Deset let MobilePay

ponedeljek, 06. februar 2023
 

MobilePay - prevladujoča aplikacija na področju mobilnega plačevanja na trgu nordijskih držav


Največja danska banka, Danske Bank je leta 2013 lansirala aplikacijo za mobilno plačevanje MobilePay, ki je imela že na začetku delovanja na Danskem določene prednosti pred konkurenco. Sicer so takratne navidezne razlike med njimi imele pozneje velik učinek na razvoj trga v nordijski regiji na tem področju. MobilePay je sledila nekaterim osnovnim načelom prelomnih inovacij in večstranskih platform: prednost prvega koraka, preprostost, udobje, nizka (ali ničelna) cena uporabe ter univerzalni dostop, kar je skozi desetletje pripomoglo k temu, da je MobilePay postala prevladujoča na področju mobilnega plačevanja na trgu nordijskih držav. 

Po več raziskavah v preteklosti je javnost na Danskem najbolj zaupala bankam pri upravljanju njihovih denarnih transakcij. Ker je MobilePay ustvarila največja danska banka, so ljudje že od začetka zaupali storitvi in so bili posledično pripravljeni začeti uporabljati storitev brez večjih pomislekov, kar je dalo MobilePay prednost pred drugimi mobilnimi rešitvami npr. pred Paii, ki so ga razvila telekomunikacijska podjetja. 

Poleg zaupanja med uporabniki in banko je razširjeno uporabo MobilePay omogočila tudi varnost uporabe, ki se v dokaj enostavnem postopku registracije izkazuje preko elektronskega podpisa, ki je vezan na matično številko posameznika ali podjetja. Prav poenotenje različnih podsistemov, ki je omogočeno na ravni države, prispeva tudi bolj transparentnemu poslovanju in pretoku denarja ter omejevanju korupcije. Večjo transparentnost uporabe prenosa denarja preko aplikacije MobilePay zagotavlja tudi avtorizacija, ki jo je Danski davčni Svet podelil Davčni upravi (SKAT) za pridobivanje informacij o nakazilih, kjer obstaja sum pranja denarja.   

Varnost poslovanja je zagotovljena preko uporabe matične številke (t. i. CPR številka za občane in CVR številka za podjetja), ki je vstopna točka, s katero posameznik ali podjetje odpre vrata vseh podsistemov. Digitalna rešitev NemID (lansirana leta 2010) in pred kratkim nadgradnja slednje z MitID je namenjena identifikaciji na spletu (elektronski podpis z osebno matično številko), vključno s spletnim bančništvom, dostopom do javnih organov in njihovih podsistemov (npr. zdravstvo, šolstvo, davčna uprava, socialni transferi itn.) ter poslovanjem s katerim koli od številnih podjetij. 

MobilePay je v tem desetletju kot digitalna rešitev, ki je omogočila varno in hitro finančno poslovanje, povezala večino prebivalstva v nordijskih državah. Med prvimi je MobilePay razširila svojo družino že konec leta 2013 z ustanovitvijo MobilePay Finland. V letu 2017 je MobilePay postalo od Danske Bank ločeno podjetje, saj se s svojo dejavnostjo in razvojem razlikuje od tradicionalnega danskega finančnega sektorja in je na splošno usmerjeno na trg FinTech. 

V letu 2021 je bilo več kot 6,2 milijona uporabnikov MobilePay, ki so lahko uporabljali storitve v sodelovanju z več kot 50 bankami in več kot 220.000 trgovinami in spletnimi trgovinami v regiji. V tem letu je bilo narejenih več kot 495 milijonov transakcij, 45 % od vseh je bilo poslovnih (približno 224 milijonov), več kot 23 milijard pa je bilo ustvarjenega prometa preko MibilePay plačil. 

Konec leta 2022 se je podjetje MobilePay združilo z norveškim podjetjem Vipps s ciljem ustvariti najboljšo in najobsežnejšo digitalno/mobilno "denarnico" v Evropi, ki bo olajšala plačevanje tako posameznikom kot podjetjem. V novoustanovljeni družbi, Vipps MobilePay poudarjajo, da združitev med drugim pomeni tudi združene naložbe in večji obseg, kar omogoča hitrejši in bolj učinkovit razvoj najbolj privlačnih rešitev za uporabnike. 

Dogovor med Danske Bank in konzorcijem bank, ki stojijo za Vipps-om, o združitvi MobilePay in Vipps so potrdili vsi pristojni organi, vključno z Evropsko komisijo. 

Z 11 milijoni uporabnikov in več kot 400.000 trgovinami/spletnimi trgovinami bo novo podjetje eden največjih ponudnikov mobilnega plačevanja v Evropi. Tako je podjetje Vipps MobilePay v letu 2022 preseglo milijardo transakcij, plačanih z Vipps in MobilePay na Norveškem, Finskem in Danskem. Na Norveškem je v letu 2022 Vipps dosegel približno 440 milijonov transakcij, medtem ko je MobilePay na Danskem in Finskem dosegel skoraj 590 milijonov transakcij. Stopnje rasti na vseh trgih so v primerjavi z letom 2021 blizu 20 % ali višje. Na ta način se je novoustanovljeno podjetje povzpelo na sam vrh po uporabi plačilnih rešitev, ki se uporabljajo v nordijskih državah. 

V leta 2023 bo Vipps MobilePay vzpostavilo skupno tehnološko platformo, ki bo delovala v nordijski regiji. Platforma je tudi predpogoj za pošiljanje denarja med nordijskimi državami. Generalni direktor novoustanovljene družbe Rune Garborg je ob nastopu funkcije izpostavil pomen povezovanja celotne nordijske regije. Cilj družbe je do konca leta 2023 pridružitev Švedske skupnemu sistemu mobilnega plačevanja (opomba: pri tem je mišljena pridružitev švedskega Swish).   

Pripravila:
Milena Stefanović Kajzer
Veleposlaništvo Republike Slovenije Kopenhagen

 

Preberite tudi:

E-izvoz in e-trgovina