Trendi, ki bodo zaznamovali globalni turizem v letu 2025
Glede na napovedi najvidnejših akterjev in organizacij v globalnem turističnem sektorju, bodo v letu 2025 globalne potovalne trende določali predvsem okoljski, socialni in upravljavski vidiki, digitalno razstrupljanje, nočni turizem in luksuzna potovanja.
Okoljski, socialni in upravljavski vidiki (ESG)
ESG bodo po mnenju Pacific Asia Travel Association imeli vse večjo vlogo na globalnem turističnem trgu, saj si vse več popotnikov prizadeva zmanjšati svoj vpliv na okolje.Trajnostna potovanja še naprej rastejo. Popotniki se vse bolj zavedajo svojega okoljskega odtisa, zato aktivno iščejo načine za zmanjšanje svojega vpliva na okolje in vedno pogosteje iščejo trajnostne možnosti potovanj in ogledov.
Študija Svetovnega sveta za potovanja in turizem je pokazala, da želi 75 % svetovnih popotnikov leta 2025 potovati bolj trajnostno, zato se tudi potovalna industrija odziva na to povpraševanje.
Leta 2024 je Booking.com začel označevati in filtrirati namestitve s trajnostnimi certifikati. V družbi menijo, da so kot vodilna spletna potovalna platforma odgovorni za soustvarjanje in spodbujanje bolj trajnostne potovalne industrije, na kulturnem, okoljskem in družbeno-ekonomskem področju.
Ključni trendi vključujejo:
- ogljično nevtralne potovalne pakete
- povečanje števila okolju prijaznih nastanitev, od hotelov z zelenim certifikatom do hišic na drevesih.
- priljubljenost počasnega potovanja, ki se osredotoča na daljša bivanja in lokalne izkušnje z namenom zmanjšanja vpliva na okolje.

Digitalni detox
Digitalni detox ali digitalno razstrupljanje prav tako postaja vse bolj priljubljeno. Vedno več popotnikov med počitnicami izklopi družbene medije ali celo telefone, z namenom izboljšanja počitniške izkušnje.Glede na poročilo Hilton Trends Report za leto 2025 je 24 % od 13.001 globalnih popotnikov, anketiranih med 5. in 26. junijem 2024, dejalo, da med počitnicami izklopijo in prekinejo povezavo z družbenimi mediji.
V hiper-povezanem svetu je z idejo o digitalnem razstrupljanju povezano tudi trženje luksuznih potovanj. Odklop in popolna osredotočenost na trenutek postaja del sodobnega razvajanja.

Nočni turizem
Nočni turizem je še en naraščajoči trend, saj popotniki iščejo destinacije, znane po temnem nebu in izkušnjah z opazovanjem zvezd in vesolja.Študija, ki jo je naročil Booking.com, je pokazala, da je 60 % od 27.713 anketirancev v 33 državah od julija do avgusta 2024 razmišljalo o obisku destinacij z minimalno svetlobno onesnaženostjo, da bi si pobližje ogledali vesolje.
Rezultati so tudi razkrili, da je povezovanje z naravo ključna točka, saj bi 68 % turistov raje rezerviralo namestitev brez luči, da bi zmanjšali svetlobno onesnaženje in ohranili floro in favno.
Poleg tega je 61 % vprašanih dejalo, da raje potujejo po temi, zlasti da bi se čez dan izognili natrpanim turističnim krajem.
Da bi se prilagodili tem spreminjajočim se željam, številne turistične atrakcije podaljšujejo svoj delovni čas, medtem ko se pojavljajo nove nočne izkušnje, kot so izleti z opazovanjem zvezd in nočne tržnice.
Glavni trendi in aktivnosti vključujejo:
- opazovanje zvezd
- opazovanje polarnega sija
- nočno opazovanje živali
- ogled enkratnih kozmičnih dogodkov
- spalni turizem (kjer je primarni cilj nadoknaditi počitek, uživati v globokem spancu in popolni sprostitvi)

Luksuzna potovanja so v razcvetu
Svetovalna skupina McKinsey opredeljuje luksuznega popotnika kot nekoga, ki je pripravljen na noč potrošiti 500 USD ali več.Kljub krizi življenjskih stroškov so luksuzna potovanja v razcvetu. Sektor luksuznih potovanj je pokazal izjemno odpornost tudi v času gospodarske krize in pandemije Covid-19. Glede na študijo Grand View Research je bil sektor na globalni ravni leta 2024 vreden 1,4 trln USD, do leta 2030 pa naj bi se vrednost povišala na 2,2 trln USD. Najvišjo rast luksuznega turizma beleži azijsko-pacifiška regija.
Rast luksuznega turizma ne poganja le segment bogatih popotnikov, temveč tudi mlajši popotniki, ki so pripravljeni veliko plačati za posebne izkušnje.
Pri današnjih luksuznih potovanjih ne gre le za ekstravaganco, ampak tudi za pristnost, dobro počutje ali povezanost z ljudmi in kraji. To lahko pomeni dostop do nečesa redkega, kot je naravno okolje brez gneče ali pristna osebna kulturna izkušnja.
Nekoč so bila luksuzna potovanja opredeljena s ceno in statusnimi simboli, danes pa so predvsem povezana z zgodbami, ki jih je vredno deliti na družbenih medijih in v resničnem življenju, ter so povezana z osebnimi vrednotami.
Medtem ko starejši premožni posamezniki iz Severne Amerike in Evrope ostajajo pomembna demografska skupina luksuznega turizma, vse večji delež luksuznih popotnikov predstavljajo milenijci, generacija Z in turisti iz nastajajočih trgov, kot sta Azija in Bližnji vzhod.
Viri:
- Factiva
- The Korea Herald
- CE NoticiasFinancieras
- The Conversation
- Fotografije: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizmaZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.