Trendi na trgu večnamenskega pohištva

torek, 20. avgust 2024

Vpogled v globalni trg večnamenskega pohištva

  • Globalni trg večnamenskega pohištva je bil leta 2023, po ocenah Market Research Future, vreden 157,11 mlrd USD, kar je približno 145,3 mlrd EUR.
  • Trg bo po napovedih v prihodnjih letih beležil relativno močno rast, ki jo bodo spodbudili vse večja urbanizacija, tehnološki napredek, razvijajoče se preference potrošnikov, ter vse večji poudarek na trajnosti.
  • V obdobju 2024-2032 naj bi trg rasel po 6,47 % povprečni letni stopnji ter v letu 2032 dosegel vrednost 276,32 mlrd USD ali približno 255,5 mlrd EUR.
  • Ker potrošniki iščejo vsestranske in prostorsko varčne rešitve, se bo trg še naprej razvijal, novi trendi in inovacije pa bodo oblikovali prihodnost večnamenskega pohištva. Stalni razvoj pametnih, prilagodljivih in okolju prijaznih pohištvenih rešitev, bo imel ključno vlogo pri zadovoljevanju raznolikih potreb sodobnih potrošnikov.

 
Ključni trendi, ki oblikujejo trg večnamenskega pohištva

Optimizacija prostora

Ker urbani bivalni prostori postajajo vse manjši, narašča povpraševanje po pohištvu, ki ga lahko uporabimo za različne namene. Večnamensko pohištvo ponuja več funkcionalnosti v enem kosu, kot so postelje, ki se spremenijo v pisalne mize, ali kavči z vgrajenimi predali za shranjevanje. Ta trend je še posebej izrazit v metropolitanskih območjih, kjer je nepremičnin malo, zato je povpraševanje po takšnih rešitvah pohištva, ki varčujejo s prostorom, zelo veliko.

Integracija pametnega pohištva

Vzpon pametnih domov je spodbudil zanimanje za pohištvo, ki vključuje tehnologijo. Sodobno večnamensko pohištvo ima pogosto vgrajena vrata za polnjenje, površine, občutljive na dotik, ter integrirano osvetlitev. Združitev tehnologije in pohištva ne le povečuje udobje, ampak se tudi ujema z naraščajočim trendom povezanega bivalnega okolja.

Okoljska trajnost

Potrošniki pri svojih odločitvah o nakupu vedno bolj dajejo prednost trajnosti. Večnamensko pohištvo podpira ta trend z zmanjšanjem potrebe po več kosih, s čimer se zmanjša poraba materiala in odpadkov. Poleg tega se povečuje povpraševanje po pohištvu iz okolju prijaznih materialov in trajnostnih proizvodnih procesov.

Prilagajanje in personalizacija

Zelo hitro rastoči segment predstavlja pohištvo po meri, ki odraža individualne okuse in potrebe. Večnamensko pohištvo je mogoče prilagoditi posebnim zahtevam, kar potrošnikom ponuja možnost, da svoje bivalne prostore prilagodijo svojemu življenjskemu slogu in željam.
 

Glavni dejavniki rasti trga

Povečano povpraševanje po optimizaciji prostora

Ker se bivalni prostori krčijo, zlasti v urbanih okoljih, postaja večnamensko pohištvo praktična rešitev za optimizacijo prostora. Kosi, ki služijo več različnim namenom, kot so postelje za shranjevanje in raztegljive mize, pomagajo potrošnikom, da kar najbolje izkoristijo svoj omejeni prostor. Trend spletnega nakupovanja pohištva to povpraševanje še pospešuje, saj potrošniki iščejo vsestranske rešitve, ki jih je mogoče enostavno dostaviti na dom.

Naraščajoča priljubljenost pametnih domov

Integracija pametne tehnologije v vsakdanje življenje, spodbuja povpraševanje po večnamenskem pohištvu, ki izboljšuje povezljivost in udobje. Pametno pohištvo, ki ga je mogoče upravljati prek pametnih telefonov ali glasovnih pomočnikov, ponuja dodatno funkcionalnost in je privlačno za tehnično podkovane potrošnike, ki iščejo napredno bivalno okolje.

Okoljska trajnost in trajnostno življenje

Z naraščajočo ozaveščenostjo o okoljskih vprašanjih, se potrošniki obračajo k rešitvam trajnostnega življenja. Večnamensko pohištvo prispeva k temu trendu z zmanjšanjem števila potrebnih posameznih kosov, s čimer se zmanjša poraba materiala in odpadkov. Pohištvo iz naravnih ali recikliranih materialov se ujema z željami ekološko ozaveščenih kupcev.


Segmentacija trga

Segmentacija trga glede na vrsto pohištva

Pohištvo za spalnice: Analitiki napovedujejo, da bo v napovedanem obdobju segment večnamenskega pohištva za spalnice prevladoval na trgu. Do leta 2032 naj bi segment dosegel vrednost 65,49 mlrd USD ali 60,6 mlrd EUR, kar predstavlja 6,7 % povprečno letno rast v obdobju 2024-2032. Večnamensko pohištvo za spalnice vključuje pohištvene kose, kot so postelje z vgrajeno shrambo ali nastavljivimi okvirji, ki skrbijo za potrebo po učinkoviti uporabi prostora v spalnicah.

Pohištvo za dnevne sobe: Po napovedih naj bi segment večnamenskega pohištva za dnevne sobe, ki zajema pohištvene izdelke, kot so raztegljive zofe in večnamenske klubske mizice, do leta 2032 rasel po 6,3 % povprečni letni stopnji, ter dosegel tržno vrednost 52,31 mlrd USD ali 48,4 mlrd EUR.

