Avstralski trg vina bo po napovedih v prihodnjih 5 letih ponovno rasel

torek, 15. julij 2025
 

Avstralski trg vina 

Velikost trga 

Trg vina se v Avstraliji sooča z izzivi, kot so zmanjšana proizvodnja grozdja, upad izvoza vina, manjše povpraševanje zaradi prehoda na druge alkoholne pijače in presežne zaloge, kar je povzročilo nižje cene tako doma kot v tujini.
Vsi ti dejavniki so v zadnjih 5 letih povzročili krčenje trga.

Avstralski trg vina je leta 2024 zabeležil prihodke v višini 6.514,7 mio USD ali približno 6 mlrd EUR, kar predstavlja negativno povprečno letno stopnjo rasti v višini -3,7 % v obdobju 2019–2024.

Za primerjavo, japonski in kitajski trg vina sta se v tem obdobju zmanjševala po -6,5 % oziroma -13,1 % povprečni letni stopnji ter leta 2024 dosegla vrednost 5.713,9 mio USD (5,27 mlrd EUR) oziroma 19.608 mio USD (18,1 mlrd EUR).

Obseg porabe na avstralskem trgu vina se je med letoma 2019 in 2024 zmanjševal po - 3,8 % povprečni letni stopnji ter leta 2024 dosegel skupno 514,3 mio litrov. Po napovedih MarketLine se bo obseg trga do konca leta 2029 zmanjšal na 483,3 mio litrov, kar predstavlja negativno letno stopnjo rasti v višini -1,2 % v obdobju 2025–2029.
 

Segmentacija trga

Avstralija je leta 2024 predstavljala 14,7 % vrednosti trga vina v azijsko-pacifiški regiji.
 

Geografska segmentacija trga vina v Azijsko pacifiški regiji (v % za leto 2024)


 

Napovedi trga

V Avstraliji postaja vino vse bolj simbol družbenega statusa, kar pomaga spodbujati rast trga. Poleg tega vino pridobiva na priljubljenosti med milenijci in mlajšimi potrošniki zaradi osvežilnega okusa in nižje vsebnosti alkohola. Pogosto ga povezujejo tudi z različnimi družabnimi dogodki in ga pogosto postrežejo kot dopolnilo k obrokom. Pričakuje se, da bodo ti trendi v prihodnjih letih spodbudili rast trga.

Analitiki MarketLine napovedujejo, da se bo uspešnost trga pospešila s pričakovano letno stopnjo rasti 2,3 % v obdobju 2025–2029, kar naj bi do konca leta 2029 dvignilo vrednost trga na 7.298,4 mio USD ali približno 6,7 mlrd EUR.

Za primerjavo, japonski trg se bo v tem obdobju povečeval po 4,6 % povprečni letni stopnji in leta 2029 dosegel vrednost 7.164,1 mio USD ali 6,6 mlrd EUR. Kitajski trg pa se bo v prihodnjih 5 letih še naprej zmanjševal, in sicer po - 2,9 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 dosegel vrednost 16.881,9 mio USD ali približno 15,59 mlrd EUR.
 

Konkurenčno okolje

Supermarketi so vodilni distribucijski kanal na avstralskem trgu vina in predstavljajo 45,5 % delež celotnega trga. Specializirane trgovine za hrano in pijačo predstavljajo nadaljnjih 31 % trga.

Največji konkurenti na avstralskem trgu vina:
 
  • Britansko podjetje Accolade Wines je vodilni konkurent na avstralskem trgu vina in je imel v obdobju 2019-2024 največji tržni delež glede na obseg prodaje. V letu 2024 je imel 32,58 % tržni delež. Podjetje ima močno oporo v segmentih alkoholiziranih, penečih in mirnih vin z blagovnimi znamkami, kot so Accolade, Stanley Wines in Hardys.
  • Avstralsko podjetje Treasury Wine Estates je 2. vodilni konkurent na avstralskem trgu vina. Leta 2024 je imelo podjetje 19,82 % tržni delež glede na obseg prodaje. Podjetje je znano po svojih blagovnih znamkah Rosemount Estate, Lindemans in Penfold.
  • Avstralsko podjetje Pernod Ricard Winemakers je 3. največji konkurent na avstralskem trgu vina, s 7,81 % tržnim deležem obsega prodaje v letu 2024. Njegove blagovne znamke so Jacob's Creek, Coolabah in Morris.
  • Avstralsko podjetje De Bortoli Wines je 4. največji konkurent na trgu, s 4,06 % tržnim deležem v obsegu prodaje v letu 2024. Je družinsko podjetje, ki proizvaja vina in pivo. Njegova najbolj znana blagovna znamka vina je De Bortoli.


 

Globalni trg vina

Velikost trga

Globalni trg vina se je v obdobju 2019–2024 skrčil zaradi spreminjajočih se preferenc potrošnikov. Mlajše demografske skupine vse bolj dajejo prednost alternativnim alkoholnim pijačam, kot so kraft pivo in žgane pijače. Poleg tega so motnje v dobavnih verigah in naraščajoči stroški uvoza v različnih državah vplivali na razpoložljivost in cene tujih vin, kar je dodatno vplivalo na prodajo.

Svetovni trg vina je leta 2024 zabeležil prihodke v višini 305.973,2 mio USD (282,7 mlrd EUR), kar predstavlja negativno povprečno letno stopnjo rasti višini -1,5 % v obdobju 2019–2024. Evropski trg vina se je v tem obdobju zmanjševal po -0,2 % povprečni letni stopnji ter leta 2024 dosegel vrednost 185.475,4 mio USD (171,3 mlrd EUR). Azijsko-pacifiški trg je v tem obdobju upadal po - 8,3 % povprečni letni stopnji ter leta 2024 dosegel vrednost 44.430,6 mio USD (41,04 mlrd EUR).

Obseg porabe na trgu je v obdobju 2019–2024 upadal po - 1,7 % in leta 2024 dosegel skupno 22.263,1 mio litrov. Po napovedih se bo obseg trga do konca leta 2029 zmanjševal po -1,6 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 dosegel 20.522,3 mio litrov.
 

Segmentacija trga

Evropa je leta 2024 predstavljala 60,6 % vrednosti globalnega trga vina.
 

Regijska segmentacija globalnega trga vina (v % za leto 2024)


 

Napovedi trga

Kljub trenutnim izzivom naj bi rast globalnega trga vina v prihodnjih 5 letih spodbudilo več ključnih dejavnikov, kot so:
  • premiumizacija, ki odraža vse večjo preferenco potrošnikov po visokokakovostnih izdelkih
  • pozitiven trend predstavlja tudi zaznavanje zdravstvenih koristi vina
  • inovacije v okusih vina
  • vse večji vpliv zahodne kulture in medkulturnih trendov
  • večja dostopnost vina prek platform za e-trgovino.  
Po napovedih MarketLine se bo globalni trg vina v prihodnjih 5 letih povečeval po 2,7 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 dosegel vrednost 349.262,2 mio USD ali približno 322,67 mlrd EUR.

Evropski in azijsko-pacifiški trg naj bi po napovedih v tem obdobju rasla s 3,5 % oziroma 1,4 % povprečno letno stopnjo in leta 2029 dosegla 220.265,9 mio USD (203,49 mlrd EUR) oziroma 47.562,1 mio USD (43,94 mlrd EUR).


Viri:
  • Factiva
  • MarketLine Industry Profiles
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Trg rastlinskega mesa v Avstraliji

Poslovno okolje Avstralije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: