Na Kitajskem so predstavili najhitrejši vlak na svetu

četrtek, 22. julij 2021

Na Kitajskem so predstavili prototip najhitrejšega vlaka na svetu, katerega največja hitrost je 599 km/h. Vlak Maglev z elektromagnetno silo lebdi nad tirom in nima stika s tirnico.

Ime Maglev izvira iz skovank besed magnetic levitation - magnetna levitacija.

Za tak vlak za enkrat še ni ustreznih železniških prog, toda posamezna mesta, kot sta Šanghaj in Chengdu, so že začela izvajati raziskave.
Če bi ta hitri vlak vozil z največjo hitrostjo, bi potrebovali le 2 uri in pol, da bi prepotoval 1.207 km od Pekinga do Šanghaja. S tem bi se čas potovanja na tej relaciji zmanjšal za približno 3 ure od trenutnega časa vožnje.

Železniška proga med Pekingom in Šanghajem, kjer vozijo vlaki s hitrostjo 298 km/h, je ena najprometnejših železniških prog na Kitajskem. V prvih 10 letih obratovanja je prepeljala že 1,35 mlrd potnikov.

Tudi druge države, vključno z Združenim kraljestvom, ZDA, Kanado, Nemčijo in Japonsko, so si že prizadevale za razvoj vlakov Maglev.
Kitajska to tehnologijo uporablja že skoraj 2 desetletji, Šanghaj ima tudi eno krajšo progo za Maglev vlak, ki poteka od enega izmed letališč do mesta.

Kitajska ima največje svetovno železniško omrežje za visoke hitrosti. V državi, ki je skoraj 40 krat večja od Združenega kraljestva, je približno 37.820 km prog. Polovica obstoječih tirov je bila položenih v zadnjih 5 letih. Kitajska si je zastavila cilj, da do leta 2035 podvoji dolžino železniških prog na dobrih 70.000 km.

Razvoj vedno hitrejše železnice je simbol naraščajoče gospodarske moči in tehnološkega znanja države. Januarja 2021 je bil javnosti predstavljen še en prototip vlaka s hitrostjo 620km/h.

Železniške inovacije pripomorejo cilju vodje Xi Jinpinga, da izboljša povezave v državi in poveže oddaljena podeželska območja z mestnimi središči.

Železniške povezave bodo omogočile tudi razširitev obstoječih urbanih območij v predmestje. Približno 97 km od Pekinga nastaja novo območje Xiong'an, kjer bo nov sedež številnih vladnih uradov in državnih podjetij. Cilj je zmanjšati zastoje in onesnaženje v glavnem mestu države, kjer so cene nepremičnin narasle, potem ko je Kitajska zrasla v drugo največje svetovno gospodarstvo.


Viri: Factiva, The Daily Telegraph
 
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike