Mednarodno združenje zračnega prometa je znižalo napovedi za leto 2025

torek, 03. junij 2025
 

Letalske družbe naj bi leta 2025 prepeljale več ljudi in tovora kot leta 2024

Mednarodno združenje zračnega prometa (IATA) je na svoji letni skupščini, ki letos poteka v New Delhiju v Indiji, znižalo svoje napovedi prometa in dobička za leto 2025.

Prva polovica leta 2025 je namreč na svetovne trge prinesla trgovinske napetosti in gospodarske negotovosti, ki zavirajo povpraševanje po potovanjih.

Kljub temu bo po mnogih merilih leto 2025 za letalske družbe še vedno boljše kot leto 2024, čeprav nekoliko pod prvotnimi IATA napovedmi.

Letalske družbe naj bi leta 2025 prepeljale več ljudi in tovora kot leta 2024.

Število potnikov naj bi leta 2025 doseglo rekordnih 4,99 mlrd, kar je 4 % več kot lani, vendar ne dosega prej napovedanih 5,22 mlrd potnikov.
Po zraku naj bi bilo letos prepeljanih 69 mio ton tovora, kar je manj kot prej pričakovanih 72,5 mio ton.
 

Skupni prihodki naj bi letos dosegli 904,5 mlrd EUR, skupni dobiček pa 33,3 mlrd EUR

  • Skupni prihodki letalske industrije naj bi letos dosegli rekordnih 979 mlrd USD (904,5 mlrd EUR), namesto sprva načrtovanih 1 trln USD (923,9 mlrd EUR). A to je vseeno 1,3 % več kot v letu 2024. Medletno povečanje presega 1 % povečanje skupnih odhodkov, kar krepi dobičkonosnost panoge.
  • Skupni dobiček letalskih prevoznikov naj bi letos dosegel 36 mlrd USD (33,3 mlrd EUR), kar predstavlja 7,2 USD (6,7 EUR) na potnika. Letošnji skupbi dobiček bo za 600 mlrd USD (554,3 mlrd EUR) nižji od prvotnih napovedi, a vendar za več kot 32,4 mlrd USD (29,9 mlrd EUR) višji kot lani.
  • Neto marže letalskih družb se bodo leta 2025 povečale na 3,7 %, s 3,4 % leta 2024.

Generalni direktor IATA, Willie Walsh, je na skupščini poudaril, da zračni prostor ne bi smel biti del trgovinskih vojn. Vsak nov davek, zvišanje letaliških ali navigacijskih pristojbin, lahko namreč hitro vpliva na odpornost panoge, ki zaposluje 86,5 mio ljudi in podpira 3,9 % svetovne gospodarske dejavnosti.


 

Letalske družbe na Bližnjem vzhodu z najboljšimi rezultati

Po napovedih IATA naj bi letalske družbe na Bližnjem vzhodu leta 2025 ustvarile 27,20 USD (25,1 EUR) dobička na potnika, kar je več kot 3-krat več od svetovnega povprečja 7,20 USD (6,7 EUR) na potnika. Lani je dobiček na potnika na Bližnjem vzhodu znašal 28,5 USD (26,3 EUR).

Bližnjevzhodne letalske družbe bodo leto 2025 končale s predvidenimi 6,2 mlrd USD (5,7 mlrd EUR) čistega dobička, kar je nekoliko več kot 6,1 mlrd USD (5,6 mlrd EUR) čistega dobička v letu 2024.

Letalski prevozniki na Bližnjem vzhodu naj bi imeli letos tudi najvišjo neto dobičkonosno maržo v višini 8,7 % v primerjavi z vsemi drugimi regijami sveta.

Odlični rezultati regionalnih letalskih družb, zlasti tistih v Perzijskem zalivu, so posledica močnega povpraševanja po letalskih potovanjih, prizadevanj za povečanje števila prihodov mednarodnih turistov, naložb v nadgradnje letališč in vladnih politik, namenjenih povečanju prispevka letalskega sektorja k bruto domačemu proizvodu.

Vendar pa se bo regija zaradi zamud pri dobavi letal soočila z omejitvami zmogljivosti, saj se letalske družbe lotevajo projektov prenove za posodobitev svoje flote, kar bo omejilo rast.
 

Težave v dobavni verigi

Rast letalskih prevoznikov ovirajo daljše zamude pri dostavi letal in ozka grla v dobavni verigi, ki podaljšujejo čas vzdrževanja in popravil.
  • Proizvodnja letal zaostaja za povpraševanjem, kar letalski industriji povzroča velike težave.
  • Trenutno je v zaostanku dobava 17.000 letal, kar pomeni 14-letno čakanje med naročilom in dostavo.
  • Število dobav, načrtovanih za leto 2025, je -26 % manjše od obljubljenega pred letom dni.
  • Zamude pri dobavi letal, težave z zanesljivostjo motorjev in pomanjkanje rezervnih delov, povečujejo povprečno starost flote na 15 let. Stopnje zamenjave flote so se od leta 2020 prepolovile, več kot 1.100 letal, mlajših od 10 let, pa je prizemljenih, predvsem zaradi težav z motorji PW1000G. Teh 1.100 letal predstavlja 3,8 % celotne flote, kar je skoraj 3-krat več od 1,3 % v letu pred pandemijo.
  • Letna stopnja zamenjave voznega parka v višini 3 % je precej pod običajnimi 5-6 %

Vse te težave v dobavni verigi vplivajo na prihodke, ker nekaj povpraševanja ostane neizpolnjenega, pomanjkanje pa povečuje stroške vzdrževanja in najema.


IATA predstavlja približno 350 letalskih družb, ki predstavljajo več kot 80 % svetovnega zračnega prometa.
 
Viri:
  • Factiva
  • Agence France Presse
  • Reuters
  • The National
  • Foto: iStock  
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

EU načrtuje zmanjšanje pravic potnikov pri zamudah letov

Pomanjkanje letal lahko letos dvigne cene letalskih vozovnic



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: