Uspešen seminar Kako poslovati s Turčijo

četrtek, 04. oktober 2012

 V prostorih Generalnega Sekretariata Vlade RS je 4. oktobra 2012  v organizaciji Javne agencije Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) potekal seminar Kako poslovati s Turčijo. Udeležilo se ga je 25 predstavnikov slovenskih podjetij, ki jih zanima poslovanje s to državo.

Danes je v prostorih Generalnega Sekretariata Vlade RS v organizaciji Javne agencije Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) potekal seminar Kako poslovati s Turčijo.

Turčija predstavlja pomembno gospodarsko partnerico Slovenije, saj tako izvoz kot uvoz zadnja tri leta naraščata, priložnosti za poslovno sodelovanje slovenskih podjetij pa se pojavljajo v vseh gospodarskih sektorjih. Kot je udeležencem seminarja uvodoma pojasnila Daša Rakovec, vodja sektorja za tuje neposredne investicije in internacionalizacijo na JAPTI, je »Turčija je ena izmed držav, kjer je rast BDP v letu 2011 znašala zavidljivih 8,6%. S skoraj 80 milijoni prebivalstva in močnim tekstilnim sektorjem, sektorjem elektronike, logistike, gradbeništva, turizmom in avtomobilsko industrijo lahko slovenskim podjetjem predstavlja izjemno pomembnega poslovnega partnerja.«

Kot je udeležencem seminarja uvodoma pojasnila Daša Rakovec, vodja sektorja za tuje neposredne investicije in internacionalizacijo na JAPTI, je »Turčija je ena izmed držav, kjer je rast BDP v letu 2011 znašala zavidljivih 8,6%.

V nadaljevanju je Tanja Drobnič, vodja Oddelka za internacionalizacijo na JAPTI predstavila turško gospodarstvo, dosedanje gospodarsko sodelovanje ter tuje neposredne investicije med Slovenijo in Turčijo, pomembne gospodarske panoge v Turčiji in možnosti poslovnega sodelovanja med slovenskimi in turškimi podjetji. Poudarila je, da je turški trg za slovenska podjetja zelo obetaven, a specifičen, kot konkurenčno prednost pa bi veljalo bolje izkoristiti dobro geostrateško lokacijo Slovenije na tako imenovani jantarjevi in svilnati poti. Podrobneje je bil predstavljen tudi program gospodarske delegacije v Istanbul 9. oktobra 2012, ki jo JAPTI organizira v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Ministrstvom za zunanje zadeve in s turškim Svetom za ekonomske odnose s tujino (DEIK). Več informacij

V nadaljevanju je Tanja Drobnič, vodja Oddelka za internacionalizacijo na JAPTI predstavila turško gospodarstvo, dosedanje gospodarsko sodelovanje ter tuje neposredne investicije med Slovenijo in Turčijo, pomembne gospodarske panoge v Turčiji in možnosti poslovnega sodelovanja med slovenskimi in turškimi podjetji.

Med udeleženci seminarja, ki se bodo udeležili tudi gospodarske delegacije v Turčijo, je bila tudi Mateja Rudolf iz podjetja RR & CO. Knowledge Centre Ltd., ki je pojasnila, da so »v zadnjih nekaj letih s turške strani prejeli kar nekaj povpraševan po storitvah, ki jih ponuja naše podjetje, predvsem po naših IKT rešitvah, zato razmišljamo, da bi morda v Turčiji odprli kakšno podružnico.« V njihovem podjetju se ukvarjajo s specializiranim svetovanjem in izobraževanjem za pridobivanje evropskih sredstev in državnih pomoči, predvsem pa se osredotočajo na RR projekte ter z IT rešitvami za finančni menedžment in spremljanje EU projektov.

Mateja Rudolf iz podjetja RR & CO. Knowledge Centre Ltd., ki je pojasnila, da so »v zadnjih nekaj letih s turške strani prejeli kar nekaj povpraševan po storitvah, ki jih ponuja naše podjetje, predvsem po naših IKT rešitvah, zato razmišljamo, da bi morda v Turčiji odprli kakšno podružnico.«

 

Irman Abdić in Jani Zajc sta bila s svojo poslovno idejo uspešna na številnih tekmovanjih za inovacije v Sloveniji in pobrala nekaj nagrad ter ustanavljata startup podjetje s področja IKT. »Turčija naju zanima, ker je kot trg poleg Avstrije in Nemčije ter Švice najbližji, ki je še zelo zdrav in bi bila škoda, če tega ne bi poskušali izkoristiti. Zanimajo naju vlagatelji, ki so pripravljeni vlagati v informacijsko komunikacijske tehnologije, jih zanimajo inovacije in nove tehnologije.«

Irman Abdić in Jani Zajc sta bila s svojo poslovno idejo uspešna na številnih tekmovanjih za inovacije v Sloveniji in pobrala nekaj nagrad ter ustanavljata startup podjetje s področja IKT.

Samo Foltin iz Gozdnega gospodarstva Slovenj Gradec, d. d., ki se ukvarja s proizvodnjo gradbeno konstrukcijskega lesa in izdelavo montažnih in lesenih hiš, pravi, da so sami že navezali nekaj kontaktov s turškimi podjetji in v Turčiji postavili že tudi nekaj vzorčnih lesenih hiš. »Ker smo prepričani, da ima proizvodnja gradbeno konstrukcijskega lesa perspektivo tudi na turškem trgu, bi se želeli v Turčiji pozicionirati kot proizvajalec in dobavitelj tovrstnih izdelkov oziroma tovrstne gradnje.«

Samo Foltin iz Gozdnega gospodarstva Slovenj Gradec, d. d., ki se ukvarja s proizvodnjo gradbeno konstrukcijskega lesa in izdelavo montažnih in lesenih hiš, pravi, da so sami že navezali nekaj kontaktov s turškimi podjetji in v Turčiji postavili že tudi nekaj vzorčnih lesenih hiš.

Udeleženci seminarja so izrazili prepričanje, da bodo na gospodarski delegaciji vzpostavili konkretne poslovne kontakte in postavili dobre temelje za nadaljnje poslovno sodelovanje.