Napovedana rast pohištvenega trga v vzhodni Evropi

torek, 16. marec 2021

Pohištveni trg je v vzhodni Evropi med leti 2016 in 2020 upadal po -5,2 % povprečni letni stopnji. Vrednost trga se je s 14,5 mlrd USD v letu 2016 znižala na 11,8 mlrd USD v letu 2020. V zadnjem letu se je trg zmanjšal za -27,9 % in v letu 2020 dosegel 11,8 mlrd USD. Po napovedih analitikov naj bi pohištveni trg v vzhodni Evropi v letu 2021 zrasel za 24,4 % in konec leta 2021 dosegel vrednost 14,6 mlrd USD. Rast bo predvsem posledica preusmeritve poslovanja podjetij in okrevanja po pandemiji COVID-19. Do leta 2024 naj bi trg rasel po 9,7 % povprečni letni stopni rasti in konec leta 2024 dosegel 17 mlrd USD.

Pohištveni trg je v tej analizi opredeljen kot prodaja gospodinjskega pohištva in kuhinjskih omar s strani subjektov, ki proizvajajo gospodinjsko pohištvo, vključno s pohištvom za kuhinje, spalnice in dnevne sobe. V analizo je vključeno le blago, s katerim se trguje med subjekti ali se prodaja končnim potrošnikom.

Regija vzhodna Evropa zajema Albanijo, Armenijo, Azerbajdžan, Belorusijo, Bosno in Hercegovino, Bolgarijo, Hrvaško, Ciper, Češko, Estonijo, Gruzijo, Madžarsko, Kosovo, Latvijo, Litvo, Severno Makedonijo, Moldavijo, Črno goro, Poljsko, Romunijo, Rusijo, Srbijo, Slovaško, Slovenijo, Ukrajino in Slovaško.

Najhitreje rastoča regija bo v prihodnjih letih po napovedih Južna Amerika, kjer naj bi vrednost trga v obdobju 2021- 2024 rasla po 13,5 % povprečni letni stopnji. Sledita ji Bližnji vzhod z 12,8 % in Afrika z 11,6 % napovedano povprečno letno stopnjo rasti.
Vzhodna Evropa je bila v letu 2020 četrta največja regija na globalnem pohištvenem trgu. Vrednost trga v tej regiji je lani dosegla 11,8 mlrd USD, kar predstavlja 4,1 % globalnega pohištvenega trga. Zahodna Evropa je imela v letu 2020 17 % tržni delež glede na vrednost, Bližnji vzhod pa 3 %.

Glavni trendi na pohištvenem trgu:
 
RTA pohištvo:
Eden glavnih trendov, ki oblikuje trg pohištva, je tako imenovano RTA pohištvo ali pohištvo, pripravljeno za montažo (RTA- Ready To Assemble). Pohištvo RTA postaja vse bolj privlačno med lastniki stanovanj in najemniki po vsem svetu. To je predvsem zato, ker je to pohištvo poceni in omogoča hitro opremo domovanja. Pohištva RTA, ki je znano tudi kot pohištvo Knock Down, proizvajalec ne sestavlja in je na voljo v delih, skupaj z navodili za sestavljanje. RTA pohištvo je že nekaj časa priljubljeno v razvitih državah, toda vedno bolj priljubljeno postaja tudi v državah v razvoju, še posebej na Kitajskem in v Indiji. Pohištvo RTA pa ustreza tudi proizvajalcem, saj odpravlja čas montaže in zmanjšuje stroške izdelave. IKEA, ki je glavni proizvajalec RTA pohištva, v Hyderabadu v Indiji postavlja svojo novo trgovino, da bi zadostila velikemu povpraševanju po RTA pohištvu v Indiji.


 
Naraščajoče povpraševanje po majhnem in prenosnem pohištvu:
Povpraševanje po majhnem in prenosnem pohištvu v urbanih središčih se povečuje. To je predvsem zaradi velikosti in cene, zaradi česar je idealno za majhna gospodinjstva. Majhno in prenosno pohištvo je v primerjavi s klasičnim pohištvom manjše in se lahko uporablja za več namenov. Na primer, majhna škatla za shranjevanje se lahko uporablja tudi kot manjši sedež ali miza, pa tudi za shranjevanje osebnih stvari.



Proizvajalci pohištva sprejemajo trajnostni pristop k proizvodnji:
Proizvajalci pohištva sprejemajo trajnostne prakse pri proizvodnji pohištva. To je predvsem posledica vse večje ozaveščenosti potrošnikov o okolju prijaznem življenju. Podjetja, ki proizvajajo okolju prijazne izdelke pohištva, les nabavljajo na nasadih, ki gojijo trajnostne rastline in imajo dolgoročno ohranitveno politiko. Trajnostni pristop vključuje zmanjšanje porabe goriva, recikliranje pločevine in lesnih stranskih proizvodov. Ameriško podjetje Crate and Barrel na primer neposredno sodeluje s Trust Forest Trust, da bi zagotovilo, da je izbrani trdi les za izdelavo njihovega pohištva iz trajnostnih nasadov, ki se upravljajo za njihovo dolgoročno ohranjanje. Podobno je tudi družba Ashley Furniture Industries sprejela "zeleni" pristop, pri katerem se osredotoča na recikliranje in ponovno uporabo pohištva.

Spletna prodaja pohištva:
Pohištveni proizvajalci v zadnjem času beležijo visoko rast spletne prodaje. Spletne platforme za prodajo pohištva so najhitreje rastoči trg v tej panogi, saj so lani dosegle skoraj 16 % letno rast.

Med večje proizvajalce pohištva v vzhodni Evropi sodijo: FELIX Company, Zebrano Ltd, Edlichka, Pioner, Ros Simbirsk, Furniko, Sarna Architekci, Stalmot Ltd, Hettich Group, COS Furniture, Sarmex S.a., Apollo Srl, Edion Décor, Alprom S.A, in Vizatel Ltd.


Viri: Factiva, The Business Research Company Market Reports

Več informacij o globalnih trendih na področju lesne in pohištvene industrije