Vertikalna integracija avtomobilske industrije

četrtek, 06. januar 2022

General Motors Co., Volkswagen AG in drugi večji proizvajalci avtomobilov so veliko vložili v skupna proizvodna podjetja, da bi si s tem zagotovili lastno dobavo baterij za električna vozila (EV). Zdaj si želijo še razširiti svoje delovanje na tem področju, da bi znižali stroške, si zagotovili dobavo pomembnih komponent in imeli večji nadzor nad kakovostjo in zmogljivostjo baterije.
 
Proizvajalec Tesla Inc. je bil med prvimi, ki je vlagal v lastno proizvodnjo baterij za EV, kar je pionirja EV uvrstilo na vrh lestvice svetovnih proizvajalcev avtomobilov glede na vrednost. Potreba proizvajalcev avtomobilov, da nadzorujejo vse več svojih dobavnih verig, je posledica pomanjkanja polprevodnikov, ki ovira proizvodnjo vozil.
 
Volkswagen in Stellantis sta sklenila pogodbe za dobavo litija, medtem ko bo General Motors skupaj z južnokorejsko jeklarno POSCO vlagal v proizvodnjo katodnih materialov.

Volkswagen namerava zgraditi podobno tovarno katodnih materialov z belgijskim proizvajalcem Umicore SA.

Ti premiki kažejo, da avtomobilska industrija ponovno sprejema elemente vertikalne integracije. Takšna strategija je bila značilna za začetek avtomobilske industrije, ko so nekateri proizvajalci imeli v lasti ali pa so si pridobili velik del dobavne verige, potrebne za proizvodnjo. Ford Motor Co. je nekoč imel v lasti več rudnikov in jeklarno.

Elektrifikacija vozil bo po mnenju analitikov porušila običajno hierarhijo industrije med proizvajalci avtomobilov in njihovimi dobavitelji.
Tradicionalno so proizvajalci avtomobilov uspeli izboljšati dobičkonosnost tako, da so dobavitelje postavili drug proti drugemu. Ker le peščica proizvajalcev izdeluje najkakovostnejše baterije in kemikalije, se je proizvajalcem avtomobilov zmanjšala cenovna moč. Zanašanje izključno na dobavitelje pri razvoju njihove tehnologije baterij bi bilo podobno, kot da ne bi izdelovali lastnih motorjev, je lani dejal Thomas Schmall, član uprave VW.
 
Svetovna avtomobilska industrija je bila v preteklih letih precej agresivna v svojih prizadevanjih za prodajo več EV, pri čemer so nekatera velika avtomobilska podjetja namenila milijarde dolarjev za razširitev svoje ponudbe. Poleg tega vlade ponujajo spodbude za pospeševanje proizvodnje in prodaje EV, zaostrujejo pa se tudi pravila o emisijah. Kot rezultat tega naj bi po mnenju analitikov Morgan Stanleyja prodaja EV do leta 2030 predstavljala že polovico vseh novih vozil, prodanih po vsem svetu.
 

 
 
Viri: Factiva, The Wall Street Journal, Dow Jones 

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije