Dobri rezultati poljskih pristanišč v letu 2021

četrtek, 27. januar 2022

Preteklo leto so tudi Poljsko zaznamovale motnje v dobavni verigi. Poljska pristanišča pa so kljub temu v letu 2021 beležila rast pretovora, tudi v primerjavi z letom 2019.
 
Pretovor kontejnerjev se je v poljskih pristaniščih v obdobju januar-oktober 2021 povečal za 3,5 %, rast pa se je nadaljevala tudi v Q4 2021.
 
Pristanišče Gdansk je v letu beležilo pretovor kontejnerjev v višini 2,12 mio TEU, kar je 10 % več kot leta 2020. Pristanišče Gdynia je lani beležilo pretovor kontejnerjev v višini 986.000 TEU, kar predstavlja 8,9 % medletno rast.
 
Leto 2021 je bilo za logistično verigo zelo turbulentno. V pristaniščih so največji problem predstavljale zamude ladij. Kontejnerski terminali so morali v izogib zastojem uvesti nekatere posebne ukrepe, kot so omejene izvozne kontejnerske dostave.
 
V industriji cestnega prometa prihaja do pomanjkanja voznikov tovornjakov in naraščajočih stroškov. Nadaljnje negotovosti v cestnem prometu povzročajo lastniki ladij, ki znova odkrivajo dodano vrednost prevzema nadzora nad celotno prometno verigo in neposrednim sodelovanjem s pošiljatelji. Zato je pričakovati konsolidacijo trga med špediterji.

Pri povezavah z zaledjem so do sedaj prevladovali tovornjaki. A tu prihaja do sprememb, saj poljska vlada postavlja veliko železniško infrastrukturo v pristaniščih. V Gdansku so že izboljšali dostop do kontejnerskega terminala in razširili železniški terminal. Modernizirana je bila tudi železniška postaja v pristanišču Gdynia.
 
Opravljanje vseh operacij v pristaniščih je med pandemijo postalo veliko bolj zapleteno. Brez 24/7 storitev v pristaniščih bi bile težave še večje. Kakršnokoli skrajšanje delovnega časa bi omejilo zmogljivost pristanišč in posledično povzročilo motnje.
 
Strokovnjaki iz logistične industrije napovedujejo, da se bodo težave v industriji nadaljevale tudi v letu 2022.



 
Viri: Factiva, Business World Agency

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike