Do leta 2030 bo na svetu 62,5 mlrd digitalnih potnih listov (DPP) za oblačila

četrtek, 11. julij 2024
 

Modna industrija se pripravlja na nove predpise v zvezi z DPP 

EU vodi pobudo za digitalne potne liste izdelkov (DPP), ki naj bi zagotovili celovite podatke o izdelkih v celotni vrednostni verigi ter s tem spodbudili trajnost.

Medtem ko so bili med prvimi, ki so sprejeli DPP, nekateri zelo vplivni sektorji, kot so industrija baterij, vozil in elektronike, pa se industrija oblačil šele pripravlja na prihajajoče predpise.

Nekatere blagovne znamke, ki so že usmerjene v prihodnost, zlasti tiste v športnem sektorju, že izvajajo DPP v svojih dobavnih verigah.

Ti prvi uporabniki izkoriščajo tehnologijo za odkrivanje težav v dobavni verigi, zmanjšanje prekomerne proizvodnje, preverjanje skladnosti in pristnosti ter ustvarjajo ekosistem blagovnih znamk za nadaljnjo prodajo.
 
  • Septembra 2023 je britanska blagovna znamka oblačil Nobody's Child (Marks & Spencer Group Plc) dodala DPP v obliki edinstvenih QR kod na vsako od etiket za vzdrževanje svojih izdelkov.  
  • Oblačila z DPP so že na voljo tudi pri nekaterih trgovcih v Združenem kraljestvu, kot so M&S, ASOS in John Lewis.  

Do leta 2030 bodo vsa oblačila, ki se prodajajo v Evropi, zahtevala DPP zaradi obveznih predpisov. Predvidoma se bo njihova uporaba pospešila po letu 2027 in leta 20230 dosegla 62,5 mlrd.

Amerika, azijsko-pacifiška ter druge regije naj bi po napovedih analitikov sledile temu trendu, začenši z luksuznimi oblačili in oblačili velikih modnih blagovnih znamk, nato pa jih bodo razširili še na množični trg.

Trgovci, ki bodo ponujali oblačila z DPP, bodo deležni povečanega zaupanja strank, s tem pa bodo povečali tudi svojo prodajo in cene delnic.

GlobalData v svojem poročilu Globalni trg oblačil do leta 2028 opozarja, da bi morale blagovne znamke sprejeti pregledne trajnostne zaveze in poročati o svojem napredku, da bi se izognile kakršni koli prihodnji zakonodaji, ker so evropski zakonodajalci začeli uvajati predpise v zvezi z zahtevami in praksami glede trajnosti v modni industriji.
 

Nastajajoči trg DPP in prvi ponudniki 

DPP spodbujajo proizvajalce originalne opreme in dobavitelje k izboljšanju učinkovitosti tekstila, zmanjšanju prekomerne proizvodnje, spodbujanju ponovne uporabe in popravil izdelkov ter dokazovanju trajnosti, s čimer se poveča vrednost izdelka.
 
Praktična izvedba, struktura podatkov in dostopnost na tem nastajajočem trgu pa so šele v povojih.
 
Orodja DPP se obravnavajo kot programske aplikacije, ki so interoperabilne in črpajo podatke iz ERP programske opreme, EPD okoljskih deklaracij izdelkov, LCA ocene življenjskega cikla izdelka, ter PLM programske opreme za upravljanje življenjskega cikla izdelka.
 
Da bi okrepili ponudbo DPP, bi morali ponudniki rešitev identificirati ciljne stranke v ustreznih vertikalnih ekosistemih z rešitvami, specifičnimi za panogo, se prilagoditi razlikam v regionalnih dobavnih verigah, ponuditi robustno skladno podatkovno strukturo, zagotoviti trdno podporo strankam in zagotavljati postopne posodobitve, da bi poskrbeli za razvijajoče se regulativno okolje.

Med večje ponudnike rešitev, ki razvijajo in ponujajo DPP programsko opremo v različnih sektorjih, sodijo:
 
  • 3E (ZDA)
  • Avery Dennison (ZDA)
  • Circulor (Združeno kraljestvo)
  • Circularise (Nizozemska)
  • Minespider (Nemčija)
  • Siemens (Nemčija)
  • Kezzler (Norveška)
  • SAP Arianee (Nemčija)
  • PSQR (Danska)
 
Glede na to, da se zahteva za DPP hitro približuje, je zdaj pravi čas za ukrepanje.


 
Viri:
  • Factiva
  • Just-style
  • GlobalData
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Kako bo tekstilna strategija EU spremenila modno industrijo?

Evropski parlament je sprejel direktivo o pravici do popravila



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: