Kaos na evropskih letališčih
Delavski nemiri:
Pandemija Covid-19 je skoraj zaustavila potovanja, zato je v letalski industriji prišlo do odpuščanja delavcev in znižanja plač. Zdaj delavci v celotni panogi, od pilotov do nosilcev prtljage, zahtevajo veliko povišanje plač in boljše delovne pogoje.Norveška
Norwegian AirJunija letos je Norwegian Air pristal na različne ugodnosti za svoje zaposlene, vključno s 3,7 % povišanjem plač za pilote.
Francija
Charles de GaulleDelavci glavnega francoskega letališkega operaterja ADP so 8. julija sporočili, da stavke, napovedane za konec tedna ne bo. Prav tako so napovedano stavko dan prej odpovedali tudi gasilci na pariškem mednarodnem letališču CDG.
Združeno kraljestvo
HeathrowDelavski sindikati so 7. julija sporočili, da so delavci, ki na letališču delajo v postopku prijave, prekinili stavko, potem ko jim je letalska družba ponudila višje plače.
Easyjet
Kabinsko osebje EasyJeta v Španiji namerava julija stavkati 9 dni in zahtevati 40 % zvišanje osnovne plače, kar je veliko nižje kot v državah, kot sta Francija in Nemčija, je sporočil lokalni sindikat USO.
Nemčija
LufthansaSindikat delavcev družbe Lufthansa zahteva povišanje plač za najmanj 350 EUR na mesec, da bi ublažili učinke naraščajoče inflacije. Zaposleni so 6. julija pozvali nemškega državnega prevoznika, naj preneha z zniževanjem stroškov in odpuščanjem delavcev.
Švedska
SAS ABSAS in sindikati, ki zastopajo pilote, nadaljujejo pogajanja, s katerimi poskušajo doseči dogovor o novem delovnem sporazumu, ki bi lahko končal enotedensko stavko.
Zaradi neuspešnih dogovorov o plačah med SAS in njegovimi piloti je odšlo skoraj 1.000 pilotov. Spletna stran za sledenje letov FlightAware je pokazala, da je bilo 12.julija odpovedanih 190 letov SAS, kar predstavlja 61 % vseh načrtovanih letov.
Irska
RyanairStavko nadaljuje tudi špansko kabinsko osebje Ryanaira. Irski nizkocenovni prevoznik je zato sporočil, da pričakuje manjše motnje v svojih voznih redih.
Kabinsko osebje je napovedalo, da bodo stavkali od 12. do 15. julija, od 18. do 21. julija in od 25. do 28. julija na vseh 10 španskih letališčih, kjer deluje Ryanair. Sindikat CNE je 11.julija potrdil, da se bodo piloti belgijskega Ryanaira pridružili stavki, ki so jo njihovi francoski kolegi načrtovali za 23. in 24. julij.
Zreducirani poletni urniki
Številni letalski prevozniki, kot so British Airways, Lufthansa in EasyJet, so zaradi trenutne situacije iz svojih poletnih voznih redov ukinili na tisoče letov. Večja letališča so prav tako sprejela ukrepe za omejitev potniškega prometa.Madžarski nizkocenovni letalski prevoznik Wizz Air je 11. julija sporočil, da bo poleti prekinil nekatere polete zaradi pomanjkanja delovne sile in stavk na letališčih.
KLM, nizozemska veja družbe Air France KLM, se je prav tako pridružila shemi skrajšanega poletnega voznega reda. Zaradi pomanjkanja osebja v letalski družbi in njenem vozlišču na letališču Schiphol, je do avgusta ukinila do 20 dnevnih letov na evropske destinacije.
Eno največjih evropskih mednarodnih letališč, letališče Heathrow v Združenem kraljestvu, je omejilo število odhajajočih potnikov na 100.000 na dan, saj se težko spopadajo s pomanjkanjem osebja in hkratnim povečanim povpraševanjem. Letališče je tudi pozvalo letalske družbe, naj prenehajo prodajati nove vozovnice z letališča za to poletno sezono.
Britanski minister za promet je prejšnji mesec dejal, da morajo letalske družbe preprečiti, da bi ponovno prišlo do kaosa na letališčih, in jih pozval, naj izvajajo realne poletne vozne rede.
Spodbude pri zaposlovanju
Številni delavci so v času pandemije zapustili letalsko industrijo. Letališča in letalske družbe se zdaj trudijo zaposliti nove delavce vseh profilov, od pilotov do osebja za upravljanje prtljage.V letalski industriji pravijo, da imajo pri zaposlovanju težave in težko najdejo nove delavce, saj je delo pogosto fizično zahtevno, razmeroma slabo plačano, letališča pa se običajno nahajajo zunaj mest. Mesece traja tudi usposabljanje novih zaposlenih in njihovo varnostno preverjanje za delo na letališčih.
Nizozemska
Nizozemsko letališče Schiphol namerava to poletje 15.000 čistilcem, nosilcem prtljage in varnostnemu osebju plačati dodatnih 5,25 EUR na uro. Eno najbolj obremenjenih evropskih letališč mora zaposliti 500 varnostnikov. Trenutno na letališču in ob njem dela 58.000 delavcev, kar je 10.000 manj kot pred pandemijo.Francija
Letališči Charles de Gaulle in Orly v Parizu morata po podatkih upravljavca letališč Groupe ADP in CDG Alliance, zapolniti 4.000 delovnih mest, predvsem na področju varnosti, vzdrževanja in prodaje na drobno. Med pandemijo je letališče Charles de Gaulle odpustilo več kot 20.000 delavcev.Letališko varnostno podjetje ICTS, ki deluje na letališču Charles de Gaulle, ponuja enkratni bonus v višini 180 EUR tistim, ki odložijo dopust do 15. septembra, 150 EUR pa za novo-zaposlene delavce.
Nemčija
Letališče v Frankfurtu, ki je najbolj obremenjeno letališče v Nemčiji, je ponovno zaposlilo skoraj 1.000 delavcev, potem ko je med pandemijo odpustilo približno 4.000. Letališki operater Fraport kljub temu ocenjuje, da bo v naslednjih dveh ali treh mesecih še naprej prihajalo do motenj zaradi pomanjkanja delavcev.Nemčija načrtuje hitrejšo izdajo delovnih dovoljenj in vizumov za več tisoč tujih letaliških delavcev, predvsem iz Turčije, da bi omilila potovalni kaos.
Po podatkih letališkega združenja ADV je na nemških letališčih približno 1 od 5 delovnih mest na področju varovanja, prijave in upravljanja letal, nezasedeno.
Portugalska
Portugalska vlada namerava do 4. julija več kot podvojiti osebje mejne kontrole na 6 letališčih v državi.Španija
V Španiji bo policija na letališčih zaposlila dodatnih 500 uslužbencev, s čimer bo skupno število zaposlenih na najbolj obremenjenih letališčih v državi, vključno z Madridom in Barcelono, doseglo 1.700.Viri: Factiva, Reuters, The Wall Street Journal
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistikeGlobalni trendi na področju turizma
Globalno povpraševanje po letalskih prevozih strmo raste
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.