Julijsko poročilo The Economist Intelligence o avtomobilski industriji

torek, 21. julij 2020


15. julija 2020 je The Economist Intelligence Unit objavil aktualno dogajanje in ključne trende v avtomobilski industriji na globalnem trgu:

Zaradi novega trgovinskega sporazuma USMCA se bodo cene avtomobilov zvišale, izvoz pa bo upadel.
S 1. julijem 2020 je začel veljati USMCA sporazum med ZDA, Mehiko in Kanado, ki nadomešča severnoameriški sporazum NAFTA o prosti trgovini. Proizvajalci avtomobilov bodo verjetno julija zaprosili za podaljšanje veljave starega sporazuma, da bodo lahko skladni z novimi predpisi, ki vključujejo zvišanje plač in višje minimalne zahteve glede vsebine, glede na to, da je nova pandemija korona virusa avtomobilsko industrijo močno prizadela. Čeprav se bo izvajanje tega sporazuma začelo postopno, bo novi trgovinski sporazum verjetno izničil nekatere stroškovne in delovne ugodnosti, ki so jih uživali severnoameriški avtomobilski proizvajalci. Posledično se bodo povprečne cene avtomobilov na domačem trgu zvišale, izvoz vozil in delov pa bo upadel. Najbolj bosta prizadeti Kanada in Mehika, nekoliko manj pa ZDA.

Spodbujevalne sheme za električna vozila (EV) za podporo oživitvi avtomobilskega trga
Izbruh pandemije korona virusa je močno vplival na svetovno avtomobilsko industrijo, njen pozitivni učinek na okolje pa je poudaril potrebo po čisti mobilnosti. Štiri evropske države so postavile EV v središče svojih načrtov o ponovnem zagonu avtomobilskega trga. Francija je s 1. junijem povečala subvencije za nakup novih EV, saj si prizadeva, da bi v naslednjih petih letih proizvedla več kot 1 mio EV.
Nemčija je podvojila subvencije za EV in namenila znatna sredstva za izboljšanje infrastrukture za polnjenje, Španija pa je uvedla subvencije za zamenjavo starih vozil z novimi vozili z nizko ali ničelno emisijo. Nizozemska je uvedla subvencijo v višini 4.000 EUR za nakup novega EV ter subvencijo v višini 2.000 EUR za nakup rabljenega EV.
Te vladne spodbude bi morale omogočiti oživitev trga v letu 2020.
Učinek teh spodbud v Franciji je bil takojšen, saj se je prodaja novih avtomobilov že junija povečala za 1,2 % na medletnem nivoju, delež prodaje EV pa se je povečal za štirikrat na 9 %. Pomembno je tudi, da so vsi ti vladni programi skladni z načrti EU za zmanjšanje emisij in izpolnjevanje podnebnih ciljev iz Pariškega sporazuma.

Državne podpore evropskim proizvajalcem avtomobilov
Proizvajalci avtomobilov v EU bodo tudi ta mesec deležni dodatnih državnih pomoči v obliki neposredne finančne podpore. Konec junija je Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sporočil, da je italijansko ministrstvo za gospodarstvo in finance zagotovilo 80 % posojila v višini 6,3 mlrd EUR pri lokalni banki Intesa Sanpaolo.
Jaguar Land Rover iz Združenega kraljestva bo s podporo vlade dobil posebno posojilo za zaščito delovnih mest in širitev programa do oktobra 2020.
Španija pa namerava v naslednji krog podpornih ukrepov vključiti tudi davčne olajšave za proizvajalce avtomobilov.

Do okrevanja avtomobilskega sektorja v Latinski Ameriki je še daleč
Latinska Amerika je postala novo središče pandemije, kljub izvajanju zgodnjih in strogih omejitvenih ukrepov za preprečevanje širjenje virusa. Brazilija, Mehika in Argentina, ki prevladujejo v avtomobilskem sektorju v regiji, so v začetku junija zrahljale omejitvene ukrepe, vendar se je število novih primerov okužbe s korona virusom močno povečalo. To bo verjetno upočasnilo okrevanje avtomobilskega sektorja.
Argentina je bila prisiljena poostriti ukrepe v glavnem mestu Buenos Aires, saj je število primerov okužbe s korona virusom strmo naraslo. V Mehiki so kljub nadaljnji širitvi okužb avtomobilsko proizvodnjo ponovno zagnali, a prihaja do težav pri nemoteni dobavi avtomobilskih delov v ZDA. Brazilija je po številu primerov na drugem mestu, takoj za ZDA, zato je predsednik Jair Bolsonaro pod pritiskom, da uvede ostrejše ukrepe. Manjši trgi v regiji proizvajalcem avtomobilov ne morejo nuditi veliko podpore. V Čilu, Kolumbiji in Venezueli še vedno veljajo strogi karantenski ukrepi.

Kitajska ponuja priložnosti proizvajalcem gospodarskih vozil
Kitajska bo 23. julija 2020 odpravila dosedanjo 50 % omejitev tujega lastništva za proizvajalce gospodarskih vozil, ki je bila uvedena leta 1994. Prvotno je Kitajska omejila tuje lastništvo na 50 %, da bi na ta način zagotavljala prenos tehnologije kitajskim partnerjem v skupnih vlaganjih. Zdaj pa vidi kitajska vlada takšno omejitev kot oviro za inovacije in naložbe v ta sektor. Omejitev tujega lastništva za nova energetska vozila je bila odpravljena že konec leta 2018, kar je Tesli omogočilo postavitev nove tovarne električnih vozil v 100 % lasti. Tudi Volkswagen iz Nemčije je svoj delež v podjetju JAC za električna vozila povečal na 75 %. Omejitev lastništva za avtomobile na fosilna goriva bo ukinjena leta 2022.

Medtem ko na kitajskem trgu gospodarskih vozil prevladujejo lokalna podjetja, kot je na primer Foton, je eden od tujih konkurentov že izkoristil napovedano junijsko spremembo glede lastništva. Februarja 2020 je južnokorejski Hyundai povečal svoj lastniški delež v svojem osem let starem skupnem podjetju Sichuan Hyundai Motor s 50 % na 100 %.
Kitajski trg gospodarskih vozil se je med pandemijo korona virusa izkazal za dokaj prožnega. V januarju in maju 2020 se je prodaja gospodarskih vozil na Kitajskem medletno zmanjšala za samo 0,6 % na 1,85 mio enot.



Viri: Factiva, The Economist Intelligence Unit

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije