Indijski tehnološki sektor raste, še vedno pa zaostaja za ZDA in Kitajsko

ponedeljek, 29. julij 2019

Indija je eno izmed najhitreje rastočih gospodarstev na svetu, letna stopnja rasti je v zadnjih petih letih v povprečju znašala 7 %. Poleg makroekonomskih gibanj na razvoj tehnološkega sektorja v Indiji vplivajo tudi vladne pobude za povečanje dostopnosti do digitalnih tehnologij, populacije mladih pa prispevajo k večji uporabi interneta in mobilnih naprav ter povečujejo povpraševanje po tehnoloških storitvah. Indija je z več kot 500 milijoni uporabnikov spleta druga najbolj povezana država na svetu (prvo mesto zaseda Kitajska).

Znotraj tehnološkega sektorja v Indiji najhitreje raste področje IT storitev, potrošniške elektronike, spletne trgovine, mobilnih plačil in družbenih medijev. Indija se ponaša tudi s cvetočim podpornim okoljem, v katerem se je v zadnjih letih znatno povečalo število samorogov – tehnoloških start-up podjetij s tržno vrednostjo 1 milijarde dolarjev (Oyo Rooms, Zomato, Paytm…). Država nekoliko zaostaja na področju proizvodnje, vendar si preko subvencij in naložbenih spodbud v okviru pobude "Make in India" prizadeva za oživitev avtomobilske industrije in industrije električnih strojev.
 
Vodilna podjetja v tehnološkem sektorju
IT storitve TCS, Infosys, Tech Mahindra, Wipro, HCL Technologies
potrošniška elektronika Jio (Reliance Industries), Huawei, Samsung, Xiaomi, Oppo, LG
internet Amazon, Facebook, Google, Reliance Industries, Paytm, Flipkart (Walmart)
mediji Star India (Walt Disney), Jio TV and Cinema (Reliance Industries), Amazon, Netflix, Zee Entertainment
telekomunikacije Jio (Reliance Industries), Vodafone, Bharti Airtel
avtomobilizem Maruti Suzuki, Tata Motors, Mahindra & Mahindra, Honda, Hyundai, Ford

Indija bo s povprečno starostjo 28 let do leta 2020 najverjetneje postala najmlajša država na svetu. Generacija hashtag, stara od 13 do 27 let, bo v prihodnjih desetletjih pripomogla h gospodarski rasti države ter oblikovala potrošniške preference na področjih, kot so spletna trgovina, mobilna plačila, mediji in avtomobilska industrija. Za generacijo hashtag se borijo proizvajalci originalne opreme, kot sta npr. Samsung in Xiaomi, ki sta na indijski trg lansirala vrsto nizkocenovnih pametnih telefonov. Zaradi znižanj cen po vstopu družbe Reliance Jio na trg mobilnih storitev je med milenijci močno narasla uporaba podatkov v mobilnem omrežju 4G.

Indija beleži občutno povečanje števila uporabnikov mobilnih podatkov na podeželskih območjih, saj proizvajalci pametnih telefonov targetirajo ta segment s cenovno dostopnimi in enostavnimi napravami. Zaradi nasičenega ameriškega trga in manj prijaznega poslovnega okolja Kitajske je Indija postala top destinacija za naložbe tehnoloških velikanov. Ker se soočajo s hudo konkurenco multinacionalk, kot so Facebook, Amazon in Alibaba, indijska podjetja nimajo druge izbire, kot da svoje tržne deleže ohranjajo z inovacijami.

Kljub povečevanju uporabe mobilnih storitev je stopnja penetracije mobilnega interneta v Indiji leta 2018 je znašala le 35 % (na Kitajskem preko 57 %), fiksni širokopasovni dostop do interneta pa je imelo le 4 % indijskih gospodinjstev (na Kitajskem 63 %). Po ocenah GlobalData naj bi penetracija mobilnega interneta v Indiji leta 2023 dosegla 90 %.

Indija ima enega najhitreje rastočih trgov spletne trgovine na svetu. Po napovedih GlobalData naj bi spletna trgovina v obdobju 2018–2030 rasla po 20 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in do leta 2030 dosegla vrednost 253,57 milijarde EUR. K temu bo prispevala zlasti večja penetracija interneta in pametnih telefonov, naraščajoča kupna moč potrošnikov in vpliv mlajše tech-savvy generacije.

Kombinacija stalne gospodarske rasti, majhne pokritosti s finančnimi storitvami in vse večjega dostopa do internetnih podatkov je ključnega pomena za vse deležnike na trgu finančnih storitev. Trg mobilnih plačil naj bi po ocenah GlobalData v obdobju 2018–2030 rasel po 12 % CAGR in leta 2030 dosegel 688 milijonov aktivnih uporabnikov (leta 2018 je bilo aktivnih uporabnikov 179 milijonov).

Skupni prihodki od telekomunikacijskih storitev bodo predvidoma rasli po 10,7 % CAGR in do leta 2023 dosegli vrednost 36,61 milijarde EUR. Prihodki od mobilnega prenosa podatkov bodo rasli po skoraj 14 % CAGR in do leta 2023 dosegli vrednost 9,2 milijarde EUR. Prihodki od fiksnega širokopasovnega dostopa bodo v obdobju 2018–2023 rasli po 6 % CAGR in do leta 2023 dosegli vrednost 3,84 milijarde EUR.

Avtomobilska industrija je eden od sektorjev, ki je imel največ koristi od nacionalnega programa "Make in India", katerega cilj je tudi vzpostavitev proizvodne infrastrukture v državi. Spodbudno zakonodajno okolje, naraščajoči  potrošniški razred z višjimi plačami in vse večja urbanizacija omogočajo razcvet avtomobilske industrije v Indiji. Po ocenah GlobalData naj bi država v manj kot petih letih dobila približno milijon osebnih vozil. Celotni obseg proizvodnje, ki vključuje osebna vozila, športna terenska vozila (SUV) in lahka tovorna vozila, naj bi se s 3,57 milijona EUR v letu 2018 do leta 2025 povečal na 5,09 milijona EUR.

V sektorju lahkih vozil prevladujejo tuji proizvajalci, ki skupaj obvladujejo okoli 84 % trga. Indijsko podjetje Mahindra&Mahindra na trgu osebnih vozil zaseda tretje mesto, podjetje Tata pa ima dobre možnosti, da ga bo še letos prehitelo z lansiranjem novih modelov, kot  je npr. električni Tigor.
 
Indijski trg lahkih vozil glede na tržno vrednost (TIV) (2018)
Suzuki 49,77 %
Hyundai 16,37 %
Mahindra 7,68 %
Tata 6,42 %
Honda 5,19 %
Drugo 14,58 %

Trg električnih vozil v Indiji je še vedno v povojih, vendar se čedalje bolj uveljavlja zaradi zniževanja cen akumulatorjev ter nekaterih ambicioznih vladnih načrtov, katerih namen je zmanjšati močno odvisnost Indije od uvožene nafte.

Vir: MarketLine, junij 2019

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije