Daimler in Volvo predstavila načrte podjetja cellcentric

torek, 04. maj 2021

Nemški Daimler Truck AG in švedska skupina Volvo AB sta konec aprila uradno predstavila načrte za novo skupno podjetje cellcentric, s katerimi nameravata pospešiti uporabo vodikovih gorivnih celic pri tovornjakih.

Cellcentric ima ambiciozen načrt, da postane vodilni svetovni proizvajalec sistemov vodikovih gorivnih celic. Podjetje namerava zgraditi eno največjih evropskih tovarn za proizvodnjo teh sistemov, ki naj bi začela obratovati leta 2025. Za pospešitev uvajanja gorivnih celic na osnovi vodika, oba delničarja podjetja celiccentric pozivata k usklajenemu okviru EU za vodikovo politiko, ki bo podpiral tehnologijo, da bo ta lahko postala tržna rešitev.

Daimler Truck in Volvo sta novo podjetje zasnovala kot pomoč pri doseganju ciljev trajnostnega prometa do leta 2050 ter ogljično nevtralne Evrope. Cellcentric bo razvijal, proizvajal in komercializiral sisteme vodikovih gorivnih celic tako za težke tovornjake kot tudi za druge namene.

Po mnenju obeh družb bodo tovornjaki lahko kombinirali električne baterijske celice in gorivne celice na osnovi vodika. Električne baterijske celice bodo uporabljali za nižjo težo tovora in za krajše razdalje, medtem ko bo moč gorivnih celic na osnovi vodika bolj primerna za večje obremenitve in daljše razdalje.

Najpomembnejši evropski proizvajalci tovornjakov pozivajo, da bi v Evropi do leta 2025 postavili približno 300 visoko zmogljivih vodikovih polnilnih postaj, primernih za težka vozila, oziroma približno 1.000 takšnih postaj do 2030. Ta skupna pobuda za uporabo vodika kot nosilca zelene električne energije za pogon električnih tovornjakov, ki vozijo na dolge razdalje, predstavlja pomemben del razogljičenja cestnega prometa.

Ker so ogljično nevtralni tovornjaki trenutno bistveno dražji od običajnih vozil, je potreben politični okvir za zagotovitev povpraševanja in dostopnosti. Po mnenju Daimler Truck in Volvo bi tak okvir moral vključevati spodbude za ogljično nevtralne tehnologije ter sistem obdavčitve na podlagi vsebnosti ogljika in energije. Dodatna možnost bi lahko bil sistem za trgovanje z emisijami.

Trenutno cellcentric pripravlja načrte za svojo serijsko proizvodnjo. Več podrobnosti in odločitev o lokaciji bo podjetje objavilo v letu 2022.

Kot pomemben korak k serijski proizvodnji pa že potekajo priprave na pred-serijsko proizvodnjo na lokaciji podjetja v Esslingenu pri Stuttgartu. Vzporedno s tem cellcentric pripravlja tudi prvi prototip.
 
Daimler Truck in Volvo nameravata v približno 3 letih začeti s testiranjem tovornjakov na vodikove gorivne celice, s serijsko proizvodnjo vodikovih gorivnih celic pa nameravata začeti v drugi polovici tega desetletja.

Vse ostale dejavnosti obe podjetji izvajata neodvisno drug od drugega, saj ostajata konkurenta v vseh ponudbah vozil in izdelkov, zlasti v rešitvah za integracijo gorivnih celic za vse izdelke.

Daimler Truck in Volvo sta skupno podjetje cellcentric ustanovila 1. marca 2021. Volvo je kupil 50 % partnerski delež v podjetju Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za približno 600 mio EUR. V podjetju cellcentric dela več kot 300 visoko specializiranih strokovnjakov, na lokacijah v Nabernu in Stuttgartu v Nemčiji ter v Burnabyju v Kanadi. Do zdaj so izdali približno 700 posameznih patentov, kar poudarja vodilno vlogo podjetja pri tehnološkem razvoju.

Skupina Volvo AB se ukvarja z načrtovanjem, proizvodnjo in trženjem gospodarskih vozil. Deluje v naslednjih segmentih: tovornjaki, avtobusi, gradbena oprema, energetske rešitve za pomorske in industrijske namene ter finančne storitve. Skupina je bila ustanovljena leta 1927 in ima sedež v Göteborgu na Švedskem. Zaposluje skoraj 100.000 ljudi in deluje na več kot 190 trgih. Leta 2020 je neto prodaja skupine znašala 338,4 mlrd SEK, kar je približno 33,6 mlrd EUR.

Viri: Factiva, Dow Jones, M2 Presswire

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike

Več informacij o globalnih trendih na področju panoge strojev in naprav