TikTok - eden vodilnih virov novic in zabave za uporabnike afriških družbenih medijev
Afrika postaja ključni trg za podjetja družbenih medijev ob porastu angažiranosti mladih, tehnološko podkovanih uporabnikov

Obe podjetji sta v zadnjih letih znatno razširili svojo prisotnost v Afriki. Predvsem je TikTok postal eden vodilnih virov novic in zabave za uporabnike afriških družbenih medijev. Poročilo Geopolla je pokazalo, da je bila aplikacija od leta 2023 druga najbolj priljubljena platforma družbenih medijev v Afriki, pred Instagramom in X ter za Facebookom.
Facebook je postal vodilni na področju aktivnega vključevanja uporabnikov, saj se ponaša z 82 % udeležencev, ki aktivno uporabljajo platformo. Tesno mu je sledil TikTok s precejšnjo 60 % stopnjo aktivnih uporabnikov, kar kaže na njegovo naraščajočo priljubljenost po izvedeni anketi v Nigeriji, Gani, Keniji in Južni Afriki. Večina udeležencev je dejala, da v povprečju preživijo tri do šest ur na dan na platformah družbenih medijev, kar odraža vse večji pomen aplikacij, kot je TikTok, v vsakdanjem življenju milijonov Afričanov.
Poleg tega TikTok afriškim ustvarjalnim talentom ponuja priložnosti za monetizacijo njihovega dela. To je bilo ključnega pomena za hitro rast platforme v Afriki in zagotavlja spodbudo za ustvarjalce, da pogosteje objavljajo vsebino in sodelujejo z drugimi uporabniki.
Platforma, ustvarjalcem ponuja različne možnosti za ustvarjanje dohodka s svojo vsebino. med njimi je obdarovanje v živo, funkcija, ki uporabnikom omogoča pošiljanje virtualnih daril med prenosi v živo, ki jih lahko ustvarjalci nato pretvorijo v pravi denar. Druga pomembna značilnost je naročnina v živo, ki ustvarjalcem omogoča, da vzpostavijo bazo naročnikov, kar jim omogoča dokaj stabilen dohodek z rednimi plačili naročnin.
Obstajajo priložnosti za delo z blagovnimi znamkami, ki so usklajene z osebno blagovno znamko vsakega ustvarjalca na TikToku. Veliko ustvarjalcev vsebin v Afriki je sklenilo pogodbe o podpori z različnimi podjetji kot ambasadorji ali tržniki svojih blagovnih znamk.
TikTok afriškim ustvarjalcem omogočil, da razširijo svoj doseg na občinstvo izven celine, zahvaljujoč algoritmom platforme za urejanje vsebine, ki dajejo prednost skupnim interesom uporabnikov pred geografskimi mejami in olajšal povezovanje s potencialnimi sodelavci, vlagatelji in potrošniki, kar jim je omogočilo, da zaobidejo tradicionalne ovire za vstop in hitreje razvijajo svoja podjetja po vsem svetu. Če je imel uporabnik prej samo lokalni doseg, je sedaj razvidno, da jih vedno več privlači prepoznavnost na svetovnih trgih, kot so ZDA.
TikTok je sprožil več pobud, katerih cilj je pomagati ustvarjalcem ustvariti izstopajočo vsebino, uporabiti orodja platforme in pridobiti bistvena znanja. Eno opaznih prizadevanj je Africa Creator Hub, program inkubatorja, ki je bil predstavljen lani za podporo uspehu ustvarjalcev na platformi.
Celoten članek lahko preberete na tej povezavi.
Pripravil:
Slovenski poslovni klub Zambija
e-naslov: info@slo-zambia.com