Z vztrajnostjo in dobrim partnerjem do poslov v Katarju

petek, 24. maj 2013

Seminarja »Business Road to Qatar« v organizaciji javne agencije SPIRIT Slovenija in Slovensko Katarskega združenja, ki je potekal 24. maja 2013 v Kristalni palači v Ljubljani, se je udeležilo 150 udeležencev, predstavnikov podjetij, ki so zaznali priložnosti države Katar. Slovenija ima poti odprte, saj lahko ponudi material za gradnjo, opremo, znanje in delovno silo, kar v tej državi potrebujejo. Pravi čas za vstop na ta trg je zdaj, čez eno leto bo že prepozno, saj se za to deželo zanima ves svet, sta izpostavila priznana strokovnjaka iz te dežele.

»Z nafto in zemeljskim plinom bogata država s skupaj z ostalimi državami članicami Sveta za sodelovanje v Zalivu slovenskim podjetjem ponuja obilo možnosti za sodelovanje,« je uvodoma poudaril Boštjan Skalar, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija. Čeprav je blagovna menjava med obema državama zaenkrat še skromna, se v zadnjih letih vztrajno povečuje. Priložnosti za sodelovanje so v vseh sektorjih, še posebej pa je izpostavil turizem.
 

Poznavanje kulture države, v kateri nameravamo poslovati, je ključnega pomena pri uspešni izvedbi posla. Ko želimo sodelovati s katarskimi družbami, se je nujno seznaniti z osnovami islamske kulture, ki jo je predstavil imam Islamske skupnosti v Republiki Sloveniji, Sead Karisik.
 

Poslovati v Katarju pomeni poznati pravila sponzorstva in zaščite intelektualne lastnine. Kljub temu, da je blagovna znamka podjetja zaščitena z mednarodnimi standardi, jo je tudi v Katarju nujno zaščititi. Bogate izkušnje na tem področju ima Malik Al Kammaz, direktor in partner podjetja Saba & Company, ki je zaščitilo že številne svetovne blagovne znamke. Opozoril je na izzive, ki čakajo slovenska podjetja pri poslovanju v Katarju, še posebej pri odpiranju podjetja. »Ključno je poznati pravila sponzorstva, to pomeni pravilo lastništva, ki je 51:49 odstotkov za Katarce. Le v izjemnih primerih lahko tuje podjetje dobi 100% lastništvo,« je dejal. S tem se je strinjal tudi podjetnik, ki je že z več projekti uspel v Dohi. Malik je udeležencem predstavil svoje izkušnje in poudaril, da ima Slovenija veliko prednost pred ostalimi državami na področju turizma. »Slovenija je zelena država, po čemer hrepenijo vsi Arabci. Možnosti so velike, vendar se je treba zavedati, da je pravi čas za vstop na ta trg zdaj, čez eno leto bo že prepozno, saj se za to deželo zanima ves svet,« je zaključil.
 

»Katar ogromno investira, tako doma  kot v tujini in tudi veliko gradi, predvsem hotele, podzemne železnice, ceste, poslovne in zasebne stavbe,« je povedal Badih J. Touma, projektni manager podjetja MZ & Partners in hkrati eden vodilnih konceptualnih arhitektov na Bližnjem vzhodu. V nadaljevanju je dejal, da »v kolikor ima katerakoli država v Zalivu izjemno zgradbo, bo imela druga država še boljšo. Zato so možnosti za arhitekte v zalivskih deželah velike, še posebej v Katarju, kjer denar za gradnjo prihaja v prvi vrsti od prodaje zemeljskega plina. Slovenija ima poti odprte, saj lahko ponudi material za gradnjo, opremo, znanje in delovno silo, kar v tej državi potrebujejo.«

  

»Upamo, da je to šele začetek našega poslovnega potovanja v to perspektivno arabsko državo,« je poudarila predsednica Slovensko Katarskega združenja, Tatjana Novak. Dejala je, da so slovenska podjetja že imela možnosti sodelovanja s Katarjem, a se zaradi nepoznavanja pravil igre, kulture drugih pogledov in običajev posli niso zaključili. Slovensko Katarsko združenje si prizadeva za boljše odnose med državama ter želi aktivno povezovati srednje in malo podjetništvo.

Seminar je potekal v duhu arabske kulture in izvrstne kulinarike Arabskega kulturnega društva Rozana.
 

Fotografije:
Arhiv Mediaspeed