Na nizozemskem trgu alkoholnih pijač se obeta močna rast

torek, 22. julij 2025


Analitiki Fitch Solutions v srednjeročnem obdobju (2025–2029) na Nizozemskem napovedujejo močno rast porabe alkoholnih pijač, ki jo bo spodbujala predvsem premiumizacija v segmentu piva. Poleg tradicionalnih piv, kot sta Heineken in Amstel, je na Nizozemskem vse bolj priljubljeno tudi kraft pivo.

Poleg tega bo širitev kupne moči potrošnikov spodbudila potrošnike, bodo za vrhunske alkoholne pijače pripravljeni tudi več potrošiti.
 

Napovedi porabe alkoholnih pijač na Nizozemskem

V srednjeročnem obdobju (2025–2029) Fitch Solutions napoveduje močno rast porabe za alkoholne pijače na Nizozemskem.
Leta 2025 naj bi poraba za alkoholne pijače dosegla 5,7 mlrd EUR, kar predstavlja 6,3 % medletno rast.
Zagon rasti se bo nadaljeval tudi v srednjeročnem obdobju, pri čemer naj bi poraba do leta 2029 dosegla 7,1 mlrd EUR, kar pomeni 5,8 % povprečno letno rast.

Nominalno bo rast porabe za alkoholne pijače presegla rast skupne porabe gospodinjstev, ki naj bi v naslednjih 5 letih v povprečju znašala 4,1 % na leto.

V letih 2022 in 2023 je bila inflacija pri alkoholnih pijačah 5,1 % oziroma 6,4 %, kar je povzročilo realno medletno zmanjšanje porabe alkoholnih pijač za -6,4 % oziroma -1,9 %. Vendar pa se je poraba alkoholnih pijač leta 2024 vrnila k realni rasti, in sicer za 2,6 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. To kaže na okrevanje porabe, saj se mnogi potrošniki kljub visokim cenam vračajo k premium izdelkom, hkrati pa povečujejo porabo alkohola (poraba alkohola se je leta 2024 medletno povečala za približno 1,6 %). Fitch Solutions ocenjuje, da se bo ta dinamika porabe nadaljevala tudi v srednjeročnem obdobju, pri čemer se bo obseg prodaje povečal, mnogi potrošniki pa bodo tudi več potrošili za alkoholne pijače. 

Po napovedih bo poraba za alkoholne pijače v srednjeročnem obdobju rasla hitreje kot poraba alkohola. Skupna poraba alkohola bo leta 2025 predvidoma dosegla 1,06 mlrd litrov, leta 2029 pa že 1,19 mlrd litrov, kar pomeni povprečno letno rast v višini 2,7 %.
To je počasnejša rast od 5,8 % povprečne letne rasti porabe za alkoholne pijače, ki je napovedana za srednjeročne obdobje, kar kaže na to, da potrošniki zvišujejo porabo za alkoholne pijače v korist vrhunske kakovosti.
 

Naraščajoča priljubljenost kraft piva bo glavni dejavnik trenda premiumizacije

Naraščajoča priljubljenost kraft piva bo na Nizozemskem še dodatno spodbudila premiumizacijo, saj potrošniki vse bolj iščejo edinstvene in visokokakovostne izkušnje pitja.

Nizozemski trg kraft piva je v zadnjih letih doživel močno rast, pri čemer so pivovarne, kot so Brouwerij 't IJ, De Molen in Jopen, pridobile na veljavi. Te blagovne znamke, znane po svojih inovativnih tehnikah varjenja in raznolikih okusnih profilih, ustrezajo potrošniški bazi, ki je pripravljena plačati več za obrtniška in lokalno proizvedena piva.

Ker zanimanje za manjša, specialna piva še naprej narašča, bo kraft segment spodbujal potrošnike, da za pivo potrošijo več in eksperimentirajo z novimi okusi.

