Blagovna znamka Thomas Cook bo ponovno zaživela kot spletna potovalna agencija

četrtek, 10. september 2020

178 let stara blagovna znamka je tik pred ponovnim zagonom. Kitajska družba Fosun Tourism Group, ki je septembra 2019 po propadu podjetja kupila blagovno znamko Thomas Cook, namerava v kratkem predstaviti novo spletno potovalno agencijo, ki bo nosila ime te blagovne znamke. Agencija naj bi začela delovati že v letošnjem septembru, oziroma takoj, ko bodo dobili potrebne regulativne odobritve. Na začetek poslovanja pa bodo vplivale tudi morebitne nadaljnje karantenske omejitve britanskih državljanov.

Nova potovalna agencija ne bo imela lastnega letalskega prevoznika, poslovalnic na mestnih ulicah ali hotelov, ampak bo poslovala le preko spletne platforme. Začela bo delovati ravno v času, ko je potovalna industrija v hudi krizi zaradi pandemije korona virusa in zato pod izjemnimi pritiski. Potovalna agencija Tui, ki je bila včasih največji konkurent Thomasa Cooka, je od nemške vlade pred kratkim zaradi krize prejela 1,2 mlrd EUR pomoči.

Novo prihajajoča agencija je že vzbudila zanimanje med konkurenti. Te predvsem zanima, kako se bo ta blagovna znamka ponovno uveljavila na priljubljenih evropskih trgih, zlasti v Španiji, ki je bila tradicionalno največji trg britanskih dopustnikov družbe Thomas Cook, zdaj pa se sooča s karantenskimi ukrepi za britanske popotnike.

Fosun Tourism Group namerava zaposliti številne nekdanje direktorje družbe Thomas Cook, ki bodo poskušali ponovno oživiti blagovno znamko. Za trženje in promocijo so v Fosunu namenili velik proračunski del. Pred začetkom delovanja nove agencije pa bodo morali pridobiti še dovoljenje od uprave za civilno letalstvo.

Nova spletna platforma Thomas Cook je neformalno zaživela že 19. julija 2020, a še ne omogoča nakupa storitev. Platforma bo ponuja različne potovalne storitve, od rezervacij letovišč in hotelov, pa vse do vstopnic za razstave, kar naj bi izboljšalo potrošniško izkušnjo. Agencija bo skušala razširiti svoj trg tudi na Kitajskem, zlasti v večjih mestih, kot so Peking, Šanghaj in Guangzhou.

Propad družbe Thomas Cook pred letom dni je povzročil izgubo na tisoče delovnih mest, hkrati pa je na cedilu pustil številne kupce po vsem svetu. Fosun, ki je bil nekaj let pred propadom delničar družbe Thomas Cook, je od podjetja pridobil ime in drugo premoženje za intelektualno lastnino za vrednost 11 mio GBP. Prvotno je bilo dogovorjeno, da bo Fosun prispeval k reševalnemu podjetja s finančnim vložkom v višini 900 mio GBP, a je ta načrt propadel, ko so posojilodajalci naknadno zahtevali še dodatnih 200 mio GBP. Večino poslovalnic družbe Thomas Cook so prodali družbi Hays Travel, ki je bila tudi sama v zadnjih tednih prisiljena k zmanjševanju števila delovnih mest, da bi znižala stroške.

Fosun Tourism Group je investicijski holding, ki se ukvarja z zagotavljanjem rešitev za turizem in prosti čas. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2016 in ima sedež v Šanghaju na Kitajskem. Podjetje je v letu 2019 ustvarilo prihodke v višini 2,15 mlrd EUR, zaposlovalo pa je 18.916 delavcev.

Viri: Factiva, Dow Jones, Sky News

Več informacij o globalnih trendih na področju turizma