Kitajski avtomobilski trg okreva po pandemiji korona virusa
Svetovna avtomobilska industrija je v času pandemije korona virusa na veliki preizkušnji, medtem pa kitajski avtomobilski trg po padcu znova okreva.
Statistični podatki kažejo, da je Kitajska v prvih petih mesecih leta 2020 proizvedla 7,79 mio in prodala 7,96 mio vozil, kar je za 22,6 % manj v primerjavi z enakim obdobjem lani. Več kot 1.000 trgovcev z vozili je prijavilo stečaj, prav tako je ogrožen obstoj nekaterih manjših avtomobilskih podjetij. Kljub velikim izgubam pa je kitajski avtomobilski trg znova zaživel. Maja se je prodaja avtomobilov povečala za 5,9 % v primerjavi z aprilom in za 14,5 % na medletni ravni. Po dolgem času je rast trga zopet dvomestna, kar kaže na to, da povpraševanje po novih avtomobilih vztrajno raste in da se vpliv pandemije končuje.
V maju 2020 se je kitajski izvoz vozil na medletnem nivoju zmanjšal za 36 %, uvoz avtomobilskih komponent pa se je zmanjšal za 24 %. Izvoz vozil je od januarja do maja znašal 323.000, kar je 17,5 % manj kot v enakem obdobju lani. Padec izvoza je predvsem posledica vse manjšega povpraševanja v tujini zaradi pandemije. Po ocenah kitajskega avtomobilskega združenja se bo izvoz vozil iz Kitajske letos zmanjšal za 200.000 enot, s približno 1 mio vozil v letu 2019.
Med štirimi največjimi svetovnimi avtomobilskimi trgi, Kitajsko, ZDA, Nemčijo in Japonsko, je le Kitajski uspelo preobrniti negativni trend nazaj v pozitivnega. Pri ostalih avtomobilskih trgih bo negativni trend lahko trajal še precej časa.
Kitajska vlada je sprejela vrsto strateških ukrepov za oživitev gospodarstva, lokalne oblasti pa so sprejele ukrepe za povečanje porabe avtomobilov, kar naj bi ublažilo negativne učinke pandemije. Pandemija je vplivala tudi na potrebe kupcev. Maja se je prodaja avtomobilov najvišjega cenovnega razreda na Kitajskem medletno povečala za več kot 20 %, medtem ko je povpraševanje po avtomobilih najnižjega cenovnega razreda še vedno nizko.
Kitajski proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse močnejšo konkurenco in iščejo nove priložnosti za rast. Xu Heyi, predsednik skupine BAIC, je dejal, da kitajske avtomobilske blagovne znamke lahko konkurirajo tujim blagovnim znamkam glede uporabe tehnologije, kakovosti izdelkov in drugih vidikov. Prestrukturiranje svetovne avtomobilske industrije se je znatno povečalo in v prihodnje se bo vedno več virov preusmerilo na Kitajsko. Povedal je, da je Kitajska na čelu nove svetovne energetske transformacije in je opremljena z najbolj zrelo novo verigo industrijskih vozil na svetu. Z ustrezno vladno podporo, potrošniki, ki dobro sprejemajo nove tehnologije in popolno ekologijo internetne industrije, država ustvarja optimalne temelje za razvoj inteligentnega omrežja in avtonomne vožnje. Kitajska avtomobilska podjetja spodbujajo kakovost izdelkov, krepijo gradnjo blagovnih znamk in spodbujajo inovacije. Po mnenju Xu Heyia imajo kitajski avtomobilski proizvajalci velike možnosti za prevlado v novem inteligentnem sektorju energetskih vozil.
Viri: Factiva, China Daily
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije