Vpliv pandemije na poslovna potovanja
Poslovna potovanja so se po svetu v zadnjem letu znižala za več kot 50 %. Čeprav se na nekaterih trgih, zlasti v Aziji in ZDA, že kaže okrevanje, analitiki kljub temu napovedujejo, da bo potrebnih vsaj 5 let, preden se bo raven prihodkov poslovnih potovanj znova približala 1,4 trln USD iz leta 2019.
V zadnjem desetletju je segment poslovnih potovanj vsako leto beležil rast. Po pandemiji pa se ta segment turizma pripravlja na trajni upad med 10 in 25 %, predvsem zato, ker naj bi v prihodnosti poslovneži potovali manj. Ljudje so se navadili na video konference in ugotovili, da ni potrebna fizična navzočnost na vsakem sestanku. Čas, ki so ga včasih porabili za potovanja, sedaj lahko bolje izkoristijo drugje, podjetja pa zaradi manj poslovnih potovanj tudi precej prihranijo. Vsa ta dejstva bodo verjetno za vedno spremenila opredelitev, katero poslovno potovanje je nujno. In če temu dodamo še dejstvo, da se vedno več organizacij zavzema za politiko neto ničnih emisij, so obeti za poslovna potovanja v prihodnje bolj slabi.

Segment počitniških potovanj bo po krizi veliko hitreje okreval kot segment poslovnih potovanj. Po globalni finančni krizi leta 2008, se je segment počitniških potovanj v 2 letih spet vrnil na pred-krizne ravni. Po drugi strani pa je trajalo 5 let, da se je ponovno okrepil segment mednarodnih poslovnih potovanj. McKinsey napoveduje enak vzorec tudi po pandemiji Covid-19.
Dolgo časa bo trajalo, da se bodo ljudje spet počutili varne med potovanji in da bodo države dosegle neko stabilnost, kjer se omejitveni ukrepi in pravila ne bodo spreminjali vsak dan.
Poleg tega pandemija ni prizadela vseh sektorjev enako. To pomeni, da bo okrevanje po sektorjih neenakomerno in bo trajalo nekaj časa, preden bodo najbolj prizadeti sektorji spet začeli porabljati denar za službena potovanja.
Pandemija korona virusa je močno prizadela sektor poslovnih dogodkov, kjer bo tudi po koncu pandemije še vedno potrebno fizično distanciranje. McKinsey napoveduje, da se bodo prodajno usmerjene konference in sejemske razstave med prvimi vrnile v obliko osebnih srečanj, medtem ko bodo številni poslovni dogodki v prihodnje ponujali virtualne, hibridne ali več-lokalne modele, ki bodo delovali s skrajšanimi urniki osebnih srečanj in se bodo iz glavnih mest preselili v regionalna industrijska vozlišča.
Drug dejavnik, ki naj bi v prihodnosti bistveno spremenil način razmišljanja o poslovnih potovanjih, se nanaša na vprašanja v zvezi z okoljem in trajnostjo.
Globalno svetovalno podjetje PwC se je na primer zavezalo, da bo do leta 2030 doseglo nič emisij. To bo vključevalo preoblikovanje načina dela podjetja s strankami in prepolovitev emisij, povezanih s poslovnimi potovanji. Leta 2019 so emisije, povezane z leti, predstavljale približno 85 % celotnega ogljičnega odtisa PwC, sedaj pa si podjetje prizadeva, da to spremeni. Pandemija Covid-19 je pospešila prehod na delo na daljavo in pokazala izvedljivost novih modelov poslovanja s strankami, kot del dolgoročnejšega preoblikovanja njihovih storitev.
Prav tako se tudi podjetje Deloitte zavzema, da bo v naslednjih 10 letih doseglo nič emisij. Podjetje si prizadeva, da bo do leta 2025 zmanjšalo število poslovnih potovanj za 11 %. Zaradi pandemije je podjetje spremenilo nekatere tradicionalne načine delovanja, med njimi tudi poslovna potovanja.
Francija se je nedavno odločila, da prepove notranje lete na progah, na katerih je mogoče z direktnim vlakom prispeti v manj kot 2,5 ure. Zdaj je le vprašanje časa, kdaj bodo temu sledile tudi druge države.
V promet pa se ponovno vračajo spalni vlaki. Te so v evropskih državah večinoma že prenehali uporabljati, ker stroškovno in časovno niso bili več konkurenčni, a imperativi podnebnih sprememb silijo k ponovni oceni njihove uporabe. Po Evropi so že začeli uvajati številna potovanja s spalniki, Bruselj pa je postal vozlišče za spalne vlake zaradi povezav Eurostar z Londonom.
Železniški prevozniki upajo, da bodo poslovneži spet začeli uporabljati vlake za potovanja, saj si ne želijo več zapravljati časa v dolgih čakalnih vrstah na letališčih.

Viri: Factiva, The Irish Times
Več informacij o globalnih trendih na področju turizma