Festivali piva, ki že potekajo na Nizozemskem, kot sta PINT Bokbierfestival in Borefts Beer Festival, bodo verjetno postali pogostejši, saj bodo predstavljali tako lokalne kot mednarodne izdelke ter potrošnikom ponudili širšo paleto izbire.

 
 

Pivo bo glavni dejavnik rasti porabe, poraba žganih pijač pa se bo zmanjšala

Na Nizozemskem pivo prevladuje v porabi alkohola, saj naj bi leta 2025 predstavljalo 76 % celotne porabe alkohola, sledijo mu vino z 21 % in žgane pijače s 3 %.

Poleg tega naj bi pivo največ prispevalo k rasti skupne porabe alkohola, saj se bo prodaja piva v naslednjih 5 letih v povprečju povečevala za 3,3 % na leto in do leta 2029 dosegla 924,3 mio litrov.

Poraba piva na Nizozemskem je zelo razširjena, država pa je svetovno znana po pivskih blagovnih znamkah, kot so Heineken, Amstel in Grolsch.



Poraba vina se bo v povprečju povečevala za 1,1 % na leto in do leta 2029 dosegla 235,4 mio litrov.

Poraba žganih pijač se bo srednjeročno zmanjšala za povprečno -1,8 % na leto in do leta 2029 dosegla 29,4 mio litrov.
Splošni upad porabe žganih pijač je posledica vse bolj zdravstveno ozaveščenih potrošnikov, ki zmanjšujejo vnos alkohola, zlasti močnih alkoholnih pijač. Poleg tega je prodaja pijač z vsebnostjo alkohola 15 % ali več zunaj poslovnih prostorov omejena na prodajalne alkoholnih pijač z dovoljenjem. To zmanjšuje enostavnost nakupa žganih pijač z visoko vsebnostjo alkohola, kar verjetno zmanjšuje porabo. 
 

Kupna moč potrošnikov se bo povečala, kar bo spodbudilo višjo porabo

Leta 2025 bo imelo povprečno nizozemsko gospodinjstvo razpoložljivi dohodek v višini 62.700 EUR, kar je relativno veliko v primerjavi z drugimi državami v regiji (leta 2025 bosta imeli francosko in nemško gospodinjstvo razpoložljivi dohodek v višini 58.200 EUR oziroma 56.900 EUR).

Fitch Solutions napoveduje, da se bo povprečni razpoložljivi dohodek nizozemskih gospodinjstev do leta 2029 povečal na 69.000 EUR, kar pomeni povprečno letno nominalno rast v višini 2,6 %. Prilagojeno inflaciji bo realna kupna moč potrošnikov na Nizozemskem leta 2025 za 4,6 % višja kot pred pandemijo leta 2019 in se bo do leta 2029 povečala na 6,3 %.

Širitev kupne moči potrošnikov bo nizozemske potrošnike spodbudila, da več svojega proračuna namenijo nebistvenim segmentom potrošniškega blaga, kot so alkoholne pijače.

Nizozemska ima relativno visoko letno porabo za alkoholne pijače na prebivalca. Ta bo leta 2025 predvidoma dosegla 320,3 EUR.
Za primerjavo, letna poraba za alkoholne pijače na prebivalca bo v Italiji leta 2025 dosegla 195,8 EUR, v Španiji 272,7 EUR, v Nemčiji 414,9 EUR in v Združenem kraljestvu 472,3 EUR (399,9 GBP).

Z naraščanjem razpoložljivih dohodkov bodo nizozemski potrošniki iskali kakovostnejše in bolj prefinjene izkušnje s pitjem. Ta trend bo verjetno koristil premium in super premium segmentom v kategorijah, kot so žgane pijače, vino in kraft pivo, saj potrošniki kažejo vse večjo naklonjenost blagovnim znamkam, ki ponujajo vrhunski okus, poreklo in izdelavo.


Viri:
  • Factiva
  • Weekly Emerging Markets Monitor
  • Fitch Solutions
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Katere države beležijo najvišjo rast trga brezalkoholnega piva?

Poslovno okolje Nizozemske


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: