V Združenem kraljestvu narašča povpraševanje po novih veganskih prehrambnih izdelkih

torek, 28. julij 2020
V letu 2019 se je v Združenem kraljestvu število blagovnih znamk, registriranih kot nova veganska živila in pijače, več kot podvojilo in doseglo rekordno število.
Angleška podjetja so lani uspešno prijavila 107 blagovnih znamk za različne veganske izdelke, od sladoleda do burgerjev brez mesa. To predstavlja 128 % povečanje glede na 47 prijavljenih blagovnih znamk v letu 2018. V Združenem kraljestvu namreč povpraševanje potrošnikov po veganskih alternativah strmo narašča.
 
Supermarketi so zabeležili visoko rast prodaje veganskih živilskih izdelkov takoj po začetku pandemije korona virusa, kar je poudarilo krhkost tradicionalne prehranske verige. Takšen trend odraža, da ljudje med pandemijo posvečajo več pozornosti svoji prehrani in se vse pogosteje odločajo za tako imenovano prilagodljivo ali fleksitariansko dieto. Pri tej dieti glavnino prehrane predstavljajo žita, sadje, zelenjava, stročnice in oreščki, v omejenem obsegu pa tudi meso, perutnina, ribe in mlečni izdelki.



Najnovejše raziskave združenja Vegan Society kažejo, da se uporaba fleksitarijanske diete povečuje, saj je v času karantene več kot 20 % Britancev zmanjšalo porabo mesa, medtem ko jih je 15 % zmanjšalo vnos mlečnih izdelkov in jajc. Ugotovitve raziskave pa niso odražale samo spreminjanja potrošniških navad v času pandemije, ampak tudi, kako so ljudje prilagodili svojo prehrano glede na pomanjkljivo ponudbo v supermarketih. Od tistih, ki so zmanjšali porabo mesa ali mlečnih izdelkov, jih je 41 % povedalo, da so se za to odločili na podlagi dejstva, da njihov priljubljeni izdelek ni bil  na voljo na policah supermarketov, 43 % vprašanih pa se je odločilo zmanjšati porabo mesa zaradi zdravstvenih in okoljskih razlogov ali pa zaradi zaščite živali.
 
Hitro rastoča kategorija veganske hrane je pritegnila zanimanje velikih večnacionalnih podjetij, ki veliko vlagajo v blagovne znamke veganskih izdelkov. Med njimi je tudi korporacija Unilever, ki proizvaja veganski sladoled za svoji blagovni znamki Magnum ter Ben & Jerrys. Nadaljnje je proizvajalec Beyond Meet na trg lansiral veganske različice "Beyond Butter", "Beyond Sirse" in "Beyond Mince". Proizvajalec Upfield, lastnik Flore, pa je v začetku letošnjega leta kupil proizvajalca veganskega sira Violife za 500 mio EUR (455 mio GBP).
 
Na policah supermarketov v Združenem kraljestvu je zdaj več veganskih izdelkov kot kadarkoli prej. Multinacionalke so hitro prepoznale ta hitro rastoči sektor in registrirajo svoje veganske blagovne znamke, da bi si pridobile ali pa ohranile tržni delež na trgu.
 
Diskontna trgovska veriga Lidl je pod svojo trgovsko znamko registrirala številne veganske izdelke, vključno s pecivom in ??kruhom. Restavracijski verigi Honest Burger in Leon pa sta na trg lansirali mesne nadomestke in rastlinske začimbe.
Pohištvena veriga Ikea bo avgusta letos začela prodajati rastlinske kroglice (plantballs), različice istoimenskih mesnih kroglic (meatballs) iz grahovih beljakovin.
Podjetje Sainsbury's, ki ima blagovno znamko za svoje veganske klobase iz gob »shroomdog«, je v obdobju karantene beležilo dvomestno rast teh izdelkov.
Trgovinska veriga Tesco je letos junija lansirala na trg več kot 30 novih veganskih izdelkov v celotnem asortimanu Wicked Kitchen and Plant Chef, vključno z izdelki za žar ter azijskimi obroki. V poletnih dneh so namreč veganski izdelki za žar zelo priljubljeni.
 
Podjetja lahko na svojih izdelkih uporabljajo tudi logotip veganske družbe »Vegan Society«, za katerega morajo plačati licenčnino na podlagi višine prometa.


Število izdelkov s tem logotipom se je v letu 2020 že podvojilo. Pijače, izdelki za gospodinjstvo in toaletni izdelki pa v letu 2020 beležijo največje stopnje rasti.

Viri: Factiva, The Guardian, Independent Online

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije