E-poslovanje v Kanadi

sreda, 03. november 2021

Kanadčani so kot eni najbolj intenzivnih uporabnikov interneta na svetu v veliki meri prešli na elektronsko poslovanje zaradi motenj v dobavnih in maloprodajnih kanalih, ki so se pojavile kot posledica pandemije COVID.

Leta 2021 je bilo v Kanadi več kot 27 milijonov uporabnikov e-trgovine, kar predstavlja 72,5 % kanadskega prebivalstva in naj bi se leta 2025 povečalo na 77,6 %. Povečano število spletnih nakupovalcev pomeni, da se maloprodajni doseg e-trgovine v Kanadi še naprej povečuje. Po podatkih Statističnega urada Kanade je maloprodajna prodaja e-trgovine v Kanadi decembra 2020 dosegla rekordnih 3,82 milijarde USD, kar je preseglo rast, zabeleženo maja 2020 (3,2 milijarde USD) zaradi ukrepov za omejevanje pandemije koronavirusa. V prvih petih mesecih leta 2021 je maloprodaja e-trgovine znašala 15,1 milijarde USD. Ocenjuje se, da bo prodaja e-trgovine na drobno do leta 2025 znašala 40,3 milijarde USD. Trgovci na drobno veliko vlagajo v digitalne platforme, da bi dosegli potrošnike, razpršene po obsežnem kanadskem ozemlju, hkrati pa se odzivajo na konkurenco svetovnih e-konkurentov, kot je Amazon Canada. Trgovina z oblačili je trenutno vodilna kategorija izdelkov, sledita ji elektronika in mediji. 59 % kanadskih nakupovalcev pri spletnih nakupih uporablja kreditne kartice, nadaljnjih 20 % pa PayPal. Prav tako se povečuje uporaba elektronskih denarnic in bo po ocenah bodo do leta 2025 predstavljala 27 % spletnih plačil.

Kanadski potrošniki se pri oddaji naročil vedno bolj zanašajo na internet. V zadnjem desetletju je internetna potrošniška prodaja rasla veliko hitreje kot tradicionalna maloprodaja. Večina kanadskih maloprodajnih podjetij je prešla na brezžične tehnologije in internetne sisteme za izboljšanje odnosov med podjetji in med podjetji in potrošniki. Tudi proizvodna podjetja in vladne organizacije vse pogosteje uporabljajo internet za nakupe, zlasti za manjša rutinska naročila. Čeprav ima približno 88,5 % vseh Kanadčanov dostop do hitrih in stabilnih internetnih storitev, tovrstni uporabniki živijo predvsem v bolj urbanih predelih države. Dostop do interneta zagotavlja ključno povezavo s preostalim svetom za prebivalce v oddaljenih skupnostih na severu Kanade, vendar je zagotavljanje hitrih internetnih storitev na omenjenih območjih še vedno drago in tehnično težje izvedljivo.

Maloprodaja preko e-trgovine bo v Kanadi letos dosegla 86,52 milijarde ameriških dolarjev, kar je skoraj dvakrat več kot v letu 2019. Pričakuje se nadaljevanje rasti v višini 12,0-odstotka, potem ko je bila v letu 2020 kar 75,0-odstotna.

Prodaja preko mobilnih naprav bo v letošnjem letu znašala 29,42 milijarde ameriških dolarjev (21,93 milijarde dolarjev), kar je 34,0 % e-trgovine na drobno. Povečana razpoložljivost nakupovalnih aplikacij in družbenega poslovanja povečuje delež uporabe mobilnih naprav pri potrošnikih.

V letošnjem letu Kanada beleži 24,2 milijona digitalnih kupcev. Digitalni nakup vključuje nakupovanje na mobilnih napravah, nakupovanje prek družbenih medijev, uporabo klikov in zbiranje ter sodelovanje v čezmejnem poslovanju.

E-poslovanje glede na rast predstavlja zanimivo tržno priložnost. S sprejetjem sporazuma CETA postajajo tovrstne priložnosti zelo dostopne tudi za evropska in hkrati s tem slovenska podjetja. 

Vira:
www.emarketer.com/content/canada-ecommerce-forecast-2021
www.trade.gov/country-commercial-guides/canada-ecommerce

Uredil: Simon Pribac
 
Za svetovanje in pomoč pri vzpostavitvi podjetja in poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:

Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica, e-mail: sonya@canslo.com telefon: 001 905 847 8566
Simon Pribac, predstavnik CSCC v Sloveniji, e-mail: simon.pribac@gmail.com telefon: 064 187 110.