Arabski trg zdravstvene oskrbe predstavlja priložnost za slovenska podjetja
SPIRIT Slovenija tudi letos nadaljuje s skupinskimi predstavitvami slovenskega gospodarstva na mednarodnih sejmih v tujini. Tako je pred kratkim na pobudo slovenskih podjetij prvič organiziral skupinski nastop na sejmu ARAB HEALTH 2018 v Dubaju v Združenih arabskih emiratih, ki velja za največji specializirani sejem medicinske opreme, medicinskih pripomočkov, zdravil in zdravstvenih storitev na arabskem polotoku.
Združeni arabski emirati so drugo največje gospodarstvo v arabskem svetu, takoj za Savdsko Arabijo, in veljajo za poslovni, finančni, trgovski, transportni in turistični center regije. Obenem pa predstavljajo odlično izhodiščno točko za dostop do večine Bližnjega in Srednjega vzhoda ter vzhodne Afrike - preko 75 odstotkov blaga, ki pride v emirate, nadaljuje pot na te trge. Po nekaterih ocenah naj bi se iz ZAE doseglo približno milijardo in pol potencialnih potrošnikov. Njihovo gospodarstvo je močno, raznoliko in raste. Z visokim standardom in kupno močjo Združeni arabski emirati postajajo pravi magnet za mednarodne ustanove in podjetja s področja zdravstva, tako je tam opazen očiten porast najpomembnejših mednarodnih ustanov s področja zdravstva. To velja pripisati predvsem visokim cenam in povečanemu povpraševanju po zdravstvenih izdelkih, saj so denimo cene tovrstnih izdelkov in storitev na tem trgu v povprečju kar za četrtino višje od cen v Evropski uniji.
Sejem ARAB HEALTH, na katerem je svoje izdelke in storitve s področja medicine in medicinske opreme predstavljalo več kot 4200 razstavljavcev, je potekal med 29. januarjem in 1. februarjem 2018, organizatorji pa so zabeležili preko 103.000 obiskovalcev iz več kot 150 držav. Na slovenskem razstavnem prostoru se je predstavilo sedem slovenskih podjetij: Comtrade, d. o. o., Domel, d. o. o., Eurotronik Kranj, d. o. o., Iskra Medical d. o. o., Kinestica, d. o. o., Koval, d. o. o. in Mesi, d. o. o. Podjetja so udeležbo na sejmu ocenila kot dobro priložnost za predstavitev svojih izdelkov in storitev, navezovanje poslovnih stikov s potencialnimi poslovnimi partnerji in tudi preverjanje konkurence ter najnovejših tehnologij na področju zdravstvene oskrbe.
Zdravko in Cvetka Zidar, Koval, d. o. o.: »Tega sejma smo se udeležili prvič. Poglavitni namen udeležbe je bil poiskati distributerje za naše izdelke v arabskem delu sveta, za kar Dubaj predstavlja odlično izhodiščno točko. Kot trg je zanimiv zaradi gostote poseljenosti ter bližine in navezanosti na trg Savdske Arabije. Prednost skupinskega nastopa je v skupni organizaciji sejma, promociji izdelkov in države, pa tudi logistiki. Sami proizvajamo medicinsko opremo za bolnice, zdravstvene domove in domove za starejše, zato smo na sejmu predstavili izbor izdelkov za nego in prevoz pacientov ter vozičke za pomoč pri rehabilitaciji. Doslej smo se bolj usmerjali na evropski trg, z udeležbo na tem sejmu pa smo želeli izdelke približati in v živo predstaviti podjetjem v arabskem delu sveta, ki so izrazila interes za nakup že pred sejmom. Sejem je bil zelo dobro obiskan, srečali smo se s številnimi potencialnimi kupci, imeli kar nekaj zelo obetavnih pogovorov, zato se veselimo nadaljnjih kontaktov.«
Aleš Hribar, Kinestica, d. o. o.: »Odločitev za nastop na sejmu izhaja iz naše namere za vstop na trg Bližnjega Vzhoda, ki se nam zdi zanimiv zaradi relativne nerazvitosti področja rehabilitacije. Zanimajo nas celotni Združeni arabski emirati, Katar, Kuvajt, Pakistan, Iran. Največja prednost skupinske predstavitve je možnost izmenjave izkušenj in kontaktov v regiji. Na sejmu smo predstavljali rehabilitacijsko napravo, namenjeno rehabilitaciji nevroloških pacientov. Naše ključne stranke so rehabilitacijske bolnišnice. Dogovorjenih smo imeli 16 sestankov s potencialnimi distributerji in končnimi strankami. Z udeležbo na sejmu smo bili zadovoljni.«
Darja Perko, Eurotronik Kranj, d. o. o.: »Na sejmu smo bili prvič, zato tudi nismo imeli prevelikih pričakovanj, smo bili pa z udeležbo zelo zadovoljni. Predstavljali smo plod lastnega razvoja - IP sestrski klicni sistem, ki v eni napravi povezuje dva velika sistema: sestrski klic ter beleženje zdravstvene nege in oskrbe. Arabski trg se nam zdi zanimiv, saj na njem še nimamo partnerja, kot kaže pa je tudi naš izdelek zanimiv tudi za stranke s tega dela sveta, saj smo zanj že pred sejmom dobili številna povpraševanja. Sicer pa podpiramo tovrstna prizadevanja SPIRIT Slovenija in smo tudi v prihodnje zainteresirani za sodelovanje, saj vidimo številne prednosti skupinskega nastopa - nižji stroški udeležbe, boljša lokacija razstavnega prostora in seveda večja prepoznavnost.«