Kuhinjsko pohištvo: Ta segment vključuje večnamenske kuhinjske enote, kot so modularne omare in raztegljive jedilne mize. Po napovedih naj bi segment v prihodnjih 8 letih rasel po 6,1 % povprečni letni stopnji, ter leta 2032 dosegel 43,26 mlrd USD, ali približno 40 mlrd EUR.

Kopalniško pohištvo: Segment večnamenskega kopalniškega pohištva naj bi v obdobju 2024-2032 rasel po 5,9 % povprečni letni stopnji, ter leta 2032 dosegel vrednost 37,92 mlrd USD ali približno 35,1 mlrd EUR. Ta segment vključuje rešitve, ki prihranijo prostor v kopalnici, kot so stenske omarice in kompaktne enote za shranjevanje.

Pisarniško pohištvo: Segment večnamenskega pisarniškega pohištva je trenutno najmanjši segment. Po napovedih naj bi do leta 2032 rasel po 5,5 % povprečni letni stopnji ter dosegel vrednost 27,34 mlrd USD ali približno 25,3 mlrd EUR. Ta segment ima še veliko prostora za rast, saj vse več ljudi dela od doma in išče večnamenske rešitve za svoje delovne prostore.


Segmentacija trga glede na vrsto materiala

Les: Na globalnem trgu večnamenskega pohištva trenutno prevladuje leseno pohištvo, ki je leta 2023 predstavljalo več kot 40 % prihodkov trga. Zaradi vzdržljivosti in estetske privlačnosti je les najbolj priljubljena izbira za večnamensko pohištvo.

Kovina: Kovinsko pohištvo ima na globalnem trgu večnamenskega pohištva približno 25 % tržni delež. Zaradi svoje trdnosti in sodobnega videza se kovina pogosto uporablja v kombinaciji z drugimi materiali.

Plastika: Zaradi svoje cenovne dostopnosti in vsestranskosti, postaja plastika zelo priljubljen material za večnamensko pohištvo, običajno pa se uporablja za zunanje in otroško pohištvo.

Tkanine: Tkanine predstavljajo približno 15 % trga, uporabljajo pa se predvsem za oblazinjenje in za mehko pohištvo.

Steklo: Čeprav je to manjši segment s 5 % tržnim deležem, steklo dodaja eleganco in prefinjenost večnamenskemu pohištvu, zlasti mizam in regalom.


Segmentacija trga glede na funkcijo

Shranjevanje: Večnamensko pohištvo z rešitvami za shranjevanje, kot so postelje s predali, obravnava naraščajoče potrebe po optimizaciji prostora.

Sedeži: Možnosti preklopnih sedežev, vključno z zofami, ki se spremenijo v postelje ali stole z vgrajenim prostorom za shranjevanje, ponujajo vsestranskost in udobje.

Spanje: Pohištvo, ki združuje spalno in sedežno funkcijo, kot so raztegljivi kavči in dnevne postelje, postaja vse bolj priljubljeno v majhnih bivalnih prostorih.

Jedilnica: Jedilne rešitve, ki prihranijo prostor, vključno z raztegljivimi mizami in stoli, ki jih je mogoče zložiti, postajajo bistvenega pomena za večnamenske jedilnice. 


Segmentacija trga glede na slog

Moderni: S čistimi linijami in funkcionalnim dizajnom ima moderni slog največji tržni delež in je privlačen za potrošnike, ki imajo radi preprostost in vsestranskost.

Tradicionalni: Tradicionalni slog, ki ponuja brezčasen in eleganten dizajn, naj bi v prihodnjih letih dosegal visoko rast.

Sodobni: Za sodobni slog so značilni minimalistični dizajni in nevtralne barve, zato je sodobni slog priljubljen predvsem med prebivalci mest.

Industrijski: Industrijski slog s surovo in robustno estetiko, postaja vse bolj priljubljen zaradi svojega edinstvenega in značilnega videza.

Skandinavski: Skandinavski slog, znan po svoji preprostosti in uporabi naravnih materialov, ima na trgi vse večji tržni delež.


Regionalna segmentacija trga

Severna Amerika: Pričakuje se, da bo regija do leta 2032 obdržala znaten delež na trgu večnamenskega pohištva, predvsem zaradi visoke ozaveščenosti potrošnikov, uveljavljenih proizvajalcev in velike naklonjenosti rešitvam, ki prihranijo prostor.

Evropa: Evropa z zrelim trgom in naraščajočim povpraševanjem po trajnostnem pohištvu, ostaja ključni akter na globalnem trgu večnamenskega pohištva.

Azijsko-pacifiška regija: Številčno prebivalstvo azijsko-pacifiškega območja, ki se hitro urbanizira, naj bi bilo po napovedih najhitreje rastoče regionalno tržišče. Rast trga v tej regiji spodbuja povpraševanje po večnamenskih rešitvah pohištva, ki povečajo prostor v manjših bivalnih prostorih.

Južna Amerika, Bližnji vzhod in Afrika: Čeprav te regije prispevajo k rasti trga, je ta počasnejša v primerjavi s Severno Ameriko in Azijsko-pacifiško regijo. Vendar pa bodo naraščajoča urbanizacija in spreminjajoče se preference potrošnikov verjetno spodbudili prihodnjo rast.
 

Ključni konkurenti na trgu

  • IKEA (Švedska)
  • Lifetime Products (ZDA)
  • Expand Furniture (Kanada)
  • Resource Furniture (ZDA)
  • Nova Furniture (Kitajska)


Viri:
  • Factiva
  • Market Research Future
  • Mordor Intelligence


Preberite še:

Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: