Inovacije v EV zmanjšujejo povpraševanje po bakru

torek, 11. julij 2023

Nova električna vozila (EV) Tesle in konkurentov so zasnovana na način, ki zmanjšuje vsebnost bakra. Industrijski analitiki opozarjajo, da bi te spremembe lahko omejile rast povpraševanja po tej kovini.
 

Nedavne inovacije v EV so lahko omejevalni dejavnik rasti povpraševanja po bakru 

Na globalnem trgu se prodaja EV hitro povečuje, še posebej to velja za Kitajsko.

Goldman Sachs je v poročilu v začetku julija dejal, da so EV lani predstavljala 2/3 globalne rasti povpraševanja po bakru.

Glede na napovedi globalnega trga EV vozil, bo povpraševanje po bakru še naprej raslo do konca desetletja, vendar bi bile nedavne inovacije v EV lahko omejevalni dejavnik rasti.

Baker je veljal za eno ključnih kovin pri prehodu na zeleno energijo, predvsem zaradi ožičenja, potrebnega za EV.
EV lahko pri proizvodnji porabi kar 80 kg bakra, kar je štirikrat več kot pri tipičnem vozilu z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Toda proizvajalci EV in baterij so našli načine za zmanjšanje teže in stroškov, kar hkrati tudi pomeni, da bo za izdelavo EV sedaj potrebnega manj bakra na vozilo, ocenjujeta svetovalni skupini Goldman Sachs in CRU Group.

Skupina CRU je znižala svojo oceno porabe bakra v povprečnem EV iz sedanjih 65 do 66 kg na 51 do 56 kg v letu 2030.
Goldman Sachs pa ocenjuje, da bo količina bakra v povprečnem EV do leta 2030 padla na 65 kg na vozilo v primerjavi z 73 kg lani.
 

Zmanjšanje teže bakra v EV bo posledica številnih inženirskih sprememb

Inženirske spremembe so namenjene izboljšanju dosega, zmanjšanju teže in povečanju učinkovitosti EV.

Inženirske spremembe vključujejo prehod na bolj kompaktne baterije, kjer celic ni treba povezati v module, uporabo tanjše bakrene folije v baterijskih celicah in prehod na sisteme višje napetosti, ki bodo zahtevali manj ožičenja.

Elon Musk je maja povedal vlagateljem, da pričakuje, da bo s prehodom na 48-voltni sistem za sekundarno baterijo, manjšo baterijo, ki se uporablja za napajanje funkcij, kot so osvetlitev in brisalci, v prihodnjih EV lahko zmanjšal potrebo po bakru na 1/4 trenutne ravni.

Goldman Sachs je inovacije na področju baterij in potencialni prehod na sisteme z višjo napetostjo, kot je Teslin, označil za glavno grožnjo vzvodu povpraševanja po bakru. Ocenjuje, da bo povpraševanje po bakru za EV letos znašalo 1 mio metričnih ton in 2,8 mio do leta 2030, kar je manj od prejšnjih napovedi, ki so za leto 2030 predvidevale 3,2 mio ton povpraševanja s strani EV.

Vendar pa višja stopnja prodora EV vozil nadomešča manjšo porabo bakra v vsaki enoti.

CRU pričakuje, da bodo EV in priključni hibridi do leta 2030 predstavljali 42 % vozil, prodanih po vsem svetu.

Referenčna trimesečna cena bakra je na londonski borzi kovin marca 2022 poskočila na rekordnih 10.845 USD na metrično tono, delno po zaslugi visokega povpraševanja po EV, a je od takrat upadla za skoraj četrtino.



Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Trg električnih vozil v EU



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: