življenja.
 
Nišna kategorija segmenta športne prehrane so izdelki za ženske, kjer je na trgu premalo ponudbe.
 
Tretjina znanstvenih športnih študij o prehrani je usmerjena na moške in le 4 % do 5 % je specifičnih za ženske. Le 2 % izdelkov športne prehrane je namenjenih ženski populaciji in vsebuje dodatke, kot so železo, kalcij, vitamin B12 in folno kislino. Po drugi strani je ženskam namenjenega 20 % trga vitaminov.

Po mnenju analitikov Just Food zato obstajajo velike tržne priložnosti predvsem za proizvajalce izdelkov, ki so posebej prilagojeni ženskam.

Tržne priložnosti so prav tako v novih izdelkih, povezanih s starostjo, v izdelkih s kofeinom in prilagojeni prehrani. 
 
Vse več je na trgu povpraševanja tudi po beljakovinskih prigrizkih. Inovacije, ki podpirajo celostno zdravje in dobro počutje, ki zajemajo telesno in duševno zdravje, bodo v prihodnje glavni gonilo rasti trga.

Večina potrošnikov ima raje naravne sestavine, kar ustvarja novo povpraševanje po izdelkih. V prihodnje bo na trgu naslednja generacija beljakovinskih ploščic, pa tudi drugi prigrizki, saj potrošniki iščejo nove in bolj prilagojene možnosti.
 
Športna prehrana je eden najhitreje rastočih maloprodajnih segmentov
 

 Vpliv inflacije na trg športne prehrane 

Analitiki Just Food pričakujejo, da se bo segment športne prehrane še naprej hitro razvijal, saj na trg prihajajo novi potrošniki, ki iščejo prehranske rešitve za podporo svojih ciljev glede zdravja in dobrega počutja. Ovira za rast trga pa je predvsem inflacija. 
  • Segment športne prehrane hitro raste v Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki, najhitreje v Indiji, vendar v mnogih primerih z nižje osnove v primerjavi z bolj uveljavljenimi trgi. V nekaterih državah v razvoju proizvajalci dobavljajo manjše, cenovno ugodnejše izdelke. 
  • Na nekaterih velikih rastočih trgih, kot so Japonska, Južna Koreja in Kitajska, kupna moč ni problem, saj imajo te države hitro rastoči srednji razred. Ker je alkohol v nekaterih regijah, kot je Bližnji vzhod, prepovedan, mladi radi obiskujejo telovadnice kot obliko družabnega razvedrila. 
  • V Evropi naj bi po napovedih analitikov rast segmenta športne prehrane v naslednjih 5 letih še vedno dosegala 10 % do 15 %. 
  • V ZDA gospodarski pritiski, predvsem inflacija, zmanjšujejo prodajo beljakovinskih ploščic. Ta je letos upadla za -8 %. 
  • Prišlo je tudi do velikega povečanja stroškov sestavin, kot sta sirotka in kreatin. Proizvajalci so se hitro odzvali na nove tržne razmere in začeli izdelovati manjša pakiranja ali pa so celo spremenili recepture. 
Športna prehrana ostaja eden najhitreje rastočih segmentov maloprodaje na svetovni ravni. Večina držav na svetu dosega v tem segmentu dvomestno rast. Analitiki JustFood ocenjujejo, da se bo ta stopnja rasti nadaljevala tudi v prihodnjih nekaj letih.
 

Viri: Factiva, Just Food

 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju hrane in pijače



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: