Vpliv pandemije na vpis tujih študentov na univerze v ZDA

petek, 13. november 2020

Slovenian American Business Association iz Clevelanda poleg gospodarskih sprememb v času pandemije v ZDA spremlja tudi druge »panoge«, ki jih pandemija prav tako prizadela in so tudi povezane z gospodarstvom ZDA (in evropskih držav). Tako analize kažejo, da se je število mednarodnih študentov, ki se vpisujejo v ameriške programe MBA, v času pandemije zmanjšalo in evropske izobraževalne ustanove že pridobivajo na številu vpisanih študentov.

Število mednarodnih študentov v dvoletnem programu MBA Univerze v Pennsylvaniji na šoli Wharton se je zaradi pandemije in vseh ukrepov, povezanih s to situacijo, zmanjšalo s 30 % v razredu 2021 na 19 % v razredu 2022. Medtem je poslovna šola Imperial College v Londonu sporočila, da so mednarodne prijave za njihov septembrski razred poskočile za 55 %. Omejitve potovanja, povezane s koronavirusom, in višji stroški šolnine sta le dva dejavnika, ki študentom preprečujeta ali jih odvrneta od študija v ZDA.

ZDA tako niso več dežela priložnosti za tuje študente MBA. Zaradi smrtonosnega virusa in strogih vizumskih predpisov za tuje študente so le-ti ponovno razmislili o svoji izbiri univerze v ZDA, za kar morajo plačati polno šolnino a bi s tem pridobili velike možnosti mreženja in delovnih mest, zaradi česar je Amerika veliko časa bila željen končni cilj študentov MBA.

Tuji študentje so »blaginja« za poslovne šole v ZDA. Velika večina plača celotno šolnino, kar lahko za dvoletni program znaša več kot 80.000 USD letno. Na nekaterih poslovnih šolah v ZDA mednarodni študentje predstavljajo skoraj polovico vpisa v prvo leto študija.

Po novi raziskavi Bloomberg Businessweek, v kateri je sodelovalo več kot 3.500 študentov MBA iz 95 poslovnih šol po vsem svetu, privlačnost ameriške poslovne diplome izginja. Tuje študente odvračajo politike Trumpove administracije in zaostreni pogoji glede vizumov in priseljevanja. In razočarani so zaradi izgube ključnega časa in vzpostavljanja fizičnega mreženja, ko tečaji preidejo v splet.

Od 3.532 anketiranih študentov je bilo 38 % mednarodnih. V povprečju so poročali o nižji stopnji zadovoljstva z odzivi svojih šol na pandemijo kot njihovi domači sošolci. Medtem ko so mednarodni in domači študentje podobno ocenjevali učinkovitost virtualnega poučevanja profesorjev, kakovost gradiva na spletnem tečaju in zavzetost učiteljev, so mednarodni študentje svoje možnosti zaposlitve in plačila, ki so si ga predstavljali ali želeli pred študijem, ocenili veliko slabše.

Po podatkih Council of Graduate Schools se je vpis tujih študentov v ameriške poslovne programe lani zmanjšal višje kot v katerem koli drugem programu.

In to so sedaj izzivi za vodstvo poslovnih šol v ZDA (in seveda tudi za sorodne šole v EU, tudi Sloveniji). V napovedih iz junija 2020, da jeseni 2021 ne bo vpisovala predavanj v svoj rezidenčni dvoletni program MBA, je Purdue's Krannert School of Management v ameriški zvezni državi Indiana, saj prijave in vpisi v redne programe MBA po vsej državi stalno upadajo. Vzrok je v tem, da se mednarodni študenti odločajo za študij izven ZDA, domači študentje pa se odločijo za spletne programe. Po besedah ??predstavnika šole je od leta 2009 do letos število prijav na omenjeni šoli upadlo za 70 %, število novih vpisov pa za 61 %.

Tako je tudi na področju zaposlovanja tujih diplomantov, ki v ZDA več nimajo takšne možnosti zaposlitve kot prej in se po diplomi odločajo za selitev nazaj v domovino. Kakšne vplive (pozitivne ali negativne) bo to imelo na razvoj evropskih poslovnih šol (tudi slovenskih) in posledično tudi na gospodarstvo v ZDA in EU bo pokazal čas.

Več o tem na www.wsj.com in www.bloomberg.com

Slovenian American Business Association
E: jurcek.zmauc@sloaba.com