V Avstriji je v tovarni Magna Steyr stekla proizvodnja EV Xpeng
V tovarni Magna Steyr so začeli sestavljati kitajska električna vozila Xpeng
Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov Xpeng, ki je delno v lasti skupine Volkswagen, je septembra v tovarni Magna Steyr v Gradcu začel sestavljati športna terenca G6 in G9. To predstavlja velik mejnik v strategiji globalizacije podjetja.
Xpeng je začel proizvodnjo v Evropi v sodelovanju s pogodbenim proizvajalcem v Avstriji, kar mu bo omogočilo, da se izogne plačilu carin, ki jih je EU uvedla na uvoz kitajskih EV v Evropo, hkrati pa bo povečalo njegovo konkurenčnost na enem največjih svetovnih trgov vozil.
Proizvajalec Xpeng mora trenutno plačati 30,7 % dajatev za vsa EV, ki jih izvozi v EU.
Za izdelavo vozil v Avstriji bo Xpeng sprva uporabljal Magnino dobavno verigo in bo tesno sodeloval s pogodbenim proizvajalcem, da bi postopoma povečal stopnjo lokalizacije.
Xpeng je tudi začel delovati v svojem centru za raziskave in razvoj v Münchnu v Nemčiji. Razvojno-raziskovalni center bo imel ključno vlogo pri razvoju novih modelov, vključno z električnimi limuzinami, ki bodo izdelane v tovarni Magna, s čimer se bo povečala raznolikost izdelkov Xpenga za evropski trg.
Proizvodnja kitajskih EV se v Evropi povečuje
Več kitajskih proizvajalcev avtomobilov in prodajalcev avtomobilskih dobavnih verig bo v Evropi postavilo proizvodne obrate, da bi konkurirali na trgu s svojimi tehnologijami EV, menijo v mednarodnem združenju za inženiring inteligentnih vozil. Za izboljšanje dobičkonosnosti pa morajo pridobiti večje tržne deleže v tujini.BYD, največji svetovni proizvajalec EV, ter kitajsko državno podjetje Chery Automobile, sta trenutno edina kitajska proizvajalca avtomobilov, ki že imata zgrajene tovarne v evropskih državah. BYD ima eno tovarno v Turčiji in drugo na Madžarskem, Chery pa ima v lasti tovarno v Španiji. Prejšnji teden je BYD na avtomobilskem salonu IAA Mobility v Münchnu dejal, da se pogovarja z več 10 lokalnimi proizvajalci komponent o vzpostavitvi dobavne verige, ki bi podprla njegovo rast v Evropi.
Contemporary Amperex Technology, največji svetovni proizvajalec baterij za EV, namerava konec leta začeti obratovati v svoji tovarni v Debrecenu na Madžarskem, vredni 7,3 mlrd EUR. Tovarna ima proizvodno zmogljivost 100 GW ur, kar zadostuje za napajanje 2 mio EV, vsako z dosegom 500 km.
Februarja lani je Xpeng z Volkswagnom podpisal pogodbo o skupnem razvoju 2 srednje velikih baterijskih vozil za zelo konkurenčen kitajski trg. EV z oznako VW bodo zasnovana in izdelana na podlagi skupnih nabavnih dejavnosti in delitve tehnologij. VW je po naložbi v višini 700 mio USD leta 2023 postal lastnik 5 % podjetja Xpeng.
S proizvodnjo v Avstriji bi Xpeng lahko postal resen tekmec nemškim in drugim evropskim proizvajalcem. Modeli, izdelani v Gradcu, so tehnično najsodobnejši. Zahvaljujoč sodobnim baterijam 5C LFP je mogoče oba modela napolniti z do 451 kW, oziroma 525 kW, od 10 % do 80 % v samo 20 minutah.
Pogodbeni proizvajalec Magna Steyr
Podjetje Magna International je nastalo v Kanadi, nato pa je svoje poslovanje razširilo na severnoameriški trg ter vstopilo na evropski in azijski trg.Podjetje Magna Steyr je bilo ustanovljeno kot hčerinsko podjetje kanadske skupine dobaviteljev in je specializirano za pogodbeno proizvodnjo vozil. Podjetje je prvotno proizvajalo predvsem za evropske proizvajalce in si je s svojo prilagodljivostjo in inovativnostjo ustvarilo mednarodni ugled.
Z Xpengom kot novim partnerjem lahko pogodbeni proizvajalec v polni meri izkoristi svoje zmogljivosti in se pozicionira kot ključni akter za kitajske proizvajalce v Evropi.
O podjetju Xpeng
XPeng Inc. je kitajsko podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja pametna EV. Med pametna EV XPeng sodijo G3i (kompaktni SUV), P7 (športna limuzina), P5 (družinska limuzina), G9 (vodilni SUV) in P7i (športna limuzina).Sedež podjetja je v Guangzhouju na Kitajskem.
Podjetje je v letu 2024 ustvarilo 40.866,3 mio CNY (5,2 mlrd EUR) prihodkov, kar predstavlja 33,2 % medletno povečanje. Poslovna izguba podjetja je v letu 2024 znašala 6.658,1 mio CNY (854,9 mio EUR), v primerjavi s poslovno izgubo v višini 10.889,4 mio CNY (1,39 mlrd EUR) v letu 2023. Čista izguba podjetja je v letu 2024 znašala 5.790,3 mio CNY (743,5 mio EUR), v primerjavi s čisto izgubo v višini 10.375,8 mio CNY (1,33 mlrd EUR) v letu 2023.
Podjetje je v Q2 2025 ustvarilo prihodke v višini 18.274,4 mio CNY (2,34 mlrd EUR), kar pomeni 15,6 % povečanje v primerjavi s prejšnjim četrtletjem.
Xpeng je v prvih 8 mesecih 2025 dobavil 271.615 EV, kar je 3-krat več kot v enakem obdobju lani.
Vendar pa je moralo podjetje zaradi težav s krmiljenjem odpoklicati večino svojih modelov P7+, kar je sprožilo pomisleke glede kakovosti in varnosti vozil.
Viri:
- Factiva
- South China Morning Post
- APA
- Foto: Xpeng.com
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Poslovno okolje Avstrije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.