V letu 2026 se odpirajo številne nove železniške proge po Evropi
Potovanja z vlakom v Evropi naraščajo
Potniki v EU so leta 2024 z vlakom prevozili rekordnih 443 mlrd km.Tudi v Združenem kraljestvu, kjer je vožnja z vlaki postala pravi nacionalni hobi, se je število potovanj z vlakom leta 2024 medletno povečalo za 16,4 %. Po podatkih britanskega ministrstva za promet je bila večina potovanj namenjena zabavi.
Ta trend se bo nadaljeval tudi prihodnje leto. EU ima ambiciozne načrte, da v prihodnjem desetletju skraja čas potovanja med večino večjih mest, kar namerava doseči s pospešenim uvajanjem novih storitev visoke hitrosti in odpravo ovir za zagonska železniška podjetja.
Ta prizadevanja bodo obrodila prve sadove že leta 2026, s prihodom nekaterih potencialno prelomnih novih prog. Novo dobe železniškega prometa bo zaznamoval tudi železniški vozni park naslednje generacije.
Preberite še: Evropske železnice bodo v naslednjih 10 letih doživele veliko preobrazbo

V letu 2026 se v Evropi odpirajo številne nove železniške proge
Praga–Przemysl (Češke železnice)
Od sredine decembra 2025 bodo Češke železnice ponujale novo neposredno storitev s spalniki med češko prestolnico Prago in mestom Przemysl na jugovzhodu Poljske. Storitev je bila razvita v sodelovanju z Ukrajinskimi železnicami in bo ponujala povezave do mesta Lvov in naprej.Praga – København (Deutsche Bahn)
Dolgo pričakovana linija Deutsche Bahn med Prago in Københavnom prek nemške prestolnice, krepi status Berlina kot rastočega vozlišča za železniški promet.Uvaja se v sodelovanju z Danskimi železnicami in Češkimi železnicami. Slednje bodo na tej progi vozile nove vlake ComfortJet z restavracijskimi vagoni, brezžičnim internetom, nastavljivimi sedeži, dvigali za invalidske vozičke in otroškim kinom. Cene vozovnic se začnejo pri 35 EUR.
Proga naj bi začela obratovati 1. maja, ko naj bi bila končana prenova proge med Berlinom in Hamburgom, vožnja pa bo trajala 11 ur od začetka do konca, od Berlina do Københavna pa 7 ur.
To je prvi od 10 železniških projektov, ki jih podpira Evropska komisija za spodbujanje čezmejnih povezav.
Dnevno linijo, ki bo obratovala vse leto, bo spremljal sezonski nočni vlak, datum začetka obratovanja pa za enkrat še ni potrjen. Cene vozovnic se začnejo pri 70 EUR.
Budimpešta – Beograd (Madžarske železnice HS2)
Madžarske državne železnice HS2 so bile zaradi nove železniške proge od Budimpešte do Beograda, deležne številnih polemik. Najdražji železniški projekt v zgodovini države naj bi bil zagnan do pomladi, s čimer bi se čas potovanja med Budimpešto in Beogradom skrajšal za približno 4 ure.Srbski odsek je zdaj aktiven, hitri vlaki iz Beograda do Subotice blizu madžarske meje pa prepeljejo progo v približno 1 uri in 20 minutah.
Proga, ki jo pri tovornem prometu podpira Kitajska, je del načrtovanega koridorja za visoke hitrosti Budimpešta-Atene, in bi, če bo izvedena, lahko spremenila železniški promet v regiji.
Preberite še: V Srbiji so odprli nov odsek hitre železniške proge Beograd–Budimpešta
Berlin – Pariz (European Sleeper)
Odločitev avstrijskega operaterja Nightjet, da ukine svoj spalni vlak Berlin-Pariz, je nekoliko uničila zagon oživitve nočnih vlakov v Evropi. Toda nizozemsko-belgijsko zagonsko podjetje European je napovedalo, da prevzema to pot.Podjetje je leta 2023 lansiralo svoj spalni vlak na progi Amsterdam-Berlin, leta 2024 pa je pot podaljšalo še do Prage. European Sleeper bo linijo Pariz-Berlin uvedel 26. marca 2026, storitev pa bo na volji 3-krat na teden.
Ob napovedi poti Je European Sleeper potnike povabil, da postanejo solastniki podjetja prek ponudbe delnic. V času objave članka so zbrali več kot 2 mio EUR od ciljnih 3 mio EUR za financiranje širitve.
Vozovnice bodo v prodaji od 15. decembra 2025 na europeansleeper.eu.
Bruselj – Barcelona (European Sleeper)
Storitev nočnega vlaka med Brusljem in Barcelono, ki ima že 1-letno zamudo, naj bi bila lansirana v 2. polovici leta 2026. Storitev bo opravljal European Sleeper.Trenutno je edina ovira pomanjkanje voznega parka, ki si ga European Sleeper prizadeva čim prej zagotoviti.
Bruselj – Milano (European Sleeper)
European Sleeper ima v načrtu tudi nočni vlak iz Bruslja v Milano.Trenutno je sicer prednostna naloga operaterja, da v letu 2026 vzpostavi storitev na progi Bruselj-Barcelona, a se bo v primeru zastojev na tej liniji pozornost hitro preusmerila na to storitev, ki bo sicer uvedena nekje leta 2027.
Basel – Malmö (Švicarske zvezne železnice)
Švicarski zakon o CO2 zavezuje vlado, da podpira podnebju prijazna potovanja, kar počne tudi z novo progo Basel–Malmö.Vlaki EuroNight, ki jih upravljajo Švicarske zvezne železnice v sodelovanju z avstrijskim ÖBB, bodo od 15. aprila 2026 prevažali potnike med Švico in Skandinavijo, s čimer bodo okrepili evropsko železniško omrežje sever-jug.
Vlaki bodo vozili 3-krat na teden skozi vse leto. Na 16-urni progi bodo imeli postanke tudi na letališčih Frankfurt, Hamburg in København.
Cene sedežev bodo od 54,90 EUR, ležalnikov pa od 150 EUR dalje.
London – Škotska (Lumo)
Nizkocenovni železniški prevoznik Lumo, ki ga imenujejo tudi železniški Ryanair, bo sredi decembra 2025 podaljšal svojo obstoječo nizkocenovno linijo London-Edinburgh še do Glasgowa. Lumo bo povezal postaji Glasgow Queen Street in London King's Cross, z dodatnimi nedeljskimi in medtedenskimi storitvami, dodanimi 1. januarja 2026.Primerjava z Ryanair-om ni zgolj zaradi Lumovih cen. Prevoznik tudi uveljavlja omejitev glede prtljage, kar je treba upoštevati, če s seboj prevažate veliko stvari.
Cene vozovnic med Londonom in Glasgowom so od 33 GBP (38 EUR) dalje.
Birmingham – Highlands (Caledonian Sleeper)
Spalni vlaki so v zadnjih letih v Evropi doživeli nepričakovan preporod, trend pa se hitro uveljavlja tudi v Združenem kraljestvu.Od 15. januarja 2026 bosta Birmingham in Highlands povezana s spalnim vlakom Caledonian Sleeper.
Cene vozovnic se začnejo pri 59 GBP (68 EUR) za sedež in 205 GBP (234 EUR) za sobo z dvojnim pogradom.
Frankfurt – Severnofrizijski otoki (Deutsche Bahn)
Deutsche Bahn ne le uvaja nove proge, ki privabljajo več potnikov na železnice, temveč uvaja tudi vozni park naslednje generacije.Novi vlaki, ki imajo dostop brez stopnic in družinam prijazne sedeže, bodo že decembra vozili na progi Berlin-Köln. Od julija 2026 bodo vlaki vozili med Kölnom in Oberstdorfom, najjužnejšo nemško vasjo v bavarskih Alpah.
Cene vozovnic bodo od 37 EUR dalje.
Viri:
- Factiva
- Associated Newspapers Limited – i
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistikeZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.