Konzum je imel v letu 2019 največji tržni delež med hrvaškimi trgovskimi verigami z živili

torek, 17. marec 2020


Prodaja v hrvaških trgovskih verigah z živili je v letu 2019 zrasla za 5 % in dosegla 5,9 mlrd EUR. V analizo so vključeni hipermarketi, supermarketi in diskontne trgovine, vrednost prodaje pa je izražena v maloprodajnih cenah brez DDV. V letu 2019 je bilo na Hrvaškem, predvsem v večjih mestih, odprtih veliko novih trgovskih centrov. Največjo rast prodaje v letu 2019 je dosegel segment diskontnih trgovcev, ki se mu je prodaja lani povečala kar za 12 %. Po napovedih analitikov se vrednost prodaje v hrvaških trgovskih verigah z živili v prihodnih petih letih ne bo bistveno povečala in bo v letu 2023 ostala na približno enakem nivoju kot leta 2019.

Največji konkurent med hrvaškimi trgovskimi verigami z živili je družba Konzum d.d., ki je imela v letu 2019 19 % tržni delež glede na vrednost maloprodaje. Januarja letos je podjetje odprlo nov, 400 m2 velik prodajni center v Zagrebu. Trenutno ima Konzum 170 trgovin v Zagrebu, kjer zaposluje 2.500 delavcev. Skupno ima po vsej Hrvaški 623 prodajnih mest in zaposluje približno 2.130 delavcev. Družba je del skupine Fortenova, naslednika propadlega koncerna Agrokor. Na drugem in tretjem mestu po tržnem deležu sta Lidl Hrvatska in Kaufland, ki sta del nemške skupine Schwarz Group, manjše deleže pa imajo še družbe Plodine, Tomy in Spar. Na vstop na hrvaški trg se pripravlja tudi diskontni trgovec Eurospin, medtem ko je Aldi hrvaški trg že zapustil pred nekaj leti.

Vir: Factiva; Euromonitor International, SeeNews

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije