Kitajski BYD v Evropi že proda več EV kot Tesla

torek, 27. maj 2025
 

BYD je aprila 2025 pri prodaji na evropskem trgu prvič prehitel Teslo

Aprila 2025 je kitajski proizvajalec avtomobilov BYD v Evropi prvič prodal več električnih vozil (EV) kot ameriški konkurent Tesla. Zastarela ponudba modelov in politika izvršnega direktorja Elona Muska sta namreč močno zmanjšali povpraševanje po avtomobilih Tesla na evropskem trgu.

Po podatkih JATO Dynamics je bilo v Evropi aprila 2025 registriranih 7.231 električnih vozil na baterijski pogon (BEV) podjetja BYD, kar predstavlja 169 % letno rast. Medtem je bilo aprila 2025 registriranih le 7.165 vozil Tesla, kar je -49 % manj kot v istem mesecu 2024.

Podjetje v lasti Elona Muska je letos aprila tudi izpadlo iz prve deseterice znamk, ki so prodale največ EV v Evropi.

Čeprav je razlika med skupno mesečno prodajo obeh znamk morda majhna, so posledice ogromne. To je prelomni trenutek za evropski avtomobilski trg, zlasti glede na to, da je Tesla že leta vodilna znamka na evropskem trgu EV, medtem ko je BYD uradno začel poslovati zunaj Norveške in Nizozemske šele konec leta 2022.


 

Povpraševanje po kitajskih EV v Evropi narašča

Povpraševanje po EV v Evropi narašča, medtem ko v segmentu vozil z notranjim zgorevanjem upada.

Vozila BEV so aprila 2025 predstavljala 17 % od 1,1 mio novih avtomobilov, registriranih v Evropi, v primerjavi s 13,4 % leto prej, medtem ko so hibridna vozila (PHEV) predstavljala 9 % prodaje, kar je več kot 6,9 % leto prej.

Registracije BEV so se aprila v primerjavi z lanskim letom povečale za 28 %, predvsem zaradi kitajskih avtomobilskih znamk.

Kljub temu, da je EU uvedla carine na kitajska EV, se je registracija kitajskih BEV v letošnjem aprilu medletno povečala za 59 % na 15.300 enot, medtem ko so proizvajalci avtomobilov iz Evrope, Japonske, Južne Koreje in ZDA zabeležili 26 % rast.

Zaradi motenj, ki so posledica ameriških tarif, se EU in Kitajska pogajata o evropskih dajatvah in preučujeta možnosti določitve spodnje cene za kitajska EV.

Kitajski proizvajalci EV prav tako pospešujejo gradnjo tovarn v Evropi, da bi se izognili carinam. Prva evropska avtomobilska tovarna BYD na Madžarskem naj bi začela s proizvodnjo že v drugi polovici letošnjega leta.

BYD je pred kratkim napovedal tudi ustanovitev svojega evropskega sedeža in novega raziskovalno-razvojnega centra na Madžarskem.

Preberite še: Kitajski BYD odpira evropski poslovni in razvojni center na Madžarskem
 

Šibko povpraševanje po avtomobilih Tesla

Proizvajalec Tesla je lani beležil 1. padec letne prodaje. Po -13 % padcu prodaje v Q1 2025 analitiki letos pričakujejo nov letni upad prodaje.

Musk sicer izjavlja, da je povpraševanje še vedno veliko v vseh regijah, razen v Evropi.
Njegovi politični pogledi so sprožili valove protestov proti Tesli v ZDA in Evropi, kar je povzročilo padec prodaje.

Poleg tega so zaustavitve proizvodnje zaradi predelave tovarn povzročile padec proizvodnje in prodaje v Q1 2025.

Analitiki manjšo prodajo pripisujejo tudi strankam, ki čakajo, da bodo cenejše različice novega modela Y, Teslinega najbolje prodajanega vozila, postale širše dostopne.

Na evropskem trgu je tudi vse večja konkurenca, ne samo s Kitajske, temveč tudi s strani proizvajalcev v drugih državah, ki izdelujejo priljubljene modele, kot so VW ID.3, ID.7 in ID.4, Kia EV3 ali Renault 5.



Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Lahko Kitajska svoj uspeh pri EV ponovi tudi pri humanoidnih robotih?

Poslovno okolje Kitajske



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: