Hyundai je v Švico poslal prvo pošiljko tovornjakov na vodikov pogon
Hyundai Motor Group je začel z množično proizvodnjo električnih tovornjakov na vodikov pogon. Prvo pošiljko so poslali v ponedeljek, 6.7.2020 iz pristanišča Gwangyang v Švico.
Številni proizvajalci avtomobilov so že izdelali prototipe ali konceptne modele tovornjakov na vodikov pogon, vendar je Hyundai Motor prvi, ki je začel z množično proizvodnjo. Hyundai, ki je vodilni proizvajalec avtomobilov v Južni Koreji, namerava razširiti uporabo tehnologije vodikovih gorivnih celic na gospodarska vozila in utrditi svoj položaj vodilne svetovne znamke vozil na vodikov pogon. Izvoz teh vozil načrtuje tudi v druge evropske države, kot so Nemčija, Nizozemska, Avstrija in Norveška, pa tudi na severnoameriški trg.
V Švico so že poslali prvih 10 XCIENT tovornjakov, ki jih bodo dostavili v skupno podjetje Hyundai Hydrogen Mobility, ustanovljeno septembra 2019 s švicarskim podjetjem H2 Energy. Skupno podjetje Hyundai Hydrogen Mobility bo po potrebi poskrbelo za preoblikovanje tovornjakov v kombije za posebne namene, kot so na primer hladilniki. Te bodo nato dobavili kupcem, kot so upravljavci bencinskih črpalk, distribucijske verige in dobavitelji hrane. Do konca leta 2020 namerava Hyundai v skupno švicarsko podjetje izvoziti še 40 dodatnih tovornjakov XCIENT, do leta 2025 pa skupno 1.600. Tovornjaki bodo na voljo tako za nakup, kot tudi za uporabo, pri čemer bo na voljo sistem plačila, ki samodejno izračuna in vključuje stroške za polnjenje, zavarovanje, vzdrževanje in popravila.
XCIENT je 34 tonsko tovorno vozilo, ki ga poganjata dve vodikovi akumulatorski gorivni celici: sistem 190 kW vodikovih gorivnih celic in 350 kW motor. Z enim polnjenjem, ki traja 20 min, lahko vozilo prevozi do 400 km. V sedmih rezervoarjih za vodik, ki se nahajajo med sedežem voznika in tovornim prostorom, je prostora za do 32 kg vodika.
Da bi pripomogli k izboljšanju infrastrukture za vozila na vodikov pogon, švicarsko podjetje H2 Mobility načrtuje, da bo do decembra 2020 namestilo sedem polnilnih postaj za vodik in še 73 dodatnih postaj do leta 2025.
Analitiki MarketsandMarkets napovedujejo, da bo švicarski trg z vozili na vodikov pogon leta 2028 zrasel na 11.533 enot, iz 25 enot v letu 2019. Globalno svetovalno podjetje McKinsey pa napoveduje, da bo do leta 2030 na globalnem trgu že od 3 do 4 mio tovornjakov na vodikov pogon. Zlasti v Evropi je vedno večje povpraševanje po gospodarskih vozilih z nižjimi emisijami. Norveška in nekatere druge države bodo že od leta 2025 prepovedale prodajo vozil z motorji na izgorevanje.
Hyundai Motor Group namerava do leta 2030 investirati 7,6 mlrd USD v proizvodne zmogljivosti vozil na vodikov pogon in z njimi povezane raziskave in razvoj. Skupina načrtuje, da bo leta 2030 proizvedla 500.000 vozil na vodikov pogon.
Viri: Factiva, Yonhap News Agency, The Korea Herald
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije