Evropske letalske družbe so pripravljene na vzlet

torek, 06. julij 2021

Pandemija Covid-19 je dramatično preoblikovala evropsko letalsko industrijo. Številne letalske družbe so se morale prestrukturirati, prejeti pomoč države in znižati stroške poslovanja. Zdaj, ko je turizem spet začel okrevati in se je povečal tudi letalski promet, delnice letalskih družb ponujajo priložnosti za vlagatelje.

Indeks letalskih prevoznikov »Stoxx Europe Total Market Airlines Index«, ki spremlja uspešnost delnic evropskih letalskih družb, se je letos povečal za 3,3 %. Za primerjavo, indeks »New York Stock Exchange Arca Airline Index« se je letos povečal za 21 %, »Stoxx Europe 600 index« pa se je povečal za 14,2 %.

Nevarnost novih virusnih različic ne zagotavlja visoke rasti industrije to poletje, a kljub temu ni pričakovati večjih turbulenc.

Delnice lastnika letalske družbe British Airways, International Consolidated Airlines Group (oznaka: IAG.UK), irskega prevoznika Ryanair Holdings (RYA.Irska) in letalske družbe Wizz Air Holdings (WIZZ.UK), madžarske so za vlagatelje še posebej privlačne. Vsi trije letalski prevozniki niso odvisni od segmenta poslovnih potovanj, ki naj bi v prihodnje še naprej ostal šibek.

Medtem ko bo International Consolidated Airlines (IAG) imel dolgoročne koristi od konsolidacije, pa ima tudi morebitno ponovno odprtje potovanj med Združenim kraljestvom in ZDA lahko pozitiven učinek na delnice. Tako Združeno kraljestvo kot ZDA imata visoke stopnje precepljenosti, kar bo omogočilo povečanje potovanj, od česar bo imela največje koristi prav letalska družba IAG. Tudi odločitev norveškega Air Shuttlea (NAS.Norway), konkurenčne letalske družbe na čezatlantskem trgu, za odpravo letov na dolge razdalje, je prav tako zmanjšala konkurenco. Po napovedih analitikov, naj bi letalska družba IAG, ki je tudi lastnica španske Iberije in irskega prevoznika Aer Lingus, v letu 2022 ustvarila 16,5 mlrd GBP ali 23 mlrd USD prihodkov. Ta ocena kaže na veliko izboljšanje prihodkov iz leta 2020, ko so ti znašali 6,8 mlrd GBP, a so še vedno pod prihodki v višini 21,9 mlrd GBP iz leta 2019. Medtem ko se je vrednost delnic opomogla od najnižje vrednosti iz oktobra 2020, je še vedno 60 % pod najvišjo vrednostjo iz januarja 2020. Analitiki napovedujejo, da bo povprečna cela delnice v letu 2022 zrasla za 33 % na 2,31 GBP.

Druge letalske družbe, kot sta na primer nemška Lufthansa n Air France-KLM, se bolj spopadajo s trajnimi učinki pandemije. Te letalske družbe so težje znižale stroške kot njihovi nizkocenovni konkurenti, na vrhuncu krize so utrpele večje izgube in so se bile prisiljene zanašati na državno pomoč, kar je zmanjšalo število obstoječih delničarjev.

Nizkocenovna letalska prevoznika Ryanair in Wizz Air pričakujeta povečanje povpraševanja po počitnicah v tujini, saj se omejitve na mednarodnih potovanjih končno sproščajo.

Analitiki pričakujejo, da bo družba Ryanair v poslovnem letu, ki se bo končalo marca 2022, ustvarila 4,7 mlrd EUR prihodkov (5,6 mlrd USD) in 8,7 mlrd EUR v poslovnem letu, ki se bo končalo marca 2023. Tako bi v letu 2023 že lahko imela večje prihodke kot v letu, ki se je končalo marca 2020, ko so prihodki znašali 8,5 mlrd EUR. Cena delnice Ryanaira se je v zadnjih mesecih povzpela nad doslej najvišjo stopnjo v februarju 2020. Analitiki napovedujejo, da se bo tržni delež Ryanaira na letih znotraj Evrope, do leta 2025 povečal na 18 %, s 13 % v letu 2019.

Tržni delež v tem segmentu naj bi se družbi Wizz Air do leta 2025 povečal na 9 % iz 3 % v letu 2019. Nizkocenovna letalska družba Wizz, ki ima sedež v Budimpešti na Madžarskem, dominira na vzhodnoevropskem trgu. To pa je regija, ki ji analitiki napovedujejo večletno močno rast. Neprestana osredotočenost družbe na stroške pomeni, da lahko na trgu še naprej konkurira s ceno. Družba Wizz Air je junija 2021 prepeljala 1,57 mio potnikov, kar je trikrat več kot junija 2020. Maja 2021 jih je prepeljala 832.000. "Previdno smo optimistični glede okrevanja," je dejal predsednik uprave Wizz Aira, József Váradi, ko je družba prejšnji mesec objavila celoletne rezultate.

Evropska letalska industrija se torej pripravlja na ponoven vzlet, največjo rast pa analitiki napovedujejo nizkocenovnim letalskim prevoznikom.



Viri: Factiva, Barron's

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike