Lani se je prodaja traktorjev na Hrvaškem povečala za 7,5 %

torek, 15. februar 2022

Prodaja novih traktorjev na Hrvaškem se je v letu 2021 medletno povečala za 7,5 % na 1.062 enot. Kljub temu je bila prodaja lani še vedno za -10,8 % nižja kot pred pandemijo leta 2019.

V hrvaškem združenju prodajalcev kmetijskih strojev in opreme ocenjujejo, da je povečana prodaja predvsem posledica dviga cen poljščin v drugi polovici leta. Samo novembra in decembra lani so na Hrvaškem prodali 123, oziroma 114 traktorjev. Prav tako rast trga podpirajo tudi programi EU za razvoj podeželja.

Najbolj priljubljena blagovna znamka traktorjev na Hrvaškem je bila lani John Deere. Lani so na Hrvaškem prodali 146 novih traktorjev te blagovne znamke, v primerjavi s 115 enotami leta 2020.

Sledita blagovni znamki Lamborghini z 99 prodanimi enotami v letu 2021 (in 66 v letu 2020) ter Case s 95 prodanimi traktorji (in 54 v letu 2020).

Povečala se je tudi prodaja rabljenih traktorjev, ki je leta 2021 dosegla 3.986 enot. Za primerjavo, v letu 2020 je bilo na Hrvaškem prodanih 3.926 rabljenih traktorjev, v letu 2019 pa 4.112. Med rabljenimi traktorji je bila lani najbolj priljubljena blagovna znamka IMT s 640 prodanimi traktorji. Sledita ji blagovni znamki John Deere s 554 in Zetor s 345 prodanimi enotami.

V letošnjem letu kmetje za nakup rabljenih traktorjev ne bodo več prejeli subvencij EU, kar bo povzročilo občuten padec njihove prodaje in nadaljnjo rast novo registriranih traktorjev, ocenjujejo v Združenju.

Na globalni ravni naj bi v prihodnjih 8 letih kmetijski sektor ter proizvodnja hrane beležila visoko rast, kar bo spodbudilo tudi rast prodaje kmetijske opreme. V Združenju ocenjujejo, da bi bila ta rast na Hrvaškem lahko še močnejša kot na številnih glavnih trgih.

 
Viri: Factiva, SeeNews

Več informacij o globalnih trendih na področju panoge strojev in naprav