Uspešna predstavitev Slovenije japonski poslovni javnosti v Düsseldorfu

sreda, 10. oktober 2012

JAPTI 40 predstavnikom japonskih podjetij v Düsseldorfu predstavil slovenske investicijske priložnosti in možnosti za gospodarsko sodelovanje
 

Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) je v sodelovanju z Veleposlaništvom Japonske v Sloveniji in podružnice Japonske organizacije za pospeševanje zunanje trgovine (JETRO) 25. septembra 2012 v prostorih Japonske gospodarske zbornice v Düsseldorfu organizirala seminar z naslovom Investicijske poslovne priložnosti v Sloveniji. Dogodek je bil izjemno odmeven, saj se ga je udeležilo 40 predstavnikov vplivnih japonskih podjetij s sedežem v Düsseldorfu.


 
Državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, mag. Uroš Rožič, je udeležencem predstavil ključne vidike gospodarskega razvoja Slovenije in reforme ter ukrepe Vlade RS, ki bodo slovensko poslovno okolje naredile prijaznejše tudi tujim investitorjem. Poudaril je, da se na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo zavedajo pomena neposrednih tujih investicij in njihovega doprinosa k večji gospodarski rasti, prenosu znanja in tehnologij, še posebej v sedanjem gospodarskem položaju v Sloveniji. Zato si želijo v Slovenijo pritegniti več neposrednih tujih investicij predvsem na področju visoke tehnologije in v panoge z višjo dodano vrednostjo.
 

Obilo priložnosti za sodelovanje
V nadaljevanju je direktor JAPTI, Igor Plestenjak, predstavil slovensko poslovno in investicijsko okolje, spodbude, ki jih tujim investitorjem ponuja Slovenija ter priložnosti za gospodarsko sodelovanje med slovenskimi in japonskimi podjetji. Čeprav po njegovih besedah trgovinska izmenjava  med deželama še vedno ni na ravni, na kateri bi lahko bila, pa je možnosti za skupne poslovne podvige obilo. Lani je tako Japonska v Slovenijo izvozila za 83,2 milijona ameriških dolarjev blaga, Slovenija pa je na japonskem trgu prodala za 55,5 milijona dolarjev različnih izdelkov. Izrazil je prepričanje, da bodo temu seminarju sledile konkretne aktivnosti povezovanja zainteresiranih podjetij iz obeh držav.
 


Zanesljiva delovna sila in odlična lokacija Slovenije
Svoje izkušnje s poslovanjem v Sloveniji sta predstavili japonski podjetji, ki delujeta v Sloveniji, farmacevtsko podjetje Astellas in Yaskawa, ki deluje na področju robotike. Kot izjemne prednosti Slovenije kot lokacije za tuje investicije sta predstavnika omenjenih podjetij izpostavila kakovost življenja, zanesljivo delovno silo z visokimi etičnimi in moralnimi vrednotami, stabilno poslovno okolje in odlično lokacijo Slovenije kot odskočno desko za Balkan. S svojimi pozitivnimi izkušnjami sta japonskim podjetjem investiranje v Sloveniji toplo priporočala. 
 


Dve desetletji prijateljskih odnosov med deželama
Pohvalne besede je Sloveniji namenil japonski veleposlanik v Sloveniji, Nj. Eksc. Toshimitsu Ishigure, ki je v svojem nagovoru japonska podjetja povabil ne le k turističnim obiskom Slovenije pač pa tudi k investiranju in izkoriščanju vseh prednosti, ki jih Slovenija kot lokacija za tuje investicije ponuja. Poudaril je, da so se v dveh desetletjih prijateljski odnosi med Japonsko in Slovenijo vztrajno razvijali na različnih področjih – od poslovnih partnerstev do programov kulturne izmenjave. Udeležence so nagovorili tudi Kozo Omae, predsednik Japonske gospodarske  zbornice v Düsseldorfu, Takeshi Ito, generalni direktor dunajske podružnice Japonske organizacije za pospeševanje zunanje trgovine (JETRO). JETRO namreč ponuja pomoč slovenskim in drugim podjetjem, ki želijo vstopiti na japonski trg in tam širiti svoje poslovanje.
 

Svoje institucije, aktivnosti in možnosti za sodelovanje so predstavili še predstavniki Luke Koper, Slovenskega avtomobilskega grozda, podjetja Hidria ter Slovensko nemški poslovni klub Düsseldorf, ki ponuja konkretno pomoč slovenskim podjetjem pri vstopu na nemški trg.
 

Največja japonska poslovna skupnost v Evropi
Japonska je eden pomembnejših oddaljenih tujih trgov za širitev slovenskega izvoza, zato je bil glavni cilj prvega tovrstnega seminarja pospešiti gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in Japonsko in pridobiti japonske investitorje za slovenske investicijske projekte. Düsseldorf je namreč mednarodno poslovno središče Nemčije, v katerem je prisotna največja japonska poslovna skupnost v Evropi, tu je namreč registriranih več kot 500 japonskih družb, Japonska gospodarska zbornica pa združuje največje število japonskih podjetij v Evropi.




Po dogodku so japonskim poslovnežem pripravili promocijo tipičnih slovenskih vin in pijač, ter živilskih izdelkov priznanih slovenskih proizvajalcev (Delamaris, Pivovarna Union, Ljubljanske mlekarne, vinar Vladimir Puklavec).