Brez poznavanja kulture in običajev poslovno osvajanje kitajskega trga ne bo uspešno
"Poznavanje in upoštevanje kitajske kulture in zgodovine, filozofije, običajev in navad je bistveno za uspešno poslovanje na kitajskem trgu," je na seminarju Poslovni običaji na Kitajskem, ki ga je organiziral JAPTI poudaril prof. dr. Yongrui Guo s Konfucijskega inštituta Ljubljana. Seminarja se je udeležilo 19 predstavnikov slovenskih podjetij, ki želijo prodreti na kitajski trg ali razširiti svoje poslovanje na njem.
JAPTI si že od leta 2007 prizadeva okrepiti gospodarsko sodelovanje med obema državama, še prav posebno pozornost pa Kitajski posveča v letošnjem letu. “Opažamo, da se slovenska podjetja vse bolj zavedajo poslovnih priložnosti, ki jih ponuja 1,3 milijarde velik kitajski trg, prav tako pa tudi Slovenija predstavlja številne priložnosti za kitajske investitorje,” je na seminarju, ki se je odvijal v prostorih Generalnega Sekretariata Vlade RS pojasnil Igor Plestenjak, direktor JAPTI. Strategija dostopanja in nastopanja na tem velikem in oddaljenem trgu je za večino malih in srednje velikih slovenskih podjetij organizacijsko in finančno zelo zahteven projekt. JAPTI jim s svojimi storitvami, od izobraževanja, svetovanja, izvedbe gospodarskih delegacij, organizacije ter sofinanciranja skupinskih in individualnih sejemskih nastopov, sofinanciranja izdelave tržnih raziskav, poskuša to pot olajšati, je dodal v nadaljevanju.
Zhao Xiufen, ekonomska svetovalka iz Ekonomsko komercialne pisarne Veleposlaništva Ljudske Republike Kitajske v Ljubljani je poudarila, da si Kitajska prizadeva povečati obseg tujih neposrednih investicij, zato je sprejela številne ukrepe za privabljanje tujih investitorjev, predvsem na področje razvoja in raziskav. V ta namen je kitajska vlada pred kratkim izdala tudi usmeritveni "Katalog za tuje neposredne investicije LR Kitajske«, ki je eden najpomembnejših dokumentov, ki definira zunanjo trgovino Kitajske in med drugim tudi poslovanje evropskih podjetij na kitajskem tržišču, saj razvršča različne industrijske sektorje med tiste, ki jih kitajska politika spodbuja, omejuje, ali prepoveduje. Prav tako pa tudi vse več kitajskih podjetij postopno širi svoje poslovanje na prekomorske trge v skladu z »Go Global« strategijo kitajske vlade, je še dodala.
»Brez dobrega poznavanja kitajske kulture in njene identitete posla s Kitajci ne boste sklenili,« je dejal prof. dr. Yongrui Guo s Konfucijskega inštituta Ljubljana. Med drugim je pojasnil tudi nevidno mrežo oseb guanxi, oseb, s katerimi si izmenjuješ usluge in ki ti pomaga pri poslovanju. »Guanxi pomeni gradnjo dolgoročnih vez in poznanstev, ki so postala pomembna z vidika poslovanja. Tako so pri poslovanju na Kitajskem poznanstva ključnega pomena, saj mora vsak poslovnež, ki želi biti na Kitajskem uspešen, razumeti in sprejeti ta koncept, brez tega namreč ne gre,« je poudaril prof. dr. Yongrui Guo.
Praktične izkušnje pri poslovanju na kitajskem trgu, družbene običaje in navade ter vpogled v kitajski poslovni bonton je predstavil mag. Ljubomir Ulaga, nekdanji vodja predstavništva slovenskega gospodarstva Šanghaj, ki je delovalo pod okriljem JAPTI. Poudaril je, da je sklepanje poslov na Kitajskem dolgotrajen proces, ki bo od slovenskega podjetja zahteval veliko potrpežljivosti. »Treba se je dobro pripraviti in boriti, le tako boste uspešno sklenili posel. Na Kitajskem se namreč posel odvija na bojnem polju in za sklenitev le tega so dovoljena prav vsa sredstva,« pravi Ulaga. Opozoril je, da se bo morala zahodna slika hitrih poslovnih zaključkov po njegovih besedah umakniti bolj filozofski vzhodni meditaciji, prislovična zahodna poslovna agresija pa večji umirjenosti pri sprejemanju poslovnih odločitev.
Tanja Drobnič, vodja oddelka za internacionalizacijo na JAPTI je udeležencem podrobneje predstavila program obiska delegacije slovenskih gospodarstvenikov v Peking, ki jo JAPTI organizira med 23. in 28. marcem 2012. Delegacija se bo udeležila enega izmed največjih poslovnih dogodkov na Kitajskem, mednarodne visoko-tehnološke poslovne konference »International Technology Transfer Beijing Conference 2012« (ITTC 2012, Peking). Organizacija poslovne delegacije na Kitajsko je namenjena večji mednarodni prepoznavnosti slovenskih inovacij in Slovenije kot tehnološko napredne dežele pod sloganom Meet Slovenian Innovativeness. »Ta delegacija je pomembna zato, ker z njo JAPTI uresničuje namen Slovenskega foruma inovacij, torej najboljšim slovenskim inovacijam omogočiti čim večjo mednarodno prepoznavnost in uresničitev na trgu oziroma omogočiti prenos znanja in tehnologije v industrijo,« je poudarila Drobničeva.
JAPTI je seminar pripravil skupaj z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo, Veleposlaništvom Ljudske Republike Kitajske v Ljubljani ter Konfucijskim inštitutom v Ljubljani.
Predstavitev: Kitajska - prodajna in poslovna pogajanja, g. Ljubomir Ulaga.