Volkswagen AG je največji proizvajalec avtomobilov v Evropi
Volkswagen AG ima 124 proizvodnih obratov
Volkswagen AG (Volkswagen ali skupina) je eden vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov in največji proizvajalec avtomobilov v Evropi. Skupina trži svoja vozila pod več blagovnimi znamkami, med katerimi so Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen gospodarska vozila, MOIA, Scania in MAN.Volkswagen deluje v Severni in Južni Ameriki, v Evropi, v Azijsko-pacifiški regiji ter na Bližnjem vzhodu. Skupina ima 124 proizvodnih obratov v 20 evropskih državah in v 11 državah v Ameriki, Aziji in Afriki. Sedež podjetja je v nemškem Wolfsburgu.
Skupina je v proračunskem letu, ki se je končalo 31. decembra 2019, ustvarila prihodke v višini 252.632 mio EUR, kar je 7,1 % več kot v letu 2018.V drugem četrtletju leta 2020 (april- junij) je skupina ustvarila prihodke v višini 41.076 mio EUR, kar je 25,4 % manj kot v prvem četrtletju 2020.
Pregled poslovanja po segmentih
Volkswagen AG deluje v 4 poslovnih segmentih: osebni avtomobili, finančne storitve, gospodarska vozila in energetika.Segment osebnih avtomobilov se ukvarja z razvojem vozil in motorjev, proizvodnjo in prodajo osebnih avtomobilov ter s poslovanjem z originalnimi rezervnimi deli. Skupina prodaja svoja vozila pod različnimi blagovnimi znamkami, med katerimi so Volkswagen, Audi, Škoda, Porsche, SEAT in Bentley. Vsaka blagovna znamka segmenta deluje kot neodvisen subjekt na trgu. V poslovnem letu 2019 je Volkswagen kupcem po vsem svetu dostavil 10.713.000 osebnih avtomobilov, segment osebnih avtomobilov pa je v tem letu ustvaril 186.511 mio EUR prihodkov, kar je predstavljalo 73,8 % celotnih prihodkov skupine.
Segment finančnih storitev vključuje financiranje trgovcev in kupcev, zakup, bančništvo in zavarovalništvo, storitve mobilnosti in upravljanje voznega parka v 51 državah. Glavna podjetja v tem segmentu so Volkswagen Bank GmbH, Volkswagen Leasing GmbH, Volkswagen Versicherungsdienst GmbH v Evropi in VW CREDIT, INC. v Severni Ameriki. Decembra 2019 je skupno število pogodb segmenta znašalo 21.498.000. V poslovnem letu 2019 je segment finančnih storitev ustvaril prihodke v višini 36.446 mio EUR, kar je predstavljalo 14,4 % prihodkov skupine.
Segment gospodarskih vozil ponuja avtobuse, pick-up vozila in težke tovornjake. Segment vključuje poslovanje znamk Volkswagen gospodarska vozila, Scania in MAN in se ukvarja predvsem z razvojem, proizvodnjo in prodajo lahkih gospodarskih vozil, tovornjakov in avtobusov, ter s tem povezanim poslovanjem z originalnimi deli in storitvami. V poslovnem letu 2019 je Volkswagen kupcem po vsem svetu dostavil 243.000 gospodarskih vozil, tovornjakov in avtobusov. Segment je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 25.401 mio EUR, kar je predstavljalo 10,2 % skupnih prihodkov skupine.
Segment energetike se ukvarja z razvojem in proizvodnjo različnih dizelskih motorjev, turbo strojev, pa tudi s proizvodnjo posebnih zobnikov, pogonskih komponent in preskusnih sistemov. Segment vključuje tudi poslovanje MAN-inženiringa. V poslovnem letu 2019 je segment energetike ustvaril prihodke v višini 3.995 mio EUR, kar je predstavljalo 1,6 % celotnih prihodkov skupine.
Poslovni segment | Prihodki v mio EUR (2019) | % od skupnih prihodkov |
---|---|---|
Osebni avtomobili | 186.511 | 73,8 % |
Finančne storitve | 36.446 | 14,4 % |
Gospodarska vozila | 25.401 | 10,2 % |
Energetika | 3.995 | 1,6 % |
Geografska segmentacija
V poslovnem letu 2019 je skupina v regiji Evropa/ostale države ustvarila prihodke v višini 153.999 mio EUR, kar je predstavljalo 61 % skupnih prihodkov skupine. Sledijo Azijsko-pacifiška regija s 43.974 mio EUR prihodkov (17,4 %), Severna Amerika s 43.351 mio EUR (17,1%) in Južna Amerika z 11.297 mio EUR prihodkov (4,5 %).Regija | Prihodki v mio EUR (2019) | % od skupnih prihodkov |
---|---|---|
Evropa/ostale države | 153.999 | 61,0 % |
Azijsko-pacifiška regija | 43.974 | 17,4 % |
Severna Amerika | 43.351 | 17,1 % |
Južna Amerika | 11.297 | 4,5 % |
Primerjava z glavnimi konkurenti (2019)
Podjetje | Prihodki v mio EUR | Št. zaposlenih |
---|---|---|
Volkswagen AG | 252.632,00 | 671.205 |
Toyota Motor Corp. | 248.512,45 | 359.542 |
Daimler AG | 172.960,92 | 298.655 |
Ford Motor Co. | 139.196,42 | 190.000 |
Honda Motor Co., Ltd. | 123,973,64 | 218.674 |
General Motors Co. | 122.533,03 | 164.000 |
Fiat Chrysler Automobiles NV | 108.322,23 | 191.752 |
SAIC Motor Corp. Ltd. | 107.287,81 | 216.360 |
Bayerische Motoren Werke AG | 104.340,25 | 133.778 |
Nissan Motor Co., Ltd. | 82.025,20 | 137.799 |
Vir: FactSet Research Systems Inc., Factiva
Osnovni finančni kazalci
Valuta: | EUR |
---|---|
Prodaja: | 252.632,00 m |
Rast prodaje (1 leto): | 7,12 % |
Št. zaposlenih (datum): | 671.205 (31. december 2019) |
Rast št. zaposlenih (1 leto): | 1,01 % |
Zadnja revizija (datum): | PriceWaterhouseCoopers (31. december 2019) |
Tržna kapitalizacija (EUR): | 81.096,86 m (17. december 2020) |
Čisti dobiček: | 13.346,00 m |
Dobičkonosnost: | 5,28% |
EPS (dobiček na delnico): | 26,62 |
Vodstvo skupine
Ime | Funkcija |
---|---|
Hans Dieter Pötsch | Predsednik nadzornega sveta |
Herbert Diess PhD | Predsednik Upravnega odbora |
Frank Witter | Vodja financ in informacijske tehnologije |
Thomas Schmall | Direktor koncerna Volkswagen |
Thomas Ulbrich | Vodja divizije e-mobilnosti |
Ralf Brandstätter | Izvršni direktor znamke Volkswagen |
Vir: FactSet Research Systems Inc.
Položaj skupine Volkswagen v nemški avtomobilski industriji
Volkswagen je vodilni konkurent v nemški avtomobilski industriji, saj je leta 2019 proizvedel 41 % vseh avtomobilov, proizvedenih v Nemčiji. Model Volkswagen Golf je leta 2019 predstavljal večino avtomobilske proizvodnje skupine v Nemčiji.Strateška partnerstva so običajna strategija v avtomobilski industriji, saj lahko podjetja s tem, da delijo tehnologijo in intelektualno lastnino, dosegajo večje ekonomije obsega. Januarja 2019 sta Volkswagen in Ford sklenila zavezništvo za izdelavo dostavnih vozil in pick-upov, ki sta ga julija 2019 razširila še na avtonomne in električne avtomobile. Sodelovanje Volkswagna in Forda je trenutno omejeno na posamezna področja, a bi se lahko v naslednjih 3-5 letih razširilo, ko se bodo povečevali pritiski na industrijsko konsolidacijo. Ford in Volkswagen sta podpisala memorandum o soglasju in preučujeta strateško zavezništvo, namenjeno krepitvi konkurenčnosti obeh podjetij in boljšemu servisiranju strank po vsem svetu.
Proizvajalci v avtomobilski industriji se v zadnjih letih soočajo z velikim pritiskom, da postanejo okolju prijaznejši, zato so se zavezali, da bodo v prihodnosti dobavljali samo hibridna in električna vozila. Globalni trg hibridnih in električnih avtomobilov je v obdobju 2015 -2019 rasel po visoki, 64,8 % povprečni letni stopnji, zato prehod na hibridna in električna vozila nima samo pozitivnega učinka na okolje, temveč predstavlja tudi velik tržni potencial.
Volkswagen je prvi val svojih elektrificiranih vozil lansiral preko svoje premium znamke Audi v začetku leta 2010 z električno različico Audija A1 in A3 Sportback. V letih 2012 in 2013 sta sledila e-Up in e-Golf. Toda nova strategija za popolnoma električna vozila je prišla po letu 2015, kmalu po škandalu Dieselgate. V letih 2017-2018 so bili novi Audi modeli A6, A7 in A8 na voljo v blagih hibridnih ali priključno hibridnih različicah. Do leta 2018 so elektrificirani avtomobili predstavljali manj kot 1 % celotne prodaje koncerna Volkswagen. Uspehu posodobljenih različic mestnih avtomobilov e-Golf in e-Up v zadnjih dveh letih je sledila izdaja športnega terenskega vozila Audi e-tron in Porsche Taycana leta 2019. Nazadnje po nedavnem uspehu premium modela VW Passat GTE, je Volkswagen naredil nov korak in izkoristil povpraševanje množičnega trga po električnih avtomobilih z izdajo VW ID.3, družinsko dostopnega avtomobila z dosegom do 350 km in ceno pod 31.000 EUR. Družina vozil VW ID naj bi bila vodilni model Volkswagna v novi dobi, katerega cilj je preboj na množični trg, kot cenovno ugoden družinski avtomobil, podobno kot pri običajnih avtomobilskih predhodnikih.
Globalna pandemija COVID-19, ki je izbruhnila leta 2020, je močno vplivala na avtomobilsko industrijo po vsem svetu. Vsi vodilni proizvajalci avtomobilov so bili marca 2020 prisiljeni začasno ustaviti proizvodnjo, motene pa so bile tudi dobavne verige. V prvi polovici leta 2020 je Volkswagen zabeležil 32,5 % padec proizvodnje vozil. Prodaja vozil se je Volkswagnu zmanjšala za 30 %, prihodki pa so se zmanjšali za več kot 23 %.
Viri: Factiva Companies and Executives, Marketline Company Profiles, Hoppenstedt Firmendatenbank, FactSet Research Systems Inc., Dun & Bradstreet