Uspešno zaključena slovensko - jordanska konferenca, veliko priložnosti za sodelovanje

četrtek, 08. september 2011


V sredo 7. septembra se je v ljubljanskem Grand Hotelu Union uspešno zaključila slovensko-jordanska poslovna konferenca, ki jo je skupaj s partnerji organizirala Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI). Udeležilo se jo je več kot 50 slovenskih in jordanskih gospodarstvenikov, organiziranih pa je bilo tudi več kot 70 bilateralnih srečanj med predstavniki podjetij obeh držav.
 

Konference se je udeležilo 17 predstavnikov jordanskih podjetij in institucij iz različnih panog: prehrambna industrija, obnovljivi viri energije,  gradbeništvo, turizem, logistika in distribucija, finančne in investicijske storitve, sanitarna oprema - zdravstvo in ostalo, ter 25 slovenskih podjetij, ki bi želela poslovati z Jordanijo.
 

Ob odprtju konference je Igor Plestenjak, direktor JAPTI poudaril, da so se gospodarski stiki med obema državama začeli krepiti že z obiskom jordanskega kralja Abdulaha II. v Ljubljani aprila 2008 in leto kasneje z obiskom predsednika Türka v Jordaniji, kljub temu pa gospodarska menjava med Slovenijo in Jordanijo ostaja majhna. Izrazil je prepričanje, da tako na področju blagovne menjave kot investicij obstaja vrsta poslovnih priložnosti, ki bi jih veljalo v prihodnosti izkoristiti. Med drugim je izpostavil področje logistike, denimo sodelovanje Luke Koper z jordansko luko Aqaba, saj je Slovenija odlična odskočna deska v države Evropske unije in na Zahodni Balkan, Jordanija pa na celoten Bližnji vzhod in v severno Afriko.

V nadaljevanju je Nj. Eks. Samir Amarin, častni konzul Hašemitske kraljevine Jordanije v Republiki Sloveniji, udeležence nagovoril tako v jordanskem kot slovenskem jeziku. Pozval je slovenska podjetja, da naj izkoristijo čas krize in iščejo poslovne priložnosti v Jordaniji in tudi v drugih arabskih deželah, saj se tam dogaja »arabska pomlad«. Opozoril je, da Slovenci med Jordanci uživajo veliko spoštovanje, ki izvira še iz časa Josipa Broza Tita in slovenskim podjetnikom namignil, naj bodo pri sklepanju poslov potrpežljivi, saj delo z Arabci traja dolgo časa, vendar pa na koncu obrodi sadove.
 

Da Jordanija liberalizira in odpravlja ovire na domačem trgu ter dosega ekonomsko rast na osnovi konkurenčnosti, je pojasnil Nj. Eks. Issa Murad, častni konzul Republike Slovenije v Hašemitski kraljevini Jordaniji. Država je podpisala različne prostotrgovinske bilateralne in multilateralne sporazume, s katerimi si je povečala izvozne priložnosti. Dodal je, da so reforme kralja Abdullaha II na področju odprtja trgovinskega režima in privatizacije državnih podjetij povzročile večjo ekonomsko rast na račun povečanja tujih neposrednih investicij in večjega zaposlovanja.
 

Potenciali za okrepitev gospodarskega sodelovanja med Slovenjo in Jordanijo se ne kažejo le v povečanju blagovne menjave pač pa tudi na področju prenosa znanja, tehnologije, skupnega nastopa na tretjih trgih in investiranja je poudarila Tanja Drobnič, vodja oddelka za internacionalizacijo na JAPTI. Sodelovanje bi bilo mogoče razviti denimo v prehrambni, predelovalni, papirni in gumarski industriji, na področju gradbeništva, varovanja okolja, zelenih tehnologij, ekologije, in obnovljivih virov energije, turizma, logistike, zdravstva, možnosti se kažejo tudi na številnih drugih področjih.
 

Jordansko gospodarstvo je z okoli šest milijoni prebivalcev med najmanjšimi na Srednjem Vzhodu z nezadostnimi zalogami vode, nafte in drugih naravnih virov, je dejal Eng.Yarub Qudah, direktor Jordanske podjetniško razvojne korporacije. Vendar pa je v petih letih uspela podvojiti svoj izvoz, kljub temu da polovico celotnega izvoza predstavlja izvoz v arabske države. Pojasnil je, da jordanski izvoz doseže skoraj vse države sveta, kar dokazuje kakovost jordanskih proizvodov in storitev. Dodal je, da si jordanska podjetja želijo partnerstev in skupnih vlaganj s slovenskimi podjetji, in poudarili strateško lego Jordanije, ki predstavlja središčno točko poslovanja in vlaganj v tej regiji, kjer je kar 600 milijonov potrošnikov.
 

Po zaključku poslovne konference je sledilo več kot 70 individualnih srečanj med slovenskimi in jordanskimi podjetji.



Predstavitev poslovnega okolja Jordanije