Kljub izzivom ostaja Poljska 3. največja izvoznica pohištva v Evropi

četrtek, 28. avgust 2025
 

Poljska pohištvena industrija v letu 2024

Poljska pohištvena industrija se je v letu 2024 soočala z upadom izvoza, rastjo uvoza in ostro mednarodno konkurenco.
 
  • Vrednost prodane proizvodnje pohištva na Poljskem je leta 2024 znašala približno 64 mlrd PLN (14,86 mlrd EUR), kar pomeni - 5 % padec na letni ravni.
  • Izvoz pohištva se je lani zmanjšal za -6 %, kar je velik udarec za poljsko pohištveno industrijo, ki je zelo izvozno naravnana. Več kot 80 % proizvodnje gre v tujino. Vrednost izvoza je v letu 2024 dosegla okoli 16,2 mlrd EUR. Kljub upadu izvoza Poljska ostaja 3. največja izvoznica pohištva v Evropi in 6. največja na svetu.
  • Uvoz pohištva se je v letu 2024 povečal za več kot 10 %, in sicer na 3,63 mlrd EUR, kar je povečalo konkurenčni pritisk na domačem trgu. Poslovna donosnost sektorja je padla na 5,2 %, zaposlenost pa se je zmanjšala za več kot -13 %.  


 

Glavni izvozni trgi v 2024

Med državami, v katere se je izvoz pohištva lani najbolj povečal na letni ravni, sodijo Češka (+144 %), Kitajska (+109 %), ZDA (+60 %), Združeni arabski emirati (+44 %), Nemčija (+42 %) in Francija (+32 %). 
 

Najpomembnejše skupine izvoženega pohištva

Največ je Poljska lani izvozila pohištva za spalnice. Izvoz tega segmenta je lani dosegel 1,1 mlrd EUR, od tega so 418 mio EUR izvozili v Nemčijo, sledile so Francija, ZDA, Združeno kraljestvo in Švica.

Na 2. mestu je bilo pisarniško pohištvo z izvozom v vrednosti 244 mio. Pohištvo iz tega segmenta je Poljska največ izvozila v Nemčijo (74 mio EUR), Francijo (26 mio EUR) in na Švedsko (23 mio EUR).

Pomemben segment v izvozu je tudi specializirano pohištvo (medicinsko, kirurško, veterinarsko). Izvoz tega segmenta je v letu 2024 dosegel 217 mio EUR, od tega so 87 mio EUR izvozili v Nemčijo.
 

Izvozniki preusmerjajo kapacitete na domači premium segment

Zmanjšanje prihodkov od izvoza spodbuja pohištvene proizvajalce k preusmeritvi na premožnejše poljske kupce in zmanjšanju tveganj zaradi nihanja prevoznih stroškov. Premium linije prinašajo višje marže, s čimer nadomeščajo upad količin in valutne spremembe. Ta strateški premik skrajšuje dobavne roke, omogoča personalizirane dodelave in dviguje zaznano kakovost. 
 

Izzivi poljskega pohištvenega sektorja

Poljski pohištveni proizvajalci se vse bolj soočajo s konkurenco dobaviteljev iz Kitajske, Vietnama in Turčije, ki ponujajo nižje cene zaradi cenejše delovne sile in nižjih regulativnih stroškov, ter osvajajo trg EU z dinamičnim izvozom gotovega pohištva in komponent.

Poleg tega se sektor sooča še z naslednjimi izzivi:
 
  • naraščajoče cene lesa in energije (Poljska je eden najdražjih trgov surovin v EU)
  • pomanjkanje surovin (npr. razpoložljivost trdega lesa se je v nekaterih regijah v zadnjih letih zmanjšala tudi za -40 %)
  • povečani dolgovi (vrednost zapadlih obveznosti se je povečala za 40 %)
  • padec povpraševanja, ki je med drugim tudi posledica stagnacije stanovanjskega nepremičninskega trga v Evropi.
  • dolgi postopki gradbenih dovoljenj, ki zavirajo povpraševanje po novem pohištvu (gradbeni roki že presegajo 26 mesecev, kar otežuje načrtovanje proizvodnje pohištva po meri.)
 

Napovedi

Analitiki Mordor Intelligence v prihodnjih 5 letih napovedujejo skromno rast poljskega trga pohištva. Ta naj bi leta 2030 dosegel vrednost okoli 15 mlrd EUR.

Rast bodo spodbujali naraščajoči nakupi prvih stanovanj v okviru sheme Bezpieczny Kredyt 2%, trajni vzorci dela na daljavo ter potrošniška usmeritev v prostorsko varčne modularne rešitve.

Proizvajalci, ki bodo združevali modularni dizajn s hitro dostavo, bodo pridobivali tržni delež, saj kupci prilagodljivost enačijo z vrednostjo.
 

Konkurenčno okolje

Poljski trg pohištva je precej razdrobljen. Številna manjša podjetja konkurirajo v posameznih nišah, kar otežuje konsolidacijo.

Vstopne ovire ostajajo nizke v specializiranih segmentih, kot je mladinsko pohištvo, kar spodbuja inovacije, a omejuje cenovno moč.

Vodilni konkurenti vlagajo v tehnologijo. Podjetja s CNC-stroji in avtomatiziranimi postopki skrajšujejo roke in omogočajo množično prilagoditev. Trgovci, ki vključujejo 3D-vizualizacijo, poročajo o manjšem številu vračil in večjem zadovoljstvu kupcev. Trajnost ostaja močno marketinško orožje. Podjetja z FSC-oznakami dosegajo 15 % do 20 % višje cene.

Nobeden od konkurentov ne presega 25 % tržnega deleža, zato trg ostaja srednje koncentriran.
 

Vodilna podjetja na poljskem pohištvenem trgu:

  • IKEA
  • Black Red White SA
  • VOX Furniture Poljska
  • Fabryki Mebli “Forte” SA
  • Szynaka-Meble Sp. z o.o.  



Viri:
  • Factiva
  • Mordor Intelligence
  • Trade.gov.pl
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne industrije

Poslovno okolje Poljske


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: