Trg električnih vozil v EU

torek, 07. marec 2023
 

Registracije novih EV v EU v letu 2022

Leta 2022 je število registracij novih baterijskih električnih vozil (BEV) še naprej naraščalo, kljub splošnemu upadu avtomobilskega trga v EU. Posledično se je tržni delež BEV povečal na 12,1 %, kar je izboljšanje za 3 odstotne točke v primerjavi z letom 2021. Leto je bilo uspešno tudi za hibridne avtomobile, ki so dosegli 22,6 % tržni delež.

Avtomobili na bencinski in dizelski pogon še naprej izgubljajo tržni delež. Kljub temu so leta 2022 skupaj še vedno predstavljali več kot polovico prodaje avtomobilov v EU.
 

Le Nizozemska in Švedska sta na dobri poti do zastavljenih ciljev prehoda na EV

Po izračunih The Economist Intelligence Unit (EIU) imata le dve državi znotraj EU dovolj visoko stopnjo uvajanja električnih vozil (EV), da bi lahko do leta 2035 prepovedali prodajo novih bencinskih in dizelskih avtomobilov v skladu s pravili EU, ki jih je Evropski parlament potrdil 14. februarja letos.

Predlog zakona mora sicer potrditi še Evropski svet, ratificirati pa ga morajo še posamezne države članice.

Toda pri trenutnih stopnjah prodaje in registracije EV sta samo Švedska in Nizozemska na dobri poti, da dosežeta cilj postopnega opuščanja bencinskih in dizelskih avtomobilov do leta 2035, zato bo ta rok po vsej verjetnosti prestavljen.
 

Prednosti in slabosti široke uporabe EV 

Trenutno povprečna cena električnih vozil ostaja višja od cene povprečnega avtomobila z motorjem z notranjim izgorevanjem, a bodo cene srednjeročno in dolgoročno močno padle zaradi ekonomije obsega.

Poleg tega so skupni stroški lastništva električnih vozil na splošno nižji.

O tem, da je v določenih primerih lastništvo EV v Evropi celo dražje, pa smo pisali v tem prispevku.

Težavo ponekod predstavlja tudi pomanjkanje ustrezne polnilne infrastrukture, vendar sredstva, ki so na voljo v okviru načrta EU Fit for 55, pospešujejo gradnjo polnilnic za električna vozila.

V večini držav EU ni dovolj električnih polnilnih mest vzdolž cestnih omrežij.
Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) 6 držav EU nima niti enega polnilnega mesta na 100 km ceste. 17 držav ima manj kot 5 polnilnih mest na 100 km ceste, le 5 pa jih ima več kot 10 polnilnic na vsakih 100 km cest.

Prav tako je velika razlika med državami z največ polnilnicami na 100 km ceste in tistimi z najmanj. Na Nizozemskem je na primer ena polnilnica na vsakih 1,5 km ceste, medtem ko ima Poljska, ki je osemkrat večja, samo eno polnilnico na vsakih 150 km.
 
Države z največ polnilnicami na 100 km ceste so:
  • Nizozemska (64,3)
  • Luksemburg (57,9)
  • Nemčija (25,8)
  • Portugalska (24,9)
  • Švedska (12,2)
 
Države z najmanj polnilnicami na 100 km ceste so: 
  • Litva (0,2)
  • Ciper (0,4)
  • Grčija (0,4)
  • Estonija (0,6)
  • Poljska (0,7)
 
Slovenija ima 3,3 polnilnice na 100 km ceste.
 
 
 

Prehod na električna vozila bo povzročil obsežno industrijsko preobrazbo 

Prehod na električna vozila bo povzročil obsežno industrijsko preobrazbo, zlasti v srednji in vzhodni Evropi, ki je središče evropske proizvodnje avtomobilov.
 
Industrije na zgornjem delu verige, kamor sodi več tisoč podjetij, ki proizvajajo na stotine komponent, potrebnih za motorje z notranjim zgorevanjem, bodo imele manj naročil, saj električna vozila potrebujejo manj delov.
 
Istočasno bodo industrije na nižjem delu verige, ki so odvisne od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki zahtevajo več vzdrževanja, imele manj povpraševanja.
 
Bolj pozitivno je, da je regija priča ogromnim naložbam za razširitev proizvodnje električnih vozil in električnih baterij. Med takšne naložbe sodita na primer zaveza južnokorejske družbe LG Chem na Koreja) v višini 3 mlrd EUR na Poljskem in naložbo CEZ, energetskega podjetja v državni lasti na Češkem, v višini 2 mlrd EUR.
Gigatovarna Tesla (ZDA) v Nemčiji in Northvolt na Švedskem, bosta ostala največja evropska proizvajalca baterij.

Ali bo prehod na električna vozila povzročil neto izgubo ali ustvarjanje delovnih mest, bo odvisno od moči industrijskih naložbenih programov za prekvalificiranje delavcev in ohranitev čim večjega deleža dobavne verige proizvodnje električnih vozil v Evropi.

Globalna konkurenca bo na trgu električnih vozil zelo močna. Več kot deset kitajskih avtomobilskih znamk je že objavilo načrte za izvoz električnih vozil v Evropo in verjetno se bodo uveljavile na evropskem trgu zaradi prednosti Kitajske pri proizvodnji in uvajanju električnih vozil.
 
Več o izzivih dobaviteljev avtomobilske industrije v zelenem prehodu


Viri: Factiva, EIU, European Automobile Manufacturers Association


Preberite tudi:

 
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: