Globalni avtomobilski trg v juniju 2025
- Junija 2025 se je prodaja lahkih vozil po vsem svetu povečala za 2 % in dosegla 7,7 mio enot. Kumulativna prodaja za 1. polletje 2025 znaša 93 mio enot.
- Trgovinske napetosti so junija že začele vplivati na ključne trge ZDA in Zahodne Evrope, medtem ko na Kitajskem ostaja prodaja močna zaradi ugodnih tržnih razmer in vladnih spodbud.
- V Zahodni Evropi zaupanje potrošnikov ostaja šibko zaradi stagnacije gospodarske rasti in politične negotovosti.
- V ZDA se je prodaja zmanjšala, ker je imel letošnji junij 2 delovna dni manj kot lanski junij, zmanjšalo pa se je tudi število proizvajalcev originalne opreme, ki so zaradi carin ponujali cenovne spodbude.

Severna Amerika
Prodaja vozil v ZDA se je junija v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšala za -4,3 % na 1,26 mio enot. Prodajnih dni je bilo 2 manj kot junija 2024, zato se je prodaja, prilagojena na prodajne dni, v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 3,6 %.Po prvih ocenah je bilo na trgu lahkih vozil v Kanadi junija 2025 prodanih 174.000 enot, kar predstavlja 3,6 % medletno rast. Ford in General Motors, ki sta oba zabeležila 9,7 % medletno rast, sta bila ključna dejavnika te rasti.
V Mehiki je bila prodaja ocenjena na 123.000 enot, kar je -1,5 % manj kot v enakem obdobju lani. Po ocenah bo mehiški avtomobilski trg zaradi omejene gospodarske rasti letos ostal pod pritiskom, že v letu 2026 pa se pričakuje boljša uspešnost.
Evropa
Obseg prodaje lahkih vozil se je v Evropi junija zmanjšal za skoraj -7 % na 1,26 mio enot.Zahodnoevropski trg, zlasti večji trgi Francije, Nemčije in Italije, se sooča s težavami zaradi gospodarskih in političnih napetosti. Zaupanje potrošnikov ostaja nizko, saj se trgovinske napetosti med ZDA in EU še naprej stopnjujejo.
V vzhodni Evropi se je prodaja junija letos v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšala za -10 %.
Ruski avtomobilski trg se je junija v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšal za -29 %. Povpraševanje v Rusiji ostaja šibko zaradi visoke ključne obrestne mere centralne banke, ki zavira rast potrošniških kreditov in avtomobilskega financiranja. Vendar se pojavljajo zgodnji znaki stabilizacije, k čemur prispevata nadaljevanje proizvodnje v mirujočih tovarnah in vladni spodbudni ukrepi s programi subvencij »Prvi avto« in »Družinski avto«. Morebitno znižanje obrestnih mer bi lahko v drugi polovici leta podprlo zmerno okrevanje.
Turški trg je junija 2025 zabeležil 4. zaporedni mesec rasti. Prodaja je junija v Turčiji dosegla 94.000 enot, kar je 7 % več kot v enakem obdobju lani. Prodaji spodbujajo spodbude za električna vozila, pritok kitajskih modelov in visoka inflacija.
Kitajska
Na Kitajskem se je prodaja lahkih vozil v juniju 2025 medletno povečala za 12,6 % na 2,3 mio enot.Z umirjanjem gospodarske negotovosti zadržano povpraševanje začenja spodbujati skupno potrošnjo in s tem spodbuja tudi rast lahkih vozil.
Tudi kitajske domače blagovne znamke še naprej dobro delujejo, tako v državi kot zunaj nje.
Kitajski proizvajalci avtomobilov še naprej uporabljajo agresivno cenovno strategijo, kar obremenjuje podjetja v celotnem avtomobilskem sektorju. Uporabljajo se tudi nadaljnje spodbude in brezplačne nadgradnje za učinkovito povečanje vrednosti ob enakih cenah, da bi se vključili v vojno, ne da bi znižali osnovno ceno vozil.
Cenovna vojna bi se lahko začela umirjati, saj je kitajska vlada izrazila zaskrbljenost glede avtomobilskega sektorja. Vendar pa zaskrbljenost narašča tudi drugod, saj bi kitajski proizvajalci originalne opreme lahko izkoristili podobno cenovno konkurenco za pridobitev mednarodnega tržnega deleža.
Druga Azija
Na Japonskem se je prodaja lahkih vozil junija 2025 v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 5,8 %. Po dvomestni rasti v prvih 4 mesecih leta 2025 se je stopnja rasti maja nekoliko umirila. Visoko rast na začetku leta je mogoče pripisati nizki osnovni vrednosti v primerjavi s prodajo pred enim letom. Vendar pa se je prodaja marca zaradi težav z dobavo vozil (zaradi nesreče v tovarni, ki je glavni dobavitelj za Toyota / Daihatsu /Suzuki) znova znašla v težavah. Ker so nedavni rezultati nekoliko razočarali, so obeti za Japonsko letos nekoliko bolj omejeni.
Prodaja lahkih vozil v Južni Koreji se je junija povečala za 6 %, saj je močna dobava lokalnih modelov vodila k splošnemu okrevanju trga. Hyundai in Kia sta poročala o solidni domači prodaji, saj je vrsta predstavitev novih modelov spodbudila rast njune prodaje v Koreji.
Tudi prodaja lahkih gospodarskih vozil, ki je v primerjavi z lanskim junijem upadla za -3 %, se je kljub negativnemu medletnemu rezultatu stabilizirala, zagon pa se je spremenil zaradi predstavitev novih poltovornjakov.
Južna Amerika
Prodaja lahkih vozil v Braziliji je junija dosegla 202.000 enot, kar predstavlja -0,2 % padec v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Hibridna in električna vozila so junija predstavljala skoraj 11 % celotne prodaje.
Prodaja v Argentini je znova pokazala močno rast, saj nove vladne politike, ki znižujejo davke na številna vozila in manj uvoznih omejitev, očitno koristijo trgu. Prodaja lahkih vozil je junija dosegla 50.000 enot, kar je 69 % več kot v enakem obdobju lani.
Viri:
- Factiva
- Just-Auto
- GlobalData
- Market Line
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Prodaja EV se je v Evropi v 2025 okrepila
Poslovno okolje Kitajske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.