Zaščita intelektualne lastnine v prehrambni industriji in industriji pijač na Kitajskem

torek, 10. januar 2017

V letu 2011 je Kitajska prehitela ZDA in postala največji svetovni potrošniški trg za prehrambno industrijo in industrijo pijače, kitajski sektor prehrambnih storitev pa je imel v letu 2014 po podatkih Euromonitorja 440 milijard EUR prometa in 7,3 milijona prodajnih mest.

Kitajsko povpraševanje po uvoženih prehrambnih izdelkih in pijačah spodbuja skrb glede doma proizvedene hrane in od škandala s kontaminiranim mlekom iz leta 2008 še naprej raste. Približno 60% kitajskih potrošnikov se raje odloča za nakup tujih blagovnih znamk.

Povečano povpraševanje po uvoženih izdelkih je priložnost za potencialne proizvajalce hrane in pijač, ki želijo prodreti na Kitajsko, vendar pa obstaja veliko pasti, ki se jim je potrebno izogniti. Za uvoznike in proizvajalce je zelo pomembno, da pred vstopom na kitajski trg zagotovijo zaščito svojih blagovnih znamk in izdelkov.

Industrija hrane in pijače je v kitajski zakonodaji močno reguliran sektor in tuja podjetja morajo preskočiti številne ovire, preden se lahko s svojimi izdelki predstavijo na kitajskem trgu. Medtem ko je skladnost z zakonskimi zahtevami za vstop na trg obvezna, je morda prav tako pomembna celovita zaščita intelektualne lastnine in s tem ugleda izdelka med kitajskimi potrošniki.

Celoten članek v angleškem jeziku (pdf)

Pripravil:
Alex Bayntun-Lees
China IPR SME Helpdesk