Evropa beleži rast povpraševanja po sladoledu brez mleka
Evropski trg mleka bo po ocenah analitikov Research and Markets v letu 2021 dosegel vrednost 21,7 mlrd USD ali približno 19,2 mlrd EUR. Evropska industrija sladoleda naj bi po napovedih v obdobju 2021-2027 rasla po 4,59 % povprečni letni stopnji in v letu 2027 dosegla 28,4 mlrd USD ali približno 25,15 mlrd EUR.
Na evropskem trgu so na voljo različni sladoledni izdelki z različnimi hranilnimi vrednostmi. Sladoledni izdelki potrošnikom vseh starosti predstavljajo odličen okus, užitek, osvežitev, srečo in užitek. Poraba sladoleda na prebivalca je v Evropi visoka, v tej regiji pa je na voljo več kot 100 vrst različnega sladoleda.
Zaradi vse večje ozaveščenosti potrošnikov o zdravju in porasta bolezni življenjskega sloga, kot je debelost, v Evropi narašča povpraševanje po sladoledu brez mlečnih sestavin.
Industrija sladoleda ima v Evropi velik potencial za rast, predvsem zaradi dobre infrastrukture hladne verige, naraščajočega razpoložljivega dohodka in spreminjajočega se življenjskega sloga ljudi.
Po podatkih EuroGlaces (European Ice Cream Association) je povprečna poraba sladoleda po Evropi 6,20 litrov na prebivalca na leto.
Evropski potrošniki se pogosto odločajo za Premium sladolede, ki ponujajo posebne okuse in izvirne kombinacije. Premium sladoled ima manj zračnih delcev na delček sladoleda in ima višji odstotek maslene maščobe. Na strmo rast Premium sladoledov vpliva tudi hitro rastoča urbanizacija ter tehnološki napredek v evropskem mlečnem sektorju.
Uporaba novih sestavin, kot so polnomastno mleko, posneto mleko ter sladila in arome, so glavni dejavniki, ki povečujejo letni prihodek evropskega trga sladoleda.
Nemčija je največji evropski trg sladoleda. Na nemškem trgu sladoleda je najbolj popularen segment sladoleda sladoled za domov (take-home). Take-home sladoled postaja vse bolj priljubljen med potrošniki z višjimi dohodki in tudi med mlajšimi kupci. Hipermarketi in supermarketi so vodilni kanali za distribucijo take-home sladoleda, ki vključuje banjice s sladoledom za več obrokov in sladoledne torte.
V Nemčiji pa se povečuje tudi nakupovanje eno-porcijskega sladoleda, kupljenega za takojšnjo uporabo, ali tako imenovanega impulznega sladoleda. Povečana raznolikost okusov, zlasti inovativnih, kot so okusi pršuta, viskija ali suhih sliv, povečuje povpraševanje po impulznem sladoledu. Statistični podatki kažejo, da je leta 2018 približno 14,31 mio ljudi v nemški populaciji, starih 14 let in več, pojedlo impulzni sladoled.
Med največje ponudnike sladoleda na evropskem trgu spadajo General Mills Inc., Nestle S.A., Unilever, Baskin Robbins in Lotus Bakeries.
Največji evropski proizvajalci sladoleda:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2020) | Država |
---|---|---|
Froneri France Sas | 390,51 | Francija |
Sammontana Spa | 352,86 | Italija |
R&R Ice Cream Uk Limited | 349,50 | Združeno kraljestvo |
FRONERI Schöller GmbH | 346,74 | Nemčija |
Ysco | 295,46 | Belgija |
Unilever Ireland Limited | 230,66 | Irska |
Ledo Plus | 122,15 | Hrvaška |

Viri: Factiva, Research and Markets
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije