Azija bo do 2028 beležila največjo rast trga nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač
Najvišjo rast trga nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač je lani z 39,6 % dosegla Kitajska
Nova raziskava družbe GlobalData kaže, da je globalni trg nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač v obdobju 2017 - 2023 zabeležil 12,9 % povprečno letno rast količinske prodaje.Najvišjo rast je dosegla Kitajska, kjer se je količinska prodaja nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač leta 2023 medletno povečala za 39,6 %. Medtem sta kategoriji sadnih sokov in nektarjev zabeležili 9,6 %, oziroma 11,8 % letno stopnjo rasti, karbonati pa 1,5 %.
Nizkokalorične pijače se po definiciji GlobalData nanašajo na pijače, ki vsebujejo manj kot 20 kcal na 100 ml.
Analitiki napovedujejo, da bo azijsko-pacifiška regija (APAC) v naslednjih 4 letih beležila najhitrejšo rast obsega prodaje nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač. Ta naj bi se v APAC regiji v obdobju 2024-2028 povečevala po 8 % povprečni letni stopnji ter leta 2028 dosegla 10,2 mlrd litrov.
Potrošniki v APEC regiji se vse bolj usmerjajo k nizkokaloričnim pijačam. To je posledica hitro rastočega srednjega razreda, ki se mu je izboljšala kupna moč. Ti potrošniki so zdaj pripravljeni porabiti več denarja za bolj zdrave alternative pijač, vključno s funkcionalnimi nizkokaloričnimi različicami.
Regija Bližnji vzhod in Afrika (MEA) bo v napovedanem obdobju beležila 2. največjo rast prodaje nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač, pri čemer naj bi količinska prodaja v naslednjih 4 letih rasla po 4,3 % povprečni letni stopnji ter leta 2028 dosegla 2,7 mlrd litrov.
Severna Amerika in Evropa naj bi do leta 2028 še vedno imeli največji prodajni delež na globalnem trgu nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač, in sicer Severna Amerika 25,3 mlrd litrov, Evropa pa 20,1 mlrd litrov. Rast tega segmenta brezalkoholnih pijač bo v teh dveh regijah zmerna v primerjavi z regijama APAC in MEA. Po napovedih bo Severna Amerika do leta 2028 dosegla 1,2 % povprečno letno rast količinske prodaje, Evropa pa 2 %.
Globalni delež nizkokaloričnih pijač se povečuje
Globalni količinski delež nizkokaloričnih pijač naj bi se od leta 2023 do leta 2028 povečal za 4 odstotne točke na 14,8 %, medtem ko naj bi se delež navadnih kaloričnih pijač zmanjšal za 4 odstotne točke na 85,2 %.Nizkokalorična vrednost bo imela še posebej pomembno vlogo pri karbonatih in energijskih pijačah. Količinski delež nizkokaloričnih pijač v kategoriji karbonatov naj bi do leta 2028 dosegel 16 %, v kategoriji energetskih pijač pa 4,7 %.
Pandemija Covid-19 je povsod po svetu povečala zanimanje potrošnikov za pijače in živilske izdelke, ki izboljšujejo fizično zdravje in dobro počutje. In mnogi potrošniki uživanje izdelkov z nizko vsebnostjo sladkorja povezujejo z zdravim načinom življenja.
Temu trendu se prilagajajo tudi proizvajalci, ki se osredotočajo na zadovoljevanje povpraševanja potrošnikov po bolj zdravih in inovativnih izdelkih.
V zadnjih 52 tednih do junija 2024 je bilo registriranih 286 globalnih patentnih prijav, označenih s temo zmanjšanje sladkorja.
Coca-Cola je v zadnjih 2 letih v Maleziji, na Tajskem in na Filipinih, lansirala Sprite Lemon+ brez sladkorja. Pijača Sprite Lemon+ je potrošnikom predstavljena kot bolj zdrava izbira, pri čemer potrošniki še vedno lahko uživajo v želji po gaziranih brezalkoholnih pijačah.
Viri:
- Factiva
- Just-Drinks
- Global Data
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijačeZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.