Južnokorejski LGES bo proizvajal nizkocenovne baterije za EV za evropski trg
LGES se s kitajskimi podjetji dogovarja za proizvodnjo LFP baterij za EV za Evropo
Na globalnem trgu je prišlo do močnega upada povpraševanja po električnih vozilih (EV), zato si ne-kitajski proizvajalci baterij za EV prizadevajo, da bi znižali cene baterij na ravni cenejših konkurentov iz Kitajske.Proizvajalec baterij za EV iz Južne Koreje, LG Energy Solution (LGES), se trenutno dogovarja s tremi kitajskimi dobavitelji za proizvodnjo nizkocenovnih baterij za električna vozila (EV) za Evropo.
Francoski Renault je ta mesec izjavil, da bo tehnologijo baterij iz litij-železovega fosfata (LFP) vključil v svoje načrte za množično proizvodnjo EV, pri čemer je za partnerja pri izgradnji dobavne verige v Evropi izbral LGES in njegovega kitajskega konkurenta CATL.
Objava je sledila junijski odločitvi Evropske komisije, da uvede dodatne, do 38 % carine na EV, uvožena iz Kitajske, kar je bila posledica večmesečne proti-subvencijske preiskave.
LGES se s kitajskimi podjetji dogovarja za skupen razvoj katode LFP, ki bi jo proizvajali za Evropo. Razmišljajo o različnih ukrepih, vključno z ustanavljanjem skupnih podjetij in podpisovanjem dolgoročnih dobavnih pogodb. Takšno partnerstvo bi pomagalo, da bi LGES v 3 letih znižal proizvodne stroške LFP baterij na enako raven, kot jo imajo kitajski konkurenti.
Katoda je najdražji element baterije za EV in predstavlja približno tretjino celotne cene baterijske celice. Kitajska prevladuje pri dobavi LFP katod na globalnem trgu, njeni največji proizvajalci pa so:
- Hunan Yuneng New Energy Battery Material
- Shenzhen Dynanonic
- Hubei Wanrun New Energy Technology
Večina električnih baterij danes uporablja eno od dveh vrst katod: na osnovi niklja ali LFP. Katode na osnovi niklja, kot tiste, ki se uporabljajo v modelih Tesla z daljšim dosegom, lahko shranijo več energije, vendar uporabljajo drage materiale. Katode LFP, priljubljene pri kitajskih proizvajalcih EV, kot je BYD, običajno ne zadržijo toliko energije, vendar so varnejše in običajno cenejše, saj uporabljajo materiale, ki jih je v izobilju.
Južnokorejski proizvajalci baterij za EV
Južnokorejski proizvajalci baterij za EV so se sprva osredotočili na proizvodnjo baterij na osnovi niklja in se zdaj širijo še na proizvodnjo LFP baterij, v kateri prevladujejo kitajski proizvajalci, saj si proizvajalci avtomobilov želijo razširiti svojo ponudbo izdelkov na cenovno ugodnejše modele.LGES trenutno razmišlja o 3 lokacijah za proizvodnjo LFP katod za evropski trg, ki jih bo proizvajal v sodelovanju s kitajskimi podjetji. To so Maroko, Finska in Indonezija.
LGES je razpravljal o dobavi LFP baterij s proizvajalci avtomobilov v ZDA, Evropi in Aziji. Toda Evropa ima večje povpraševanje po cenovno dostopnih modelih EV, saj ta segment predstavlja približno polovico prodaje EV v regiji, kar je več kot v ZDA.
Južnokorejski proizvajalci baterij LGES, Samsung SDI in SK On, so imeli v prvih 5 mesecih leta 2024 skupaj 50,5 % delež na evropskem trgu baterij za EV. Delež LGES je po podatkih SNE Research znašal 31,2 %.
Kitajski proizvajalci baterij so imeli v tem obdobju v Evropi 47,1 % delež, na čelu s CATL, ki je imel 34,5 % tržni delež.
LGES ima obstoječa skupna podjetja za proizvodnjo baterij z General Motors, Hyundai Motor, Stellantis in Honda Motor.
Trenutno se rast prodaje EV v Evropi in ZDA upočasnjuje. V LGES napovedujejo, da bo povpraševanje po EV v Evropi okrevalo v približno 18 mesecih, v ZDA pa v 2 do 3 letih, rast prodaje pa bo deloma odvisna tudi od podnebnih politik in drugih predpisov.
Viri:
- Factiva
- Reuters
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na južnokorejski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.