Dobri obeti za kitajske letalske prevoznike

torek, 12. maj 2020


Svetovne letalske družbe so trenutno v zelo slabem položaju. Mednarodna zveza za zračni promet je aprila letos napovedala, da bodo globalni prihodki industrije leta 2020 zaradi pandemije upadli za 314 mlrd USD, kar je za 55 % manj kot lani. Letalski prevozniki odpuščajo na tisoče delavcev. A nebo na enem delu sveta je kljub vsemu videti nekoliko svetlejše. Letalska industrija na Kitajskem, kjer je bil prvič odkrit covid-19, ima najhuje že za sabo.

Ko se je pandemija na Kitajskem že začela umirjati, se je preostali svet šele začenjal spopadati s pandemijo in z omejevalnimi ukrepi. Kmalu zatem, ko so na Kitajskem začeli rahljati ukrepe glede prepovedi potovanj in so se ljudje spet vrnili na delo, so se ponovno okrepili tudi domači leti. V prvem tednu maja, ko so bile na Kitajskem počitnice, je bila zasedenost potniških kapacitet le za 10 % nižja kot v enakem obdobju lani. V ZDA je bila medtem za 73 % nižja. Medtem ko je večina zahodnih letalskih prevoznikov obstala na tleh, je imela kitajska letalska družba China Eastern največjo zasedenost potniških kapacitet na svetu.

Podatki treh največjih kitajskih letalskih družb, Air China, China Southern in China Eastern kažejo, da je bil faktor zasedenosti potniških kapacitet, ki je merilo učinkovitosti, v prvem četrtletju 2020 v povprečju 68 %. Ta je sicer nižji kot v istem obdobju lani, ko je znašal med 80 % in 85 %, a še vedno dokaj visok.



Spring Airlines, zasebni nizkocenovni letalski prevoznik iz Šanghaja, je v prvih treh mesecih leta 2020 poročal o 73 % faktorju zasedenosti potniških kapacitet. Zaradi dobrih rezultatov je Spring Airlines 3. maja letos dodal ali obnovil 47 domačih letalskih poti.

Prihodki treh največjih kitajskih letalskih prevoznikov so se v prvem četrtletju 2020 medletno znižali za 46 % na 7,7 mlrd USD. Skupno so pridelali izgubo v višini 2 mlrd USD. Cene njihovih delnic ostajajo za 25 % nižje glede na januar. Vendar so to kljub vsemu precej boljši rezultati kot pri ostalih konkurentih. Indeks svetovnih letalskih družb Bloomberg, ki spremlja 24 svetovnih letalskih prevoznikov, je v istem obdobju padel za polovico.

Analitiki napovedujejo, da bodo prepovedi potovanj in zaustavitve letov letos zmanjšale prihodke velikih treh kitajskih letalskih prevoznikov za manj kot tretjino, na 40,4 mlrd USD. Noben od teh prevoznikov se ni zatekel k množičnim odpuščanjem. Vsi trije namreč izvajajo svoje storitve na drugem največjem trgu na svetu in lahko tudi računajo na vladno podporo.

Vprašanje, kako hitro se bo kitajska letalska industrija vrnila na raven pred pandemijo, pa ostaja v zraku. Lahko bi jih namreč ponovno prizadel drugi val okužb. Zagotovo pa bodo veliki trije, ki so leta 2019 predstavljali 41 % domačih zmogljivosti, (v primerjavi z 59 % leta 2010), ponovno imeli prevladujoč tržni delež in prevlado na trgu. In ker močno okrevanje kitajske letalske industrije sovpada z nenehnim poslabševanjem stanja ostalih svetovnih letalskih prevoznikov, bi lahko največje državne kitajske letalske družbe prevzele tudi večji delež mednarodnih poti.

Vir: Factiva; The Economist

